4 būdai, padedantys suaktyvinti smegenų veiklą

Vasario 24, 2022 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
0
+0 -0

Mankštinti reikia ne tik raumenis, bet ir smegenis. Tikriausiai didesniam proto aštrumui palaikyti vien loginių žaidimų ir kryžiažodžių nepakaks. Tad mes siūlome Jums į kasdienę dienotvarkę įsivesti naujų taisyklių ir tikime, kad netrukus pastebėsite padidėjusius smegenų produktyvumo lygius. Kodėl naudinga keliauti, laikytis disciplinos ir karstytis virvėmis? Apie tai ir dar daugiau skaitykite toliau.

1) Aplankykite kuo daugiau naujų vietų

Pasirodo, kad kelionės naudingos ne tik dėl poilsio, bet ir dėl smegenų aktyvinimo. Aplankykite kuo daugiau šalių, užsukite į muziejus, mėgaukitės parkų grožiu, pasinerkite į įvairių pramogų parkų smagumus ir išmėginkite naujus maršrutus. Tokiu būdu ne tik pailsėsite, pajudėsite ir pamatysite kažką naujo, bet ir nuolat gerinsite savo smegenų veiklą, duodami jiems naujo peno. Taigi tai dar viena priežastis keliauti daugiau!

2) Laikykitės disciplinos

Smegenims patinka tvarka ir rutina. Laikykitės disciplinos – derinkite darbo ir poilsio režimą, nepamirškite sveikai maitintis ir sportuoti. Skirkite laiko mėgstamoms veikloms, nepamirškite bendravimo ir galimybių išmokti kažko naujo. 10 minučių per dieną naujos kalbos mokymuisi ar grojimui kokiu nors muzikos instrumentu – sunku ir būtų sugalvoti geresnę smegenų mankštą. Beje, smegenims itin svarbus kokybiškas miegas – skirkite pakankamai dėmesio miego higienai ir nepamirškite, kad per parą reikėtų miegoti bent 7 valandas, dar geriau – 8 valandas. Taigi bent jau retkarčiais tikrai verta nueiti į virvių parką, pažaisti mini golfą ar su skardinėmis pagaudyti mėtomus kamuoliukus. Tai ne tik labai smagios, bet ir labai naudingos veiklos!

Dirbkite „tvarkingai“ – nešokinėkite nuo vieno darbo prie kito, nesiblaškykite, vienu metu susikoncentruokite tik į vieną darbinę užduotį. Pirmąją dienos pusę skirkite sudėtingesnėms užduotims, o po pietų pasilikite „mechaninius“, mažiau susikaupimo reikalaujančius darbus. Tokios paprastos, tačiau naudingos taisyklės padeda didinti produktyvumą ir gerinti darbo rezultatus, nors gali atrodyti priešingai. Susirašykite visus per dieną atliktus darbus ir tikrai pastebėsite skirtumą!

3) Išmėginkite įvairius psichomotorinius pratimus – žaidimus

Dažnai klaidingai manoma, kad smegenis lavina tik protinė veikla, pavyzdžiui, loginės užduotys ar įvairūs smegenų vingius skatinantys pakrutinti kryžiažodžiai. Vis dėlto smegenims reikia įvairesnės veiklos. Turime galvoje tokį judėjimą, kuriam reikia ir mąstymo. Puikiai tiks įvairūs psichomotoriniai žaidimai, kurie visai nesudėtingi ir netgi labai smagūs. Išmėginkite smiginį, žongliravimą, balansuokite ant virvės ar lentos, kuri padėta ant ritinio. Taigi bent jau retkarčiais tikrai verta nueiti į virvių parką, pažaisti mini golfą ar su skardinėmis pagaudyti mėtomus kamuoliukus. Tai ne tik labai smagios, bet ir labai naudingos veiklos!

4) Pasitelkite smegenų veiklą aktyvinančius preparatus

Jei vien disciplinos, naujų kelionių, psichomotorinių žaidimų nepakanka ir vis tiek jaučiatės išsiblaškę bei viską užmirštantys, tuomet verta pasidomėti smegenų veiklą aktyvinančiais preparatais. Tai papildai ir vaistiniai preparatai, padedantys gerinti smegenų medžiagų apykaitą ir atmintį, stiprinti pažintines funkcijas, palengvinti mokymosi ir mąstymo procesus. Tokios medžiagos dažnai vadinamos nootropais – ateities preparatais. Žinoma, dėl įvairių maisto papildų ir vaistinių preparatų vartojimo reikėtų pasitarti su gydytoju arba vaistininku, nes neteisingai vartojami preparatai gali pakenkti sveikatai.

Plačiau:

0
+0 -0
  • kas gerina atmintį
  • kaip suaštrinti portą
  • kaip lavinti smegenis
  • protinė veikla
  • nootropai
  • kaip pagerinti atmintį
  • smegenys
  • smegenų veikla
  • kaip pagerinti dėmesį
  • kaip geriau atsiminti

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *