Kaip turėti dailias ir lengvas kojas?

Balandžio 21, 2021 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
+3
+4 -1

Gražios kojos – moters vizitinė kortelė. Ką daryti, kad jos būtų dailios ir lengvos? Dalinamės penkiais patarimais, kad galėtumėte džiaugtis puikia kojų išvaizda ir sveikata.

  • Rūpinkitės kojų oda. Nepakanka vien drėkinančio kūno kremo ar maitinančio kūno sviesto, nors, žinoma, jie irgi labai svarbūs, kad kojų oda neišsausėtų ir nešerpetotų. Kojų odą reikia reguliariai nušveisti. Tam labai tinkami kūno šveitikliai su jūros druska. Tokį šveitiklį galite pasigaminti ir pačios – saują druskos sumaišykite su keliais šaukštais alyvuogių aliejaus ir įlašinkite mėgstamo eterinio aliejaus. Šveiskite tik drėgną odą, o po procedūros pamaitinkite ją mėgstamu kremu ar sviestmedžių aliejumi. Šiltuoju metų laiku tokį švelnų šveičiamąjį masažą naudinga atlikti kas savaitę, šaltuoju sezonu – kas porą savaičių.
  • Rūpinkitės pėdomis. Susiformavusios nuospaudos gali sukelti papildomą diskomfortą ar net išprovokuoti skausmą, todėl reguliariai atliekamos, pėdų odą minkštinančios vonelės kojas ne tik atgaivins, bet ir padės lengviau pašalinti nuospaudas bei negyvus odos sluoksnius. Puikus ir paprastas kojų vonelės receptas – į šiltą vandenį įpilkite skystos aliejinės prausimosi priemonės (tiks ir gabalinio muilo drožlės), įberkite po saują jūros druskos ir saują sodos.  Galite įlašinti mėgstamo eterinio aliejaus, pavyzdžiui, arbatmedžių aliejus veiks baktericidiškai ir bakteriostatiškai, o pušų aliejus – atpalaiduojančiai. Ši priemonių triada kartu su mėgstamu eteriniu aliejumi padeda suminkštinti pėdų odą, todėl susidariusias nuospaudas daug lengviau pašalinti. Po nuospaudų šalinimo nepamirškite pėdų patepti maitinamąja priemone. Tokia vonelė labai tinkama ir prieš pedikiūrą. Vertėtų atminti, kad reikia rūpintis ne tik rankų, bet ir kojų nagais. Kojų grybelio visiškai paslėpti negali joks nagų lakas, nes kojų grybeliu užkrėstas nagas pakeičia ne tik spalvą, bet ir savo formą bei struktūrą, be to, pakinta ir aplink nagą esantys audiniai.
  • Atsargiai šalinkite plaukelius. Žinotina, kad per dažna depiliacija skutimosi peiliuku plonina odą. Vis dėlto ne visoms moterims tinkama depiliacija vašku ar cukrumi – šie būdai nesaugūs, jei kapiliarai (smulkiosios kraujagyslės) linkusios trūkinėti, tad joms kaip alternatyva siūloma depiliacija tam tikra kosmetika (svarbu stebėti odą – pasireiškus alerginėms reakcijoms tokių kosmetikos priemonių naudoti negalima). Šiandien jau yra ir kitų depiliacijos alternatyvų – siūloma depiliacija lazeriu arba intensyviosios šviesos impulsais (fotoepiliacija), kurią dabar galima saugiai atlikti