Kaip maitintis žindyvei, kad kūdikis augtų sveikas?

Rugpjūčio 27, 2018
+3
Kaip maitintis žindyvei, kad kūdikis augtų sveikas?

Nuo šiol Jūs atsakinga ne tik už save. Jei krūtimi maitinate kūdikį, kiekvienas maisto kąsnis svarbus ne tik Jūsų, bet ir Jūsų vaiko organizmui. Kaip maitintis, kad kūdikis ne tik augtų stiprus ir sveikas, bet ir jaustųsi kuo geriau, pavyzdžiui, jo nekankintų pilvuko pūtimas?

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pataria žindančiai mamai maitintis kuo įvairesniu ir sveikesniu maistu. Svarbu, kad mityboje būtų pakankamai baltymų iš mėsos, žuvies ir pieno produktų,  vitaminų ir skaidulų iš šviežių ir termiškai apdorotų vaisių ir daržovių, sveikųjų riebalų iš nerafinuotų aliejų ir kitų nesočiųjų riebalų gausių produktų, taip pat svarbu valgyti nevalytų grūdų produktus – tai puikus augalinių maistinių medžiagų, vitaminų, mineralų ir skaidulų šaltinis. Teigiama, kad per parą suvartojamų kilokalorijų (kcal) kiekis turėtų padidėti apie 400-600 per parą lyginant su kcal kiekiu, kuris buvo suvartojamas prieš nėštumą.

„...būtina suprasti, kad negaunant tam tikrų reikalingų maistinių medžiagų, pieno gamybai jos bus naudojamos iš motinos organizmo rezervų."

Teigiama, kad motinos pieno sudėtis yra pastovi ir beveik nepriklauso nuo suvartojamo maisto rūšies, kiekio ar kilmės. Tačiau būtina suprasti, kad negaunant tam tikrų reikalingų maistinių medžiagų, pieno gamybai jos bus naudojamos iš motinos organizmo rezervų ir gali moterį ilgainiui išsekinti, pavyzdžiui, pritrūkus kalcio, gali susilpnėti ir pradėti skilinėti dantys, pritrūkus magnio, gali pasireikšti mėšlungis ir nervingumas. Nuo išgerto vandens kiekio pieno kiekis irgi ne itin priklauso, nes trūkstant skysčių, pirmiausiai mažės organizmo pašalinamo vandens kiekis, tačiau būtina vartoti daugiau vandens tam, kad žindyvės neištiktų dehidratacija (per didelis skysčių netekimas).

Ne paslaptis, kad itin dažną kūdikį pirmaisiais jo gyvenimo mėnesiais kankina diegliukų pobūdžio pilvo skausmas ir padidėjęs žarnyno dujų susidarymas. Paskutiniais tyrimais vis dažniau įrodoma, kad vaikelio pilvuko pūtimo pasireiškimas nepriklauso nuo motinos suvartojamo maisto, nes pilvą motinai galinčios pūsti medžiagos nepatenka į motinos pieną ir nepersiduoda vaikeliui (pavyzdžiui, daržovėse ir vaisiuose esančios augalinės skaidulos). Vis dėlto verta stebėti vaikelio reakciją suvalgius tam tikrų produktų, kurie sukelia virškinimo sutrikimus pačiai žindančiai mamai – pavyzdžiui, kopūstų, ankštinių daržovių (pavyzdžiui, pupų, žirnių, avinžirnių), vaisių (pavyzdžiui, obuolių, bananų, persikų), gazuotų gėrimų (kurių geriau vengti kaip įmanoma labiau), kepinių su mielėmis (mielinė duona, mielinės tešlos bandelės), pieno produktų (ypač išgėrus šviežio pieno ar suvalgius nerauginto pieno produktų) ir panašiai. Jeigu buvo pastebėta, kad suvartojus tam tikrų maisto produktų vaikeliui pasireiškė pilvo pūtimas ir skausmas, reikėtų į mitybą įvesti įtartinus maisto produktus palaipsniui. Taip pat elgiamasi, jei įtariama alergija į tam tikrą maistą, pavyzdžiui, riešutus, braškes, žemuoges, citrusinius vaisius, šokoladą, pieno produktus, kviečius, sojas, žuvį, nes kai kurios alergizuojančios medžiagos vis dėlto gali patekti į motinos pieną ir sukelti įvairias alergijas vaikeliui. Vienas iš alergijos simptomų yra būtent virškinimo sutrikimai – spalvą pakeitusios (pavyzdžiui, žalios) ir gleivėtos išmatos, viduriavimas, pilvo skausmas bei pūtimas. Reikėtų maždaug dviems savaitėms iš raciono išbraukti alergiją galėjusius sukelti produktus ir stebėti, ar kūdikiui pagerėjo. Jei ne – būtina ieškoti kitų priežasčių.

