Persivalgymas per šventes – kaip jo išvengti?

Gruodžio 16, 2021 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
0
+0 -0

Pateikiame šiek tiek paprastų, bet labai naudingų patarimų, padedančių apsaugoti save nuo persivalgymo. Taip pat kiekvienam iš mūsų labai vertinga žinoti, kas galėtų padėti, jei vis dėlto ir vėl nepavyko susivaldyti.

10 patarimų, sumažinančių persivalgymo riziką per šventes

1) Rinkitės mažesnius indus – iš mažesnių indų suvalgoma mažiau maisto. Taip savotiškai apgaunate akis ir skrandį. Geriau rinkitės dailius indus, iš kurių norėsis valgyti ilgiau.

2) Valgykite lėčiau – valgant lėčiau suvartojamos mažesnės maisto porcijos ir greičiau pajuntamas sotumo jausmas. Be to, maistas geriau sukramtomas ir suvilgomas seilėmis, o virškinimo procesas juk prasideda jau burnoje.

3) Valgydami neužsiimkite pašalinėmis veiklomis – televizoriaus žiūrėjimas, knygų skaitymas, net vairavimas nukreipia dėmesį nuo paties valgymo proceso ir tokiu atveju labai padidėja persivalgymo rizika. Valgydami koncentruokitės tik į maistą. Taip geriau pajusite jo skonį, konsistenciją, aromatą.

4) Valgydami gerai sukramtykite maistą – geras maisto apdorojimas padeda išvengti virškinimo sutrikimų ir sunkumo skrandyje jausmo.

5) 15-20 minučių prieš valgį išgerkite stiklinę vandens – taip užpildoma dalis skrandžio, sumažėja persivalgymo tikimybė. Be to, tokiu būdu lengviau atskirti alkio jausmą nuo troškulio.

6) Rinkitės lengvesnius patiekalus – po valgio turite jausti energijos antplūdį, o ne sunkumą skrandyje. Pirmenybę teikite lengvesnio maisto alternatyvoms, pavyzdžiui, vietoje riebaus kepsnio dažniau valgykite garuose gamintą žuvį. Rinkitės lengvesnius patiekalus – po valgio turite jausti energijos antplūdį, o ne sunkumą skrandyje. Pirmenybę teikite lengvesnio maisto alternatyvoms, pavyzdžiui, vietoje riebaus kepsnio dažniau valgykite garuose gamintą žuvį.

7) Ant stalo padėkite sveikesnio maisto pasirinkimų – geriausia, kai jau iš anksto vengiate dėti ant stalo nesveiką, riebų ir labai saldų maistą, nes, tikėtina, tokiems mėgstamiems gardėsiams tikrai neatsispirsite. Tad gardinkite salotas kokybišku augaliniu aliejumi, o ne majonezu, o mėsą kepkite orkaitėje, o ne keptuvėje. Jei norisi kažko labai nesveiko, tuomet tokio maisto neatsisakyti visiškai, tačiau valgydami sunkiau virškinimą maistą jauskite saiką ir geriau nemaišykite tokio maisto tarpusavyje.

8) Vieno valgymo metu valgykite tik vieną patiekalą – kas nepersivalgytų vienu kartu suvalgydami net tris karštus patiekalus? Jauskite savo saiką ir galimybes.

9) Gaminkite sveikesnius desertus – vaisiai su grietinėle yra jau kur kas sveikesnis pasirinkimas nei riebus grietinės tortas ar pyragaičiai su kremu. Tegul ant stalo būna daugiau vaisių, iš pilno grūdo ar avižinių dribsnių iškeptų sausainių, daug skaidulų turinčios vaisių duonos ir t.t.

10) Švęskite aktyviau – sėdėjimą prie gausiai nukrauto stalo dažniau iškeiskite į aktyvią veiklą lauke. Nulipdykite sniego senį, o jei sniego nėra, tuomet visi aktyviau pasivaikščiokite po dar nelankytą pažintinį taką. Laisvas laikas per šventes suteikia puikią galimybę apsilankyti dar neregėtose vietose ir šiek tiek pajudėti.

Greita pagalba persivalgius

Per 10-15 minučių nuo persivalgymo galite pavartoti virškinimo fermentų, pavyzdžiui, Mezym. Mezym vartojamas tuomet, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

Gražiausios metų šventės daug kam siejasi su gausiai nukrautais stalais ir tingiu, ištisą dieną trunkančiu sėdėjimu prie jų. Persivalgymas ir virškinimo sutrikimai – vieni nemaloniausių nutikimų, kurių išvengti pavyksta retam.

Plačiau:

3 praktiški patarimai lengvesnėms šventėms

0
+0 -0
  • Virškinimo sutrikimai
  • Persivalgymas
  • Šventės
  • virškinimo fermentai
  • maistas
  • fermentai
  • virškinimas
  • persivalgymo gydymas
  • virškinimo bėdos
  • šventinis stalas
  • emocinis valgymas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *