Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?

Rugsėjo 24, 2016 | L.Rimgailė
+17
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?

Nors dauguma vyrų išties mėgsta žvejoti, ne visiems sekasi ir ne visus džiugina sužvejotas laimikis. Kai laimikis nedžiugina, tenka eiti į prekybos centrus ir žuvį „susižvejoti“ iš ten. Deja, tačiau prekybos centruose esanti žuvis ne visuomet būna tokia sveika ir ekologiška, kaip mums gali atrodyti...

Žuvys – skanios ir sveikos. Bet ar tikrai?

Dauguma iš mūsų mėgstame pasilepinti žuvimi: ar tai būtų brangios lašišos, kurios pas mus ant stalo dažnai atsiduria įvairių švenčių metu, ar paprasčiausios šaldytos lydekos, kurių labai nesunkiai galima „susižvejoti“ įvairiose prekybos centruose.

Lydekas dažnai ruošiame savo šeimai. Šios žuvys - ir nebrangios,  ir skanios žuvys, tad perkame jas net nesusimąstydami, jog jos, galbūt, nėra jau toks sveikas maisto produktas. Kodėl? Todėl, jog yra žinoma, kad Europinės lydekos yra linkę kaupti didesnius gyvsidabrio kiekius nei kitos žuvys.

Industrinė tarša ir žuvys. Kaip visa tai jas paveikia?

Dėl industrinės taršos žuvys (ir ne tik jos, bet ir didelė dalis kitų jūros produktų) šiais laikais yra užterštos sunkiaisiais metalais, pavyzdžiui, gyvsidabriu arba įvairiais cheminiais junginiais.

Sunkieji metalai, tokie kaip gyvsidabris, patekę į mūsų kūną su maistu gali pažeisti inkstus ir plaučius. Manoma, kad daugiau nei 75 proc. gyvsidabrio, kuris patenka į žmogaus organizmą, yra gaunama būtent iš žuvų.

"Vieno tyrimo metu buvo nustatyta, kad net apie 40 proc. užterštų Atlanto vandenyno tunų turi gyvsidabrio – galingo neurotoksino."

Vieno tyrimo metu buvo nustatyta, kad net apie 40 proc. užterštų Atlanto vandenyno tunų turi gyvsidabrio – galingo neurotoksino.

Iš kur atsiranda ši nuodinga medžiaga - neurotoksinas? Manoma, jog daugiausiai gyvsidabrio kyla deginant iškastinį kurą, kuris su vėjo pagalba patenka į vandenyną.

Prieš renkantis žuvis yra svarbu žinoti, jog didelėse žuvyse gyvsidabrio yra daug daugiau, nei mažose žuvyse.

Ar vertėtų atsisakyti lašišos?

Lašiša yra labai naudinga žuvis mūsų organizmui – joje gausu omega - 3 nesočiųjų riebalų rūgščių, tačiau šios žuvys taip pat gali būti, jog yra labai užterštos.

Kuo būtų galima pakeisti lašišas ir jose randamas maistingas, žmogui reikalingas medžiagas? Mitybos specialistai siūlo valgyti krilių taukų. Krilių taukai yra gaunami iš mažų, į krevetes panašių gyvių ir yra pranašesni už žuvų taukus. Juose netgi antioksidantų yra bent 47 kartus daugiau, nei žuvų taukuose. Taigi, jei vartosime krilių taukus, aprūpinsime savo organizmą sveikomis riebalų rūgštimis (EPR ir DHR).

Gera žinia ta, kad kriliai auga palyginti švariuose antarktiniuose vandenyse, tad gauti iš šių žuvų gyvsidabrio yra maža tikimybė.

[relatedarticle]

Kokių dar žuvų geriau nevalgyti ir į ką jas iškeisti?

Yra tam tikros žuvų rūšys, kurias geriau reikėtų valgyti retai arba jas iškeisti į kitokio tipo rūšies žuvis. Taigi, kas tos žuvys ir į ką jas reikėtų iškeisti?

Paltusus reikėtų iškeisti į ančiuvius – mažas žuveles, kurios toksiškai bus neužterštos taip stipriai, kaip paltusai.

Didžiaodžiai ešeriai taip pat nėra pats geriausias pasirinkimas, juos geriau pakeisti į kuprius.

Dirbtinai auginamas arba Atlanto lašišas drąsiai keiskite į Ramiojo vandenyno arba Aliaskos lašišas, sardines arba vasarines plekšnes.

Žuvų taukai –  išeitis tiems, kurie nemėgsta žuvies

Jei nemėgstate žuvies, tuomet naudokite žuvų taukus. Žuvų taukai ne tik gerina smegenų veiklą, bet ir padeda stiprinti imunitetą, mažina kraujo spaudimą, suteikia stiprumo plaukams ir nagams.

+17
  • Vitaminai
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Mitybos įpročiai
  • Riebalai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui?
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui? Cukrumi pagardintas beveik kiekvienas maistas, pradedant nuo saldainių ir limonado, baigiant kečupu, majonezu, pusfabrikačiais, greitais pusryčiais, duona. O kas nemaloniausia, jame dažnai cukraus koncentracija keletą kartų viršija įprastą kasdienį žmogaus poreikį! +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +37 / -5 +32
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +50 / -22 +28
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -2 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18