Kaip bebūtų keista, pilvo pūtimą kūdikiui gali sukelti pats motinos pienas, tiksliau jame esanti laktozė. Kuo didesnį laktozės, kitaip pieno cukraus, kiekį gauna kūdikis, tuo labiau tikėtini pilvo skausmai, viduriavimas, pilvo pūtimo ir diegliukų pasireiškimas, nes žarnynas nespėja apdoroti tiek laktozės, be to laktozės netoleravimas jau gali būti įgimtas. Laktozės kiekis motinos piene paprastai būna pastovus, tačiau žindymo būdas arba kūdikio suvartojamas motinos pieno kiekis turi didelę įtaką gaunamos laktozės kiekiui, pavyzdžiui, pirminiame motinos piene laktozės yra daugiau, tik vėliau kūdikis gauna riebesnio, mažiau laktozės turinčio pieno. Pasitarkite su savo gydytoju arba žindymo konsultantu, kaip reikėtų maitinti kūdikį, kad jis gautų optimalų kiekį laktozės (pavyzdžiui, verta rečiau keisti krūtis žindant, leisti vaikeliui pasisotinti iki galo ir panašiai).

Kiekviena mama savo kūdikiui nori geriausio. Tikriausiai ne kartą teko girdėti žindančios mamos skundą: „Valgau vien košes ir virtą vištienos krūtinėlę, o mano mažajam vis tiek labai pučia pilvuką, vaikas daug verkia, yra irzlus ir nepailsėjęs“. Tuomet verta pagalvoti apie papildomą pagalbą, pavyzdžiui, visiškai saugią ir tik žarnyno spindyje veikiančią medžiagą – simetikoną. Simetikonas padeda suskaidyti dujų burbuliukus ir jie lengviau pasišalina iš žarnyno. Lašiukų pavidalu vartojama Espumisan L geriamoji suspensija pasižymi kūdikiams maloniu skoniu, yra patogi dozuoti  ir ypač tinkama virškinimo trakto sutrikimų, kurie pasireiškia meteorizmu, simptominiam gydymui.

Būtinai pasitarkite su savo gydytoju ar vaistininku, kokiomis priemonėmis galėtumėte padėti savo kūdikiui.

6 patarimai pasireiškiant kūdikio pilvo pūtimui

„Ypatingai saugus ir patikimas yra simetikonas – jis veikia tik žarnyno spindyje, nepatenka į kraujotaką, iš virškinimo trakto pašalinamas visiškai nepakitęs."

Plačiau:

6 patarimai pasireiškiant kūdikio pilvo pūtimui

+3
  • Meteorizmas
  • Sveika mityba
  • Vaikų pilvo skausmai
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Vaiko mityba

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Funkcinė dispepsija nėra pavojinga gyvybei, tačiau ji menkina gyvenimo kokybę
Funkcinė dispepsija nėra pavojinga gyvybei, tačiau ji menkina gyvenimo kokybę Funkcinė dispepsija sudaro reikšmingą pacientus kamuojančių virškinimo sutrikimų dalį. Teigiama, kad šis negalavimas gali kankinti net kas ketvirtą pacientą. Vadinasi, tai aktuali sveikatos problema, kurią spręsti būtina. Kuo daugiau pacientai žinos apie dažniausiai pasitaikančius ligos simptomus, tuo didesnei daliai... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18