Ląstelienos svarba žmogaus organizmui

Vasario 10, 2018 | L.Rimgailė
+23
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui

Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio ar net diabeto atsiradimo.

Nuolat persivalgote ir kamuoja virškinimo sutrikimai? Naudokite vaistus nuo virškinimo sutrikimų arba valgykite ląstelienos praturtintą maistą

Augalų ląsteliena, dar kitaip vadinama celiuliozė, - pektinas, ligninas, kurių yra daržovėse, uogose bei vaisiuose yra labai organizmui reikalingos balastinės medžiagos, kurios gerina virškinimą, laisvina vidurius, padeda žarnyno peristaltikai veikti geriau.

Yra žmonių, kurie niekaip negali kontroliuoti savo apetito ir yra linkę persivalgyti. Jei priklausote tokių žmonių grupei, tuomet atsiminkite, jog jei prieš valgį suvalgysite dubenėlį morkų, salotų lapų su padažu, pomidorais, tuomet mažėja rizika persivalgyti ir patirti virškinimo sutrikimus. Salotose esanti ląsteliena suteikia sotumo jausmą ir mažina riziką persivalgyti, tad Jūsų pasirinkimas – pasirūpinti, kurgi tie vaistai nuo virškinimo sutrikimų, arba kurgi tas dubenėlis salotos prieš valgant pagrindinį pietų patiekalą.

Atlikti tyrimai rodo, jog balastinės medžiagos, kurių yra gausu daržovėse, vaisiuose, netgi turi įtakos cholesterolio apykaitai, reguliuoja tulžies rūgščių, kurių sudėtyje yra cholesterolio, susijungimą žarnyne ir pašalina jas su išmatomis. Be to, balastinės medžiagos svarbios ir tulžies akmenų, aterosklerozės, širdies išemijos profilaktikai, saugo nuo aukšto kraujo spaudimo. O štai augalinė ląsteliena gerina kasos funkciją ir saugo nuo diabeto.

 

Maisto produktai, kuriuose gausu ląstelienos

Tie, kurie rytais vietoj avižinės košės renkasi sumuštinį su dešra daro klaidą: būtent iš avižinės košės organizmas gali gauti net ketvirtadalį paros ląstelienos normos. O dar jei tą košę paskaninsite įvairiomis sėklomis – saulėgrąžų, moliūgų – tuomet gausite dar daugiau ląstelienos ir, be abejones, organizmui taip reikiamus B grupės vitaminus, cinko, geležies...

Ir nors dabar ne vasara ir negalime lepintis mūsų krašte užaugintomis kriaušėmis, visgi, pamiršti jų nereikėtų net ir šaltuoju metų laiku. Tad kai užsuksite į prekybos centrą, būtinai įsidėkite į pirkinių krepšelį ir kelias kriaušes, mat jose yra gausu ląstelienos, o ji teigiamai veikia mūsų organizmą.

Norite gauti iš  vaisių daug naudos? Tuomet pamirškite vaisių sultis – valgykite vaisius su luobelėmis, nes būtent jose yra didžiausias kiekis ląstelienos, kuri itin naudinga Jūsų organizmui. Vaisių minkštimas (ląsteliena) iš organizmo padeda šalinti cholesterolį, reguliuoja žarnyno ir jo mikrofloros veiklą.

Ne ką mažesnis ląstelienos šaltinis yra ir špinatai – pasistenkite jų valgyti bent pora kartų per savaitę. Jei reikėtų išrinkti maisto produktą, kuriame yra daugiausia ląstelienos, be abejonės, tai būtų sėlenos. Maistinės skaidulos sėlenose sudaro net 40 proc.

Per dieną reikėtų suvartoti apie 25 g. ląstelienos.

 

Naujų metų pažadas atsikratyti keleto kilogramų gali būti įgyvendintas labai lengvai ir be jokių dietų: to paslaptis – ląstelienos praturtintas maistas

Tokie maisto produktai kaip pupelės, lęšiai, žirniai, obuoliai, sėklos – tai daug ląstelienos turintys maisto produktai, kurie yra sotūs, tačiau nekaloringi ir būtent dėl to jie gali būti naudingi toms, kurios trokšta padailinti savo kūno linijas be didelio vargo. Ląsteliena yra svarbi geram virškinimo procesui palaikyti. Avižų ląsteliena rekomenduojama tiems, kuriuos vargina vidurių užkietėjimas: būtent avižos skatina virškinimą.

Valgant daug ląstelienos turinčio maisto reikėtų atsiminti vieną taisyklę – gerti daug vandens, kad nevargintų vidurių užkietėjimas. Pilvo pūtimas gali būti vienas iš simptomų, kuris parodys, jog padauginote ląstelienos. Pilvo pūtimui, pilnumo pojūčio, simptominiam gydymui vartokite „Espumisan“ kapsules ar miltelius. 

+23
  • Virškinimo organų ligos
  • Skrandžio vėžys
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Pilvo pūtimas
  • Skrandžio opa
  • Virškinimo sutrikimai
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokias daržoves reikia rinktis, norint išlaikyti dailias kūno linijas?
Kokias daržoves reikia rinktis, norint išlaikyti dailias kūno linijas? Daržovės turtingos vitaminais ir mineralais, ląsteliena ir organinėmis rūgštimis, taip reikalingais žmonėms. Vasara - tai laikas, kai galite krimsti ką tik darže nuskintas daržoves, ir vienu metu nušauti du zuikius: stiprinsite sveikatą ir tobulinsite figūrą. Karštą vasaros dieną, kai ištisai norisi gerti, o maistas... +2 / 0 +2
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +53 / -24 +29
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -2 +20
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +18 / 0 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17