Stresas prieš egzaminus: kaip su tuo susidoroti?

Gegužės 10, 2018 | L.Rimgailė
+11
Stresas prieš egzaminus: kaip su tuo susidoroti?

Gegužė ir birželis – tai, ko gero, patys nemaloniausi mėnesiai abiturientams, tiems, kurių laukia didelis gyvenimo išbandymas  - valstybiniai brandos egzaminai. Tad būtent dėl to didžioji dalis abiturientų prieš egzaminus patiria stresą, dėl to atsiranda įvairios sveikatos problemos: galvos skausmas, virškinimo sutrikimai, sutrinka širdies darbas...Būtina ieškoti būdų, kurie padėtų susidoroti su gyvenimą „nuodijančiu“ stresu.

Egzaminai - tai  stresas ir baimė, bet yra būdų, kaip tai įveikti

Tikriausiai kiekvienas iš mūsų prisimename laiką, kuomet laikėme vieną ar kitą egzaminą. Natūralu, jog tuo metu jautėme įtampą, baimę, jaudulį dėl to patyrėme ir stresą. Stresas ir baimė – tai dvi sąvokos, kurios eina greta. Laimei, yra nemažai būdų, kurie gali padėti įveikti egzaminų stresą ir baimę.

Visų pirma, artėjant egzaminui, nepersistengti: nesistenkite išmokti per vieną naktį visų metų kurso. Jei nesimokėte, tuomet naivu būtų tikėtis, jog visas žinias išeis susidėti į galvą per vieną naktį. Visuomet kelkite sau realius tikslus, tuomet nepatirsite streso ir baimės.

Labai dažnai moksleiviai ar studentai prieš egzaminus bando medžiagą „iškalti“, tačiau toks mokymosi būdas niekur neveda, tad nekiškite į galvą žinių mechaniškai, stenkitės išsiaiškinti kiekvieno dalyko esmę.

Dar viena dažna problema, kuri prieš pat egzaminus pakiša koją net ir patiems stropiausiems,  - tai bemiegė naktis. Po tokios bemiegės ir nerimo pilnos nakties ne tik kad prasčiau mąstysite, bet ir gali pradėti kamuoti galvos skausmas ar virškinimo sutrikimai. Ir jei vaistai nuo galvos skausmo ar virškinimo sutrikimų (pvz. "Mezym") gali sumažinti nemalonius simptomus, tai stebuklingos piliulės, kuri Jums padės atsiminti viską, ką išmokote, deja, nėra.

 

"Intelektualas Edmundas Burke 1757 – aisiais sakė, jog joks kitas jausmas taip neišniekina proto galios veikti ir mąstyti, kaip baimė."

 

Kaip išmokti greitai mąstyti net ir tuomet, kai jaučiate įtampą ir stresą?

Jei norite gyvenime mokėti greitai ir paprastai įveikti stresą, tuomet pravartu paskaityti Taylor Clark knygą „Kaip įveikti neimą baimę ir stresą“, būtent šioje knygoje yra duodama daugybė naudingų patarimų tiems, kurie anksčiau ar vėliau susiduria su šia nemalonia trejybe – stresu, nerimu ir baime.

Tokiais atvejais labai praverčia greitas mąstymas, tik kaip jį išsiugdyti? Juk daugelis žmonių įtampos situacijose, pavyzdžiui, per egzaminus, praranda greitą mąstymą, pasimeta ir, rodos, neprisimena to, ką jau seniai mokėjo...

Tokios situacijos – tai ne tik šių dienų žmonių problema, tai – sena kaip pasaulis problema. Legendinis anglų ir airių rašytojas, intelektualas Edmundas Burke 1757 – aisiais sakė, jog joks kitas jausmas taip neišniekina proto galios veikti ir mąstyti, kaip baimė. Tiesa, teigiama, jog baimė ne visada trukdo logiškai mąstyti – iš tikrųjų, ji teikia mąstymui nemenkos naudos. Neurologai teigia, kad baimė mums reikalinga ne viena tam, kad padėtų pabėgti nuo pavojaus, bet ir tam, kad nedidelė baimės dozė padėtų mums protingai mąstyti. Teigiama, jog pirmą kartą šią baimės naudą psichologai pastebėjo 1908 metais, kai tyrimais buvo nustatyta, jog žmogaus darbingumas yra didžiausias tuomet, kai yra pasiekiamas tam tikras, optimalus, nervinio aktyvumo lygis. Tyrimo metu buvo nustatyta, jog jei žmogus yra visiškai ramus, tuomet užduotis yra atliekama be jokio susidomėjimo, o tai darbui gali daryti tiek pat žalos, kai ir stingdanti baimė. Taigi, buvo padaryta išvada, jog norint pasiekti optimaliausių rezultatų, reikia šiek tiek baimės ir nerimo.

Atsiminkite, jog įtampa gali būti naudinga, tiesa, tik tuo atveju, jeigu jos nėra per daug. Įtampa mums leidžia greičiau sutelkti visą energiją ir pasiruošti kuo geriau. Taigi, pirmyn į egzaminus su trupučiu įtampos ir puikiu nusiteikimu. Jums tikrai pavyks!

 

+11
  • Nerimo sutrikimas
  • Lėtinis stresas
  • Virškinimo gerinimas
  • Baimės
  • Nerimas
  • Virškinimo sutrikimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti? Marija jau daugiau nei ketverius metus dirbo biure. Sėdimas darbas, stresas, nereguliari mityba bei požiūris „valgau tą, kas pakliūva po ranka“ bėgant laikui išprovokavo atsirasti padidėjusiam skrandžio rūgštingumui. Tai, jog kažkas ne taip, Marija suprato tik tuomet, kai rytais, vos tik pabudus ir papusryčiavusi ji jausdavo,... +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +18 / 0 +18