Ląstelienos svarba žmogaus organizmui

Vasario 10, 2018 | L.Rimgailė
+19
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui

Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio ar net diabeto atsiradimo.

Nuolat persivalgote ir kamuoja virškinimo sutrikimai? Naudokite vaistus nuo virškinimo sutrikimų arba valgykite ląstelienos praturtintą maistą

Augalų ląsteliena, dar kitaip vadinama celiuliozė, - pektinas, ligninas, kurių yra daržovėse, uogose bei vaisiuose yra labai organizmui reikalingos balastinės medžiagos, kurios gerina virškinimą, laisvina vidurius, padeda žarnyno peristaltikai veikti geriau.

Yra žmonių, kurie niekaip negali kontroliuoti savo apetito ir yra linkę persivalgyti. Jei priklausote tokių žmonių grupei, tuomet atsiminkite, jog jei prieš valgį suvalgysite dubenėlį morkų, salotų lapų su padažu, pomidorais, tuomet mažėja rizika persivalgyti ir patirti virškinimo sutrikimus. Salotose esanti ląsteliena suteikia sotumo jausmą ir mažina riziką persivalgyti, tad Jūsų pasirinkimas – pasirūpinti, kurgi tie vaistai nuo virškinimo sutrikimų, arba kurgi tas dubenėlis salotos prieš valgant pagrindinį pietų patiekalą.

Atlikti tyrimai rodo, jog balastinės medžiagos, kurių yra gausu daržovėse, vaisiuose, netgi turi įtakos cholesterolio apykaitai, reguliuoja tulžies rūgščių, kurių sudėtyje yra cholesterolio, susijungimą žarnyne ir pašalina jas su išmatomis. Be to, balastinės medžiagos svarbios ir tulžies akmenų, aterosklerozės, širdies išemijos profilaktikai, saugo nuo aukšto kraujo spaudimo. O štai augalinė ląsteliena gerina kasos funkciją ir saugo nuo diabeto.

 

Maisto produktai, kuriuose gausu ląstelienos

Tie, kurie rytais vietoj avižinės košės renkasi sumuštinį su dešra daro klaidą: būtent iš avižinės košės organizmas gali gauti net ketvirtadalį paros ląstelienos normos. O dar jei tą košę paskaninsite įvairiomis sėklomis – saulėgrąžų, moliūgų – tuomet gausite dar daugiau ląstelienos ir, be abejones, organizmui taip reikiamus B grupės vitaminus, cinko, geležies...

Ir nors dabar ne vasara ir negalime lepintis mūsų krašte užaugintomis kriaušėmis, visgi, pamiršti jų nereikėtų net ir šaltuoju metų laiku. Tad kai užsuksite į prekybos centrą, būtinai įsidėkite į pirkinių krepšelį ir kelias kriaušes, mat jose yra gausu ląstelienos, o ji teigiamai veikia mūsų organizmą.

Norite gauti iš  vaisių daug naudos? Tuomet pamirškite vaisių sultis – valgykite vaisius su luobelėmis, nes būtent jose yra didžiausias kiekis ląstelienos, kuri itin naudinga Jūsų organizmui. Vaisių minkštimas (ląsteliena) iš organizmo padeda šalinti cholesterolį, reguliuoja žarnyno ir jo mikrofloros veiklą.

Ne ką mažesnis ląstelienos šaltinis yra ir špinatai – pasistenkite jų valgyti bent pora kartų per savaitę. Jei reikėtų išrinkti maisto produktą, kuriame yra daugiausia ląstelienos, be abejonės, tai būtų sėlenos. Maistinės skaidulos sėlenose sudaro net 40 proc.

Per dieną reikėtų suvartoti apie 25 g. ląstelienos.

 

Naujų metų pažadas atsikratyti keleto kilogramų gali būti įgyvendintas labai lengvai ir be jokių dietų: to paslaptis – ląstelienos praturtintas maistas

Tokie maisto produktai kaip pupelės, lęšiai, žirniai, obuoliai, sėklos – tai daug ląstelienos turintys maisto produktai, kurie yra sotūs, tačiau nekaloringi ir būtent dėl to jie gali būti naudingi toms, kurios trokšta padailinti savo kūno linijas be didelio vargo. Ląsteliena yra svarbi geram virškinimo procesui palaikyti. Avižų ląsteliena rekomenduojama tiems, kuriuos vargina vidurių užkietėjimas: būtent avižos skatina virškinimą.

Valgant daug ląstelienos turinčio maisto reikėtų atsiminti vieną taisyklę – gerti daug vandens, kad nevargintų vidurių užkietėjimas. Pilvo pūtimas gali būti vienas iš simptomų, kuris parodys, jog padauginote ląstelienos. Pilvo pūtimui, pilnumo pojūčio, simptominiam gydymui vartokite „Espumisan“ kapsules ar miltelius. 

+19
  • Virškinimo organų ligos
  • Skrandžio vėžys
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Pilvo pūtimas
  • Skrandžio opa
  • Virškinimo sutrikimai
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +18 / 0 +18
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17