Sportuok ir būsi sveikas!

Sausio 26, 2022 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
0
+0 -0

Sportuok ir būsi sveikas! Kas tiksliau slepiasi po šiuo posakiu? Kokia tikroji sporto nauda? Dalinamės net penkiomis naudingomis sporto ypatybėmis, kurios, tikimės, paskatins rinktis aktyvesnį gyvenimo būdą!

1) Sportas padeda stiprinti imuninę sistemą.

Reguliari fizinė veikla, pavyzdžiui, greitas vaikščiojimas su šiaurietiškomis lazdomis, bėgiojimas, plaukiojimas baseine, sunkumų kilnojimas, įvairūs kiti jėgos ir ištvermės pratimai teigiamai veikia imuninę sistemą. Dar geriau, kai sportuojame gryname ore, nesvarbu, kokios oro sąlygos. Tokiu būdu organizmas skatinamas prisitaikyti prie pačių įvairiausių oro sąlygų, rečiau sergama ūminėmis infekcinėmis ligomis, gerinamos adaptacinės savybės. Dar geriau, kai sportuojame gryname ore, nesvarbu, kokios oro sąlygos. Tokiu būdu organizmas skatinamas prisitaikyti prie pačių įvairiausių oro sąlygų, rečiau sergama ūminėmis infekcinėmis ligomis, gerinamos adaptacinės savybės

2) Sportas padeda pagerinti miego kokybę.

Moksliniai tyrimai rodo, kad reguliariai sportuojantys žmonės užmiega greičiau ir lengviau, o jų miegas gilesnis ir kokybiškesnis. Pažiūrėkite į vaikus – jei tą dieną jie nemažai laiko praleido lauke, jų miegas, tikėtina, bus daug geresnis nei tomis dienomis, kai vaikai lauke nebuvo. Taigi jei turite miego problemų, pasvarstykite, ar kasdien judate pakankamai. Tikėtina, kad sportas padės išspręsti miego problemas ir ne tik greičiau panirsite į miego karalystę, bet ir giliau miegosite, o tai reiškia, kad kokybiškiau pailsėsite. Kokybiškiau pailsėję kitą dieną jausitės energingesni. Taigi sportuoti tikrai verta, ar ne?

3) Sportas padeda pagerinti nuotaiką.

Fizinio aktyvumo metu išsiskiria laimės hormonai  ir tuo pačiu sumažėja streso hormonų koncentracija organizme. Reguliariai sportuojantys žmonės statistiškai reikšmingai sumažina tokių sutrikimų kaip generalizuotas nerimo sutrikimas, depresija ir kitų psichinių sutrikimų išsivystymo riziką. Dažnai sportuojantys žmonės jaučia mažiau pykčio, liūdesio ir streso. Taigi sportas – tarsi priešnuodis neigiamoms emocijoms ir dėl to išsivystantiems sveikatos sutrikimams.

4) Sportas padeda suaktyvinti protinius procesus.

Viena treniruotė maždaug dvigubai pagerina smegenų aprūpinimą krauju, deguonimi ir maistinėmis medžiagomis, o tai, savo ruožtu, gerina protinę veiklą, pavyzdžiui, tampa lengviau mokytis, įsiminti informaciją, kurti tekstus ir pan. Moksliniai tyrimai rodo, kad reguliarus sportas mažina neurodegeneracinių ligų išsivystymo riziką, vadinasi, ženkliai sumažėja tokių sveikatos sutrikimų kaip senatvinė silpnaprotystė arba Alzheimerio liga, išsivystymo senatvėje rizika.

5) Sportas didina laimingumo jausmą.

Daugiau judantys žmonės yra ne tik energingesni ir laimingesni, bet ir džiaugiasi kur kas stipresne fizine bei emocine sveikata. Gera forma, geri sveikatos rodikliai ir gera nuotaika padeda nuoširdžiau džiaugtis gyvenimu. Taigi būti aktyviam tikrai apsimoka!

Tikriausiai kiekvienas žino, kad reguliarus fizinis aktyvumas – labai svarbus. Tačiau retas pasakytų, kiek kiekvienai amžiaus grupei rekomenduojama judėti. Kai cukrinis diabetas, susijęs su antsvoriu ar net nutukimu, diagnozuojamas jaunesniems nei 10 metų vaikams ir taip įvyksta vis dažniau, vertėtų susimąstyti apie tai, ar vaikai juda pakankamai.

Plačiau:

Kiek reikia judėti vaikui, o kiek – suaugusiam?

0
+0 -0
  • fizinis aktyvumas
  • sportuok ir būsi sveikas
  • sporto teikiama nauda
  • Sporto nauda
  • sportas
  • fizinė veikla

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *