Vertingos sveikos gyvensenos taisyklės.

Vasario 11, 2017 | L.Varanavičienė
+2
Vertingos sveikos gyvensenos taisyklės.

Naminiai triušiai negraužia pirktinių „nitratinių“ kopūstų, paukščiai nelesa beicuotų grūdų, katės neėda dešrelių su konservantais.  Kitaip negu laukiniai gyvūnai, žmonės baigia prarasti instinktyvų gebėjimą apsaugoti savo organizmą nuo įvairiausių negalavimų. Maitinimosi  elgesį dažniausiai kontroliuoja skonis. Balti miltai, rafinuotas cukrus, konservuoti vaisiai ir daržovės. Šiandien, vartodami per daug riebalų, saldumynų, piktnaudžiaudami alkoholiu, kava, cigaretėmis pamažu priprantate prie tokios mitybos ir aptingstate, atsiranda viršsvoris.

O juk viskas, kas įeina per burną ar nosį į mūsų kūną, patenka į kraują, o su krauju ir į visas mūsų organizmo ląsteles.  Metai iš metų žalojamas organizmas išvargina apsaugos mechanizmą ir galų gale jo veikla visiškai sutrinka. Apnuodytos visų organų ląstelės atpažįstamos stebint ligas. Pavyzdžiui, labai tirštas, per lėtai tekantis kraujas, nemiga, rankų ir tarpšonkaulinių nervų uždegimai, kepenų, nebesugebančių perdirbti maisto, skausmai, odos ligos, gleivinės uždegimai, pagaliau venų uždegimai bei kitokios ligos, atsirandančios nuo įvairiausių nešvarumų kraujyje ir pačioje ląstelėje. Arterijos gali sukietėti, o venos- išsiplėsti, ir jose sukeliamas uždegimas.

Dažnai sutinkama kraujotakos sutrikimų liga - venų varikozė. Varikozė, arba lėtinis venų nepakankamumas, dažnai vadinama tiesiog išsiplėtusiomis venomis. Ši liga vystosi, kai dėl venų vožtuvų nesandarumo kraujui ėmus tekėti atbuline kryptimi, susikaupia pernelyg daug kraujo bei išsiplečia paviršinės kojų venos. Jei kankina išsiplėtusios venos, išbandykite tepalą Lioton 1000. Gelis vartojamas  esant skausmui, uždegimui arba trauminiams pažeidimams tais atvejais, kai, veikiant per odą, reikia sumažinti eksudaciją, patinimus, audinių infiltraciją ir kraujo krešumą. Negi žmogus pats sau priešas?  Gal verta keisti gyvenimo, būdą?

"Skystose išmatose kaupiasi nuodai. Todėl svarbu, kad jos nesukietėtų ir neužsibūtų žarnyne. "

4 sveiko gyvenimo taisyklės:

Pirma. Gerti daug skysčių.  Kiekvieną rytą prausiate kūną, tai darykite tai ir su vidumi. Išgerkite kasdien iki trijų litrų vandens ar nestiprios arbatos. Tai padės išvalyti kraują. Virkite organizmą valančių žolių arbatas, kurių galima nusipirkti vaistinėse. Pridžiovinti vasarą  jaunų dilgėlių, beržo ir kiaulpienių lapų galite ir  patys. Išsivirkite tiek , kad ir namie, ir darbovietėje turėtumėte pakankamai. Ypač labai svarbu tiems, kurie turi viršsvorį.

Dilgėlė yra vienas naudingiausių laukinių augalų. Vaistams naudojami  lapai. Juose yra visas vitaminų kompleksas: K, C, B2, E karotinas, nemažai geležies, vario, mangano. Beržų lapų užpilas vartojamas šlapimui varyti, prakaito išsiskyrimui skatinti. Kiaulpienės lapuose yra vitaminų C, A, B, B2,karotino. Arbata vartojama kaip vitamininė, varanti šlapimą, valanti šlakus.

Antra. Valgyti negrūstus grūdus. Grūdai aprūpina mūsų organizmą angliavandeniais, riebalais, vitaminais (B kompleksu ir E), mineralais ir balastinėmis medžiagomis. Balastinės medžiagos- tai ląsteliena. Ji kieta ir verčia jus ilgiau ir geriau kramtyti. Brinkdamos skrandyje ir žarnyne, skatina žarnų raumenis judėti ir mankštintis. Grūdus galima valgyti žalius, virtus, keptus. Žalius grūdus rupiai sumalkite, vakare pamerkite į vandenį, o ryte sumaišykite su supjaustytais vaisiais, razinomis, medumi ir pienu. Šis patiekalas labai mėgstamas visame pasaulyje ir vadinamas „miusli“.

Nepamirškite ant stalo padėti puodelį linų sėmenų ir prieš valgydami 1- 2 šaukštelius sėmenų užbarstykite ant paruošto patiekalo. Košes virkite iš visų rūšių stambiai sumaltų arba visai nemaltų grūdų( kviečių, miežių, avižų, grikių, ryžių, perlinių kruopų). Virkite tik vandenyje. Galite paskaninti pienu, medumi. Kad košės būtų dar vertingesnės, galima į jas įmaišyti šiek tiek žalių, tai yra nevirtų stambiai sumaltų grūdų. Valgyti košes patartina per pusryčius.

13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens

Vis dėlto nedidelė dalis (nuo 1 iki 2 proc.) sergančiųjų turėtų melionų vengti – kaip ir bananų.

Plačiau:

13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens

Trečia. Valgyti žalias daržoves ir vaisius. Daržovės ir vaisiai- tai baziniai mineralai, tirpinantys ląstelėse besikaupiančius toksinus, vitaminai, balastinės medžiagos, kurios mankština žarnas. Patartina valgyti prieš valgį ir lėtai kramtyti. Tokiu būdu numarinsite alkį ir lėtai kramtydami geriau pasisotinsite. Vėliau galima valgyti įvairiausių pieno, mėsos, žuvies patiekalų, pasilepinti medumi, duona, bulvėmis. Baltyminiai maisto produktai, kaip mėsa, žuvis, kiaušiniai žarnose beveik ištirpsta. Žarnynas jų perdirbimo metu beveik nejuda. Tuo būdu susidaro šlakai, kurie per kraują patenka į ląsteles ir sukelia įvairias ligas, pvz. reumatą. Daržovių ir vaisių ląsteliena judina žarnyną, neleidžia ilgai turiniui užsibūti vienoje vietoje ir ilgiausiais žarnų labirintais išstumia juos lauk.  Todėl įvairūs patiekalai papildomi žalumynais.

Virtos daržovės ir vaisiai taip pat rekomenduotinos mityboje. Jos turi daug vandens ir, tarsi vandens čiurkšle, išplauna mūsų organizmą. Daržovių sriubą virkite be mėsos. Pasitelkite išmonę, į išvirtas daržovių sriubas įdėkite stambiai sutarkuotų morkų, burokėlių ar kitų žalių daržovių.

Maitinantis augaliniu maistu, turinčiu daug balastinių medžiagų, dažniau pučia vidurius, išsiskiria daug dujų. Tačiau pilvo spaudimo nejusite, nes dujos greitai pasišalina ir gali sudaryti nebent „akustinių“ problemų. Liaudies išmintis sako: „Kietai įeina- minkštai išeina. Minkštai įeina - kietai išeina“. Skystose išmatose kaupiasi nuodai. Todėl svarbu, kad jos nesukietėtų ir neužsibūtų žarnyne.   

Jei jus tai vargina pilvo pūtimas, išgerkite kapsulę Espumisan. Preparatas skirtas visoms ligoms, kurių metu nefiziologiškai gaminasi ir kaupiasi daug dujų virškinamajame trakte: meteorizmui, pilvo pūtimui, pilnumo pojūčiui viršutinėje pilvo dalyje, dažnam oro nurijimui, širdies veiklos sutrikimams, atsirandantiems kai ji nustumiama aukštyn dėl susikaupusio oro skrandyje ir žarnyne,  simptomiškai gydyti. Šis preparatas suriša kenksmingas medžiagas bei dujas, todėl pilvo pūtimas sumažėja.

Ketvirta. Judėti gryname ore.  Įvairi fizinė veikla gryname ore mankština širdį ir kraujo apytakos bei judėjimo sistemas. Proseneliai daug judėdavo. Jiems patiems reikėjo maistą surinkti ar sumedžioti.  Norėdami apsirūpinti maistu, turėjo puikią galimybę išjudinti kūną gryname ore. Nors šiandieną to nereikia, išliko noras judėti. Kiekviena mūsų ląstelė iš prigimties nori  mankštintis, prakaituoti ir bent du kartus per dieną gerai pakvėpuoti. Nepakanka vien vaikščioti, turite daug daugiau judėti.

Pasirinkę sveiką gyvenimo būdą suvoksite, kad nebenorite to, nuo ko blogai jaučiatės. Išvalytas organizmas  į „nuodus“ reaguos pykinimu arba skrandžio skausmais. Tai toli gražu nėra silpnumo požymis, bet ženklas, kad jumyse pabudo jau seniai pamiršta arba giliai slypinti galia - instinktas. Kai nereikia gintis nuo blogo maisto, imuninė sistema gali iš visų jėgų kovoti su virusais ir bakterijomis. Sveikata- atlygis už tinkamą gyvenseną.

+2
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Avitaminozė
  • Sporto nauda
  • Sporto klubai
  • Vitaminas D

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +41 / -19 +22
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +18 / 0 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17