4 patarimai dailesnėms ir sveikesnėms kojoms

Rugpjūčio 04, 2021 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
+1
+1 -0

Išsiplėtusios kojų venos tikrai nepuošia. Vis dėlto ne visi skuba operuotis. Nors kai  kuriems operacinis gydymas neišvengiamas, labai svarbu kojomis rūpintis įvairiapusiškai. Pateikiame 3 paprastus būdus, galinčius padėti geriau pasirūpinti savo kojomis tiems, kurie linkę į venų ligas.

  • Tinkamai maitinkitės

Koreguodami savo mitybą galite suteikti daugiau naudingų medžiagų venų sistemai ir tuo pačiu išvengti tokių maisto produktų, kurie joms tik dar labiau kenkia. Ko vertėtų valgyti daugiau?

Dažniau tarkite ne rafinuotiems produktams, gyvuliniams riebalams, pusgaminiams, rūkytiems produktams, alkoholiui ir tabakui. Geriau rinkitės:

1) Daugiau vaisių ir daržovių bei uogų – šiuose augaliniuose produktuose gausu flavonoidų, kurie apsaugo venų sieneles, mažina jų pralaidumą, slopina uždegiminius procesus ir skausmą. Flavonoidai taip pat mažina kapiliarų trapumą, apsaugo nuo per didelio skysčių susikaupimo ekstraląsteliniame tarpe, saugo ląsteles nuo oksidacinės pažaidos ir t.t. Vertėtų valgyti daugiau ryškių, tamsių ir sodrių spalvų vaisių bei daržovių, pavyzdžiui, aviečių, vyšnių, serbentų, trešnių, špinatų, brokolių, lapinių salotų, mėlynių, šilauogių ir t.t. Be to, vaisiai ir daržovės padeda išvengti vidurių užkietėjimo, kuris venų sistemai gali padaryti papildomos žalos.

2) Daugiau vitamino E – vitaminas E labai svarbus audinių elastingumui ir apsaugai nuo neigiamų išorės faktorių. Reikėtų valgyti daugiau augalinių aliejų, riešutų, valgomųjų sėklų, daigintų kviečių, ankštinių kultūrų, kepenų, kiaušinių. Itin naudingas kokybiškas alyvuogių aliejus.

3) Daugiau vitamino C – vitaminas C sudaro puikią sąjungą su flavonoidais, ypatingai rutinu (rutozidu). Vitamino C nemažai paprikose, erškėtuogėse, šaltalankio uogose, citrusiniuose kopūstuose, serbentuose. Žinoma, galima vartoti ir vitaminų papildų, tačiau jie geriausiai pasisavinami iš natūralių šaltinių.  

4) Daugiau vandens – per parą reikėtų išgerti mažiausiai pusantro litro – du litrus skysčių.

  • Pamilkite vandenį

Jei dar neatradote vandens teikiamų džiaugsmų, dabar pats metas tai padaryti. Su vandeniu susijęs fizinis aktyvumas venoms ypatingai „patinka“. Teigiama, kad tiems, kurių kojos linkusios į venų ligas ir tiems, kurių venos linkusios plėstis, vandens sportas itin naudingas.

Žinoma, kad plaukiojimu metu vanduo natūraliai tonizuoja ir spaudžią kraujagysles – taip lėtinamas jų plėtimasis ir gerinama kraujotaka. Manoma, kad plaukikai venų varikoze serga rečiau, tad į šią ligą linkusiems žmonėms plaukiojimas rekomenduojamas pirmiausiai.

Vandens sportu galima užsiimti ne tik vasarą – žiemą naudinga lankyti baseiną. Vertėtų atsiminti, kad judėjimas vandeny naudingas ne tik venoms, širdžiai ir kitoms kraujagyslėms, bet ir imuninei sistemai, emocinei sveikatai bei bendram organizmo tonusui.

Beje, naudinga ne tik plaukioti, bet ir užsiimti vandens aerobika. Žinotina, kad aktyvi aerobika sausumoje į venų ligas linkusiems asmenims netgi netinkama ir gali papildomai traumuoti trapias kraujagysles. Tad puiki alternatyva yra aerobika vandenyje, kurios metu pagerėja kraujotaka, sumažinama komplikacijų tikimybė, gerinama nuotaika. Lioton gelis – tai vaistinis preparatas, kurį naudinga turėti ir rankinėje, ir biuro stalčiuje, ir miegamojo spintelėje. Jis ypatingas tuo, kad lengvai susigeria, netepa drabužių bei maloniai kvepia.

  • Daugiau judėkite pėsčiomis

Kraujo pompų funkcijas atliekančioms organizmo struktūroms labai svarbus reguliarus judėjimas. Kraujui tekėti padeda ne tik blauzdos raumenys, bet ir širdies susitraukinėjimai. Jų veiksmus paspartina aktyvi fizinė veikla. Kasdien aktyviau reikėtų pajudėti bent po pusvalandį, dar geriau – po 45 minutes. Puikiai tiks vaikščiojimas, dviračio mynimas ir kita aktyvi, bet venų netraumuojanti sportinė veikla. Pavyzdžiui, venų ligomis sergantiems asmenims geriau nekilnoti sunkių svorių, nes labai didelis spaudimas į dubens organus gali tik dar labiau paskatinti kraujagyslių plėtimąsi.

  • Turėkite greitai kojų lengvumą sugrąžinančių preparatų

Lioton gelis – tai vaistinis preparatas, kurį naudinga turėti ir rankinėje, ir biuro stalčiuje, ir miegamojo spintelėje. Jis ypatingas tuo, kad lengvai susigeria, netepa drabužių bei maloniai kvepia. Lioton gelyje esanti didelė heparino natrio druskos koncentracija padeda greitai susigrąžinti kojų lengvumą. Be to, jis gerina mikrocirkuliaciją ir mažina kojų tinimą bei su juo susijusius nemalonius pojūčius. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

Ar žinojote, kad apytikris visų žmogaus kraujagyslių ilgis – beveik 100 tūkstančių kilometrų? O ar žinojote, kad iš kojų venose esančiam kraujui tenka ilgiausias ir sunkiausias kelias, kad jis grįžtų į širdį? Galima pajuokauti, kad kojos pirštuose yra tolimiausi kraujagyslių taškai, be to, veniniam kraujui reikia įveikti nemenką sunkio jėgų pasipriešinimą. Taigi vertėtų visuomet stengtis, kad kraujotaka kojose nesulėtėtų, kitaip gali išsivystyti lėtinis venų kraujotakos nepakankamumas. Pateikiame net 15 patarimų, kurie padės pasirūpinti savo kojų kraujotaka.

Plačiau:

15 patarimų, padėsiančių pagerinti Jūsų kojų kraujotaką (1 dalis)

+1
+1 -0
  • Išsiplėtusios venos
  • kojų skausmas
  • venų varikozė
  • kojų nuovargis
  • kojų venos
  • kojų tinimas
  • lioton
  • vaisiai
  • daržovės
  • plaukimas
  • kompresinės kojinės

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *