Kaip išvengti cukraus atakos?

Gruodžio 30, 2016 | L. Rimgailė
+7
Kaip išvengti cukraus atakos?

Cukrus, cukrus, visur cukrus....taip kiekvieną dieną pasitinkame su dideliu rūpesčiu, mat net ir patys nekalčiausi kasdieniniai produktai, tokie kaip duona ar dešra, pasirodo, turi cukraus. Tai kaip gi išvengti tos cukraus atakos, kuri puola mus kiekvieną dieną, vos tik dedame to nekalto maisto kąsnį į burną?

Vaikai, cukrus ir jų sveikata

Mergaitė mėgo šypsotis, tiesa, iki to laiko, kol mokykloje vienas berniukas jos neužgavo ir nepasakė, jog ji – bedantė. Dantys mergaitei sugedo ne todėl, kad ji jų neprižiūrėjo, ne – ji tiesiog mėgo saldainius. Ji mėgo, o tėvai – nekontroliavo. Taip mergaitės burnoje sugedo priekiniai dantukai, gydytojas pasiūlė juos išrauti...

Cukraus žala vaikams yra didžiulė. Mažieji, kurie itin mėgsta saldainius, neišvengiamai tapo priklausomi nuo cukraus. Cukraus yra net ir tuose maisto produktuose, kurie yra rekomenduojami ir laikomi sveikais. Pavyzdžiui, parduotuvėje parduodamos sultys, pasirodo, nėra jau toks sveikas produktas: jose gausu cukraus, pridėtinio, o ne natūralaus, tad geriausia gerti tik šviežiai spaustas sultis, kuriose bus fruktozės – natūralaus cukraus iš vaisų.

Anglijoje atlikti tyrimai rodo, jog vidutiniškai per metus britas vaikas sunaudoja apie 22 kg cukraus. Tokie skaičiai – tai tris kartus didesni, nei rekomenduojama cukraus norma. Visa tai  išties glumina ir verčia susimąstyti, ką daryti, kad vaikai su maistu gautų kuo mažiau to pridėtinio cukraus?

Vaikai iki penkių metų neturėtų suvartoti daugiau nei 19 gramų cukraus per dieną, o kiek jie suvartoja dabar?

Cukrus -  baltoji mirtis?

Sakoma, kad cukrus – tai šio amžiaus baltoji mirtis. Sunku išvengti cukraus – jo galima rasti įvairiuose maisto produktuose.  

Cukrus sumažina insulino jautrumą – žmogus gali susirgti II tipo cukriniu diabetu. II tipo cukriniu diabetu serga daugybė žmonių. Taip yra todėl, kad cukrus tapo mūsų kasdienybė, valgome produktus net neįtardami, kad juose yra daugybė cukraus.

"Anglijoje atlikti tyrimai rodo, jog vidutiniškai per metus britas vaikas sunaudoja apie 22 kg cukraus. "

Per didelis cukraus kiekis organizme sutrikdo mineralų ir hormonų balansą, išplauna iš kaulų kalcį, skatina blogojo cholesterolio gamybą ir sumažina gerojo cholesterolio kiekį.

Cukrus ilgainiui gali sukelti autoimunines ligas, tokias kaip artritas, astma, išsėtinė sklerozė, pakenkti regėjimui, silpninti imuninę sistemą, skatinti alergiją, pagaliau tai viena iš danties ėduonies priežasčių.

Keletas patarimų, kurie padės sumažinti cukraus suvartojimą

  • Vietoj saldžių dribsnių rinkitės paprastus. Juose daug mažiau cukraus, įvairių pridėtinių medžiagų, vadinasi, jie ir sveikesni.
  • Venkite naudoti jogurtus su skoniais – jie pripildyti cukraus, tad naudos iš jų mažai. Jei norite jogurto, rinkitės paprastą, beskonį, graikišką jogurtą.
  • Vietoj sulčių ir įvairių kitų gazuotų gėrimų įpraskite gerti vandenį. Itin daug cukraus yra pačiuose populiariausiose gazuotose gėrimuose, pavyzdžiui, skardinė „Coca Colos“  turi 35 gramus cukraus – beveik dvigubai didesnę rekomenduojamą dienos normą.
  • Vietoj saldainių, rinkitės saldžius vaisius (bananus, vynuoges). Juose esanti fruktozė suteikia energijos, nekenkia taip, kaip cukrus. Tiesa, vaisius patartina valgyti pirmoje dienos pusėje  - tokiu būdu sudeginsite nereikalingas kalorijas ir nepriaugsite svorio.
  • Įpraskite kavą gerti be cukraus, dėti jo mažiau į įvairius kepinius. Mažinant cukraus vartojimą jums gali atsirasti galvos skausmas – neišsigąskite: tai organizmo atsakas į gyvenimą be cukraus arba jo mažesnį kiekį.

 

Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus?

„... išgėrus vos 2 L tokių gėrimų viršijama visos savaitės maksimali rekomenduojama cukraus norma.“

Plačiau:

Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus?

Fruktozė, gliukozė, agavų sirupas – visi tokie ir panašūs cukraus pavadinimai ant etikečių rodo, kad tai cukrus, kurio didelis kiekis atsiradęs mūsų organizme gali sukelti nemenkų sveikatos problemų. Tad, ar mums jo išties reikia tiek daug?

+7
  • Cukrinis diabetas
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Cukrus

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +41 / -19 +22
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +18 / 0 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17