Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Rugpjūčio 20, 2016 | L.Rimgailė
+33
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes galime sau padėti daug labiau, nei mums atrodo... Šaukštelis sėlenų, riekelė rupios duonos ir sauja riešutų gali atstoti tabletę, kurią dėl netinkamos mitybos dažnai tenka imti ir gerti...

Skaidulos – kas jos?

Kas yra skaidulos, tikriausiai, net nereikia sakyti. Tiems, kas primiršo, galima priminti ir pasakyti, kad skaidulos, tai – augalinės kilmės medžiagos, netirpstančios virškinimo proceso metu, jas daugiausiai sudaro angliavandeniai.

Niekam ne paslaptis, jog į savo kasdieninės mitybos racioną dauguma žmonių įtraukia rupiai maltų miltų duonos, avižų, įvairių vaisių ir daržovių. Šaunuoliai, jie tikrai gerai daro, nes savo mitybos racioną praturtina ne tik skaniu, bet ir sveikatai naudingu maistu.

"Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g."

Riešutų, spanguolių, dribsnių, braškių, pupelių, lapinių daržovių, pomidorų, bananų, avižų ar net šokolado turėtų nebijoti valgyti tie, kas nori su maistu gauti skaidulinių medžiagų.

Sėlenos – dar vienas skaidulų šaltinis. Nedideli sėlenų kiekiai gali būti dedami tiesiog tiesiai į maistą, norint ne tik jį paskaninti, bet ir padidinti jame skaidulinių medžiagų kiekį. Štai kodėl viena iš labiausiai pasaulyje ir Lietuvoje paplitusių dietų  - „Dukano dieta“, taip pat į dietos valgiaraštį įtraukia sėlenas. Ir ne be reikalo, nes yra žinoma, jog skaidulinių medžiagų turintis maistas ne tik turi mažai kalorijų, suteikia sotumo jausmą,  bet ir yra ilgiau virškinamas.

Užkietėję viduriai gali būti vienas iš ženklų, kad jums reikia valgyti daugiau skaidulinio maisto

Jei jaučiate ir matote, jog užkietėję viduriai jus ištisai pradėjo varginti, vertėtų susimąstyti, ar tik dėl to nebus kaltas per mažas išgeriamų skysčių kiekis ir skaidulinio maisto trūkumas jūsų organizme. Taigi, norėdami išvengti užkietėjusių vidurių, gerkite daugiau skysčių ir nepamirškite valgyti skaidulinio maisto – jie tikrai gali padėti kovoje su užkietėjusiais viduriais. O užkietėjusius vidurius privaloma gydyti: negydomi užkietėję viduriai gali išprovokuoti divertikuliozę ir hemorojų.

Kodėl vasarą svarbu mėgautis daržovėmis ir uogomis?

"95 proc. agurkų masės sudaro vanduo, tad jie pasižymi detoksikuojančiu poveikiu, padeda pasišalinti toksinėms medžiagoms."

Plačiau:

Kodėl vasarą svarbu mėgautis daržovėmis ir uogomis?

Tačiau skaidulų nereikėtų ir padauginti. Juk yra sakoma, kad kas per daug, tas – nesveika. Ir tai grynų gryniausia tiesa. Žmonės, kurie padaugina skaidulinio maisto gali tikėti susilaukti ir neigiamo poveikio. Pilvo pūtimas bei pilnumo, sotumo jausmas – tai vieni iš požymių, kurie rodo, jog jūsų mitybos racione skaidulų yra per daug. Jei nuolat valgysite per daug skaidulų turinčio maisto, rizikuojate sutrikdyti kai kurių maistinių medžiagų – cinko, magnio, jodo, kalcio – įsisavinimą į jūsų organizmą.

Trys priežastys, kodėl reikėtų valgyti skaidulų turinčio maisto

Skaidulos skatina žarnyno veiklą, taip pat stabilizuoja bei valo plonąsias ir storąsias žarnas. Jos skatina ir gerina žarnyno veiklą labai paprastai – minkština virškinimo atliekas, kurios kaupiasi mūsų skrandyje. Norite sumažinti žarnyno vėžio riziką? Vartokite pakankamai skaidulų turinčio maisto.

Neleidžia staigiai padidėti gliukozės kiekiui kraujuje. Taip yra todėl, kad skaidulos lėtina maistinių medžiagų įsisavinimą. Vadinasi, skaidulų reikėtų valgyti tiems, kurių šeimoje yra žmonių sergančių diabetu. Kaip prevencinė priemonė nuo antro tipo cukrinio diabeto skaidulos turėtų būti valgomos kasdien.

Tirpios skaidulos saugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo. Tad į savo kasdieninės mitybos racioną būtinai įtraukite avižų, pupelių, žirnelių, vaisių, pomidorų, nes tirpdamos vandenyje šis skaidulinis maistas suformuoja į gelį panašią masę, kuri apsaugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo.

Kiek skaidulų rekomenduojama suvartoti per dieną?

Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g.  skaidulų, o vaikams pakaktų ir 10 g., tad drąsiai į savo mitybos racioną įtraukite skaidulinį maistą ir pamatysite, kaip tapsite ne tik sveikesni, bet ir energingesni.

+33
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Maisto papildai
  • Maisto kramtymas
  • Vitaminas D
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti? Marija jau daugiau nei ketverius metus dirbo biure. Sėdimas darbas, stresas, nereguliari mityba bei požiūris „valgau tą, kas pakliūva po ranka“ bėgant laikui išprovokavo atsirasti padidėjusiam skrandžio rūgštingumui. Tai, jog kažkas ne taip, Marija suprato tik tuomet, kai rytais, vos tik pabudus ir papusryčiavusi ji jausdavo,... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18