Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui

Gegužės 10, 2017 | L.Varanavičienė
+12
Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui

Fermentai  (arba enzimai) -  tai baltyminiai katalizatoriai, kurie stiprina organizmo cheminių reakcijų eigą.  Galima teigti, kad fermentai susideda iš energija užtaisytų baltyminių transportuotojų, panašiai kaip baterijos elementai sudaryti iš elektrine energija pakrautų metalinių plokštelių.  Gali netrūkti vitaminų, mineralų, baltymų, tačiau be fermentų organizmo gyvybingumo išsaugoti neįmanoma.


Iš kur organizmas gauna fermentus?

Fermentų potencialą žmogus gauna gimdamas. Organizmas, naudodamasis fermentų aktyvumu, gaminasi naujus fermentus. Kitą jų dalį gauna iš maisto. Žmogaus organizme sutinkami fermentai:

-virškinimo. Daugumą gamina kasa. Padeda suvirškinti suvalgytą maistą.

-metaboliniai. Dažniausiai gaminasi pačiose ląstelėse. Užtikrina audinių ir organų ląstelių funkcionavimą.

-maisto. Randami tik termiškai neapdorotame maiste. Padeda virškinti maistą, tada organizmui nereikia gaminti virškinimo fermentų.

Amerikiečių gydytojas Edward  Howell - maisto fermentų tyrinėjimo pionierius- 1946 metais išleistoje knygoje „Maisto fermentų reikšmė virškinimui ir medžiagų apykaitai“ išvystė mintį, kad organiniai fermentų ištekliai skirti visam gyvenimui. Kuo greičiau žmogus iššvaisto fermentų energiją, tuo greičiau pats išsikrauna. Kuo aukštesnis metabolizmo lygis, tuo trumpesnis gyvenimas. Tai reiškia, jūs gyvenate taip ilgai, kol organizmas naudojasi fermentų aktyvumu. Pasiekus momentą, kai organizmas nebesugebės pasigaminti fermentų, gyvenimas eis į pabaigą.

"Nepamirškite, kad maistą verdant ar kitaip apdorojant aukštesne kaip 47 °C temperatūra, visi maisto fermentai ir dalis kitų vertingų veikliųjų medžiagų suyra."

 

Ar žmonės tuščiai iššvaisto organinį fermentų kiekį?

Taip. Beveik kiekvienas žmogus valgo termiškai apdorotą maistą. Kai maistas verdamas ar kepamas 47 °C temperatūroje, fermentai maiste suardomi . Jei maisto fermentai išliktų patiekaluose, kuriuos valgote, jie dalyvautų maisto virškinimo procese. Kai maitinatės maistu be fermentų, organizmas privalo pats gamintis fermentus virškinimui. Tai gerokai sumažina organinį jų potencialą.

 

Ar rimta virto maisto žala organiniam fermentų „bankui“?

Tai pagrindinė senėjimo proceso ir ankstyvos mirties priežastis, taipogi priežastis daugelio ligų. Jei organizmas turi gaminti virškinimo fermentus seilėms, skrandžio sultims, tulžiai ar žarnynui, jis neaprūpina pakankamu fermentų kiekiu kitų organų.  Iškyla vėžio, kraujo ligų, diabeto ar kitų chroniškų ligų grėsmė.  

Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

"Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g."

Plačiau:

Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto


Kaip galima įrodyti, kad žmonės kenčia nuo fermentų trūkumo maiste?

 1.Žmogaus kraujyje, lyginant su kitais žemės gyvūnais, pats mažiausias fermentų, perdirbančių krakmolą, skaičius. O šlapime šių fermentų kiekis didžiausias.  Tai reiškia, kad fermentai, skaidantys virtame maiste esantį krakmolą, išnaudojami greičiausiai.

2.Bandymais ištirta, kad žiurkių, maitintu virtu maistu kasa du kartus didesnė, negu  žiurkių, maitintu žaliu maistu. Žmogaus kasa yra didžiausia iš gyvūnų, atitinkančių pagal svorį. Kasa ne vienintelis organas, kuris vargsta gamindamas didelius kiekius fermentus virškinimui. Prisideda ir seilių liaukos. Tuo tarpu laukinių gyvūnų seilėse nėra fermentų. Šuns seilėse jų taip pat nėra. Tačiau, pradėjus šunį maitinti termiškai apdorotu ėdalu, 10 dienų laikotarpiu seilių liaukos išskiria fermentus.

3.Kai žmogus badauja, pristabdoma fermentų, skirtų virškinamajam traktui, gamyba. Fermentų kiekis seilėse, skrandžio ir kasos sultyse ženkliai sumažėja. Tuo metu organizmas  gamina metabolinius fermentus ligotų audinių valymui ir atstatymui.

Galima padaryti liūdną išvadą, kad civilizuotose šalyse žmonės valgo didelį kiekį termiškai apdoroto maisto. Organizmas  jų perdirbimui gamina gausybę virškinimo fermentų. Metaboliniai fermentai, skirti ląstelėms atstatyti, nustumiami į antrą planą. Ir žmonės pradeda sirgti.

 

Kaip sau padėti?

Reikia valgyti kuo daugiau natūralaus maisto. Daug fermentų turi šviežios daržovės, vaisiai. Dideliu kiekiu pasižymi bananai, avokadai, mango, papaja, ananasai, daiginti grūdai. Maisto fermentų turi ir nepasterizuoti (t. y. neapdoroti termiškai) pieno produktai, žali kiaušiniai, žalia mėsa. Nepamirškite, kad maistą verdant ar kitaip apdorojant aukštesne kaip 47 °C temperatūra, visi maisto fermentai ir dalis kitų vertingų veikliųjų medžiagų suyra.

 

 

+12
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Maisto papildai
  • Avitaminozė
  • Maisto kramtymas
  • Vitaminas D
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +19 / 0 +19
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +18 / 0 +18
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa „Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime. +17 / 0 +17