Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?

Vasario 4, 2015 | Aurika Kolpakovaitė
+39
6
« Grįžti į straipsnio pradžią

Vitamino D gausu žuvų taukuose

2. Papildai. Esant dideliam vitamino D trūkumui, galima rinktis papildus. Tačiau būtina pasitarti su gydytoju dėl dozavimo, nes vitamino D perteklius gali sukelti sveikatos sutrikimų ir yra sunkiai pašalinamas iš organizmo. 

3. Mityba. Per daug mėgaujantis saule, padidėja rizika susirgti melanoma, vartojant papildus – perdozuoti arba pakenkti kitiems vidaus organams. Taigi subalansuota mityba – vienas saugiausių ir natūraliausių būdų, padedančių palaikyti reikiamą vitamino D kiekį organizme. Tačiau čia susiduriama su kita problema – gamtoje labai nedaug maisto, prisotinto vitaminu D. Štai keletas maisto produktų, kuriuose yra vitamino D:

  • riebi žuvis (lašiša, tunas, skumbrė, kardžuvė);
  • žuvų taukai;
  • jautienos kepenys;
  • sūris;
  • kiaušinio trynys;
  • grybai;
  • apelsinų sultys (natūralios);
  • liesas pienas;
  • jogurtas;
  • grūdai ir kt. 

Vitamino D perteklius 

Vitamino D perteklius yra kur kas retesnis nei vitamino D trūkumas. Ilgai būnant saulėje vitamino D per daug neprikaupsite, tačiau vartojant papildus, neatsižvelgiant į esamą vitamino D kiekį organizme, galima ir perdozuoti. Esant tokiai situacijai gali pasireikšti: anoreksija, šleikštulys, pykinimas, viduriavimas, vidurių užkietėjimas, nuovargis, galvos svaigimas, šlapinimosi pagausėjimas, troškulys, prakaitavimas, pasikartojantis galvos skausmas ar svorio netekimas. 

Nors Lietuva – viena iš daugelio Šiaurės šalių, kurioms taip pat aktuali vitamino D trūkumo problema, tačiau, atsižvelgiant į lietuvių mitybos įpročius, tenka nemenkai susirūpinti. Palyginimui: anglai valgo menkę, suomiai ir švedai mėgsta lašišą, norvegai gamina žuvies taukus, japonai ruošia sušius. Na o mes, lietuviai, vis dar gausiai valgome cepelinus, kitus riebius mėsinius ar bulvinius patiekalus. Taigi reikėtų stengtis paįvairinti savo mitybą, į racioną įtraukiant daugiau žuvies ir kitų vitamino D turinčių produktų. Tad linkime rasti skaniausią būdą, kaip kompensuoti saulės stygių!

1 2
+39
6
  • Alzhaimerio liga
  • Osteoporozė
  • Vitaminai
  • Rachitas
  • Avitaminozė
  • Vaistinės
  • Vitaminas D
  • Alzheimerio liga

Susiję straipsniai

  • Onute / 2019-01-15 18:55:38

    Vitaminas D tai tikrai būtinas, nes pvz tyrimai man žiemą ir pavasarį visad rodo, kad jo trūksta. Mes visa šeima vartojam D-Pearls, greit atsistato kiekis kraujyje

  • Toma / 2018-11-22 18:40:19

    Vit D pradejau vartoti kai pasidarius tyruma pamaciau trukuma.Atsistate nuotaika, miegas, nuovargio nebejauciu tokio kaip anksciau.Vartojau D pearls .

  • Karolina / 2018-10-08 18:45:55

    Lietuviams tikrai jo truksta, kai taip mazai saules. As tai pavasari visad geriu D-Pearls. Mazos kapsulytes, lengva praryti :)

  • Lolita / 2018-07-23 16:14:17

    Pavasari dariausi vit d tyrima, buvo trukumas, sugeriau d pearls didesnem dozem kaip paskyre gydytoja.Na kadangi norejau isitikinti ar veikia tai ka geriu pasidariau pakartotini tyrima po 2 men, super buvau normoje, dabar geriu tik palaikomaja doze.

  • Roberta / 2018-03-08 11:18:08

    Kadangi tikrai musu salis nera sauleta, o ir zuvies mazai suvalgome, tai dariausi tyrima gydytojos rekomendacija ir tikrai...truksta.Vaistineje rekomendavo D pearls kapsules, po keliu savaiciu jauciu kaip pagerejo nuotaika, miegas.

  • Rima / 2017-05-17 10:36:21

    Mano nuomone Lietuvoje labai sunku gauti vitamino D, saulės mažai. Mūsų visai šeimai jo trūksta (rodo tyrimai). Mes geriam firmos Pharma Nord D-Pearls, man jie geriausiai įsisisavina

Siųsk savo nuomonę
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį Kai tik atsirado greitasis maistas, visas pasaulis jį labai pamėgo. Nes jis greitai pagaminamas, paprastai gali būti suvalgomas bet kur (prie vairo, gatvėje ar net laukiant vizito pas kirpėją), be to, jo mėgėjai teigia, kad greitasis maistas ir labai skanus. Turbūt daugelis žino, kad greitasis maistas yra žalingas sveikatai, paprastai... +2 / 0 +2
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 2 +56 / -25 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17