Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti?

Balandžio 6, 2018 | L.Rimgailė
+27
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti?

Atėjote į vaistinę, pasiėmėte gydytojo išrašytus ir jums skitus vaistus. Grįžote namo. Pagal nurodymus ėmėte juos vartoti, tačiau greitai pastebėjote, jog vaistai sukėlė šalutinį poveikį – atsirado skrandžio skausmas...Ir tik vėliau supratote, kad taip nutiko dėl to, jog net nepagalvojote, jog jūsų vartojamą vaistą neigiamai veikia tam tikri maisto produktai, dėl to atsirado šalutinis poveikis.

Tik tada puolėte skaityti vaisto informacinį lapelį, ir, o ne, supratote, jog nereikėjo greipfruto sultimis užsigerti vaistų...

Antidepresantai ir riebus maistas

Jei sergate depresija ir gydytojai išrašė antidepresantų, tuomet turėtumėte žinoti, jog vartojant šiuos vaistus reikėtų nevalgyti riebaus maisto. Toks maistas ne tik kad sukelia įvairius virškinimo sutrikimus, bet dar ir neigiamai sąveikauja su antidepresantais: riebalai stiprina vaistų poveikį, dėl to gali sutrikti miegas.

Taip pat verta atsiminti, jog antidepresantų poveikį sustiprina ir šokoladas, bananai, avokadai, sūris – tie maisto produktai, kuriuose yra gausu tiramino. Būtent dėl jo poveikio susitraukia kraujagyslės, padidėja hipertenzinės krizės pavojus.

"2008 metais rinkoje buvo galima atrasti 17 medikamentų, kurių negalima vartoti kartu su greipfrutu, o 2012-aisiais tokių vaistų skaičius išaugo iki 43."

Kraujui skystinti skirti vaistai neigiamai reaguoja su žaliomis daržovėmis

Antikoaguliantai  - tai vaistai, kurie dažniausiai yra skiriami po širdies infarkto, turintiems širdies ritmo sutrikimų, tuomet, kai padidėja kraujagyslių trombozės rizika.

Jei vartojate tokius vaistus, tuomet privalote žinoti, jog žalios spalvos daržovės, tokios kaip brokoliai, smidrai, lapinės salotos, špinatai, briuselio kopūstai  - visos šios daržovės yra vitamino K šaltinis, yra linkusios silpninti kraują skystinančių vaistų poveikį. Tad geriau atsisakykite žalių daržovių ir keiskite jas į kitas, ne žalios spalvos daržoves, pavyzdžiui, moliūgas, pamidoras, saldžios bulvės – visa tai gali būti puikus garnyras prie mėsos.

 

Antibiotikai ir pieno produktai

Gripo epidemijai nuvilnijus per visą Lietuvą ne vienam iš mūsų teko atsigulti į lovą. Deja, neišvengiamai teko imti ir antibiotikų. Tačiau kuomet sergame, tuomet mažiausiai domimės, kaip vaistai sąveikauja su mūsų kasdienine mityba.

Lietuviai mėgsta gerti pieną, tačiau jo nereikėtų vartoti tuomet, kai gydytojas paskyrė antibiotikų. Kalcis, kuris yra randamas pieno produktuose, neigiamai veikia antibiotikus, silpnina vaisto pasisavinimą ir poveikį.

 

Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

"GERL gydymo procese reikėtų nepamiršti ir dietos, subalansuoto bei sveiko gyvenimo būdo, vengti kavos, alkoholio bei aštraus maisto."

Plačiau:

Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

Statinai ir greipfrutai

Nuo aukšto cholesterolio kiekio kraujyje gydytojai savo pacientams kartais išrašo statinų grupės preparatų. Tačiau jei mėgstate greipfrutų sultis, tuomet jų teks atsisakyti.

Atlikti tyrimai rodo, jog greipfrutų sultys gali daryti neigiamą įtaką statinų pasisavinimui, sukelti šalutinį poveikį, nes didėja toksiškumo raumeniniam audiniui rizika, gali atsirasti stiprus raumenų skausmas.

Beje, greipfruto sulčių sąveika yra pastebima ne tik su statinais, bet ir su kitais vaistais. Tą savo tyrimuose aprašė Lawsono instituto mokslininkai, kurie savo išvadas paskelbė Kanados medikų asociacijos žurnale. Jų atlikti tyrimai parodė, jog 2008 metais rinkoje buvo galima atrasti 17 medikamentų, kurių negalima vartoti kartu su greipfrutu, o 2012-aisiais tokių vaistų skaičius išaugo iki 43. Tad net nėra abejonių, jog vaistai ir greipfrutų sultys – nekoks derinys.

 

 Atvejai, kai maistas ir vaistas – puikiai tinka 

  • Vartodami grybelį naikinančius preparatus, rinkitės kuo rūgštesnius maisto produktus – sustiprės vaisto poveikis. Taip pat vartokite B grupės vitaminų.
  • Jei gydytojas paskyrė skatinančius skysčių išsiskyrimą vaistus, tuomet pasirūpinkite, jog kasdieniniame Jūsų valgiaraštyje netrūktų produktų, kuriuose yra daug kalio bei kalcio, kuris su skysčiais yra pašalinamas vartojant vaistus.
  • Jei geriate geležies preparatus, tuomet nepamirškite į savo mitybą įtraukti maisto produktų, kuriuose gausu vitamino C: taip bus daug geriau įsisavinami geležies preparatai. 
+27
  • Širdies ir kraujagyslių ligos
  • Virškinimo organų ligos
  • Išeminė širdies liga
  • Homeopatiniai vaistai
  • Homeopatiniai vaistai nuo gripo
  • Širdies artimija
  • Virškinimo gerinimas
  • Gerina širdies darbą
  • Skrandžio opa
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokias daržoves reikia rinktis, norint išlaikyti dailias kūno linijas?
Kokias daržoves reikia rinktis, norint išlaikyti dailias kūno linijas? Daržovės turtingos vitaminais ir mineralais, ląsteliena ir organinėmis rūgštimis, taip reikalingais žmonėms. Vasara - tai laikas, kai galite krimsti ką tik darže nuskintas daržoves, ir vienu metu nušauti du zuikius: stiprinsite sveikatą ir tobulinsite figūrą. Karštą vasaros dieną, kai ištisai norisi gerti, o maistas... +2 / 0 +2
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +53 / -24 +29
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -2 +20
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +18 / 0 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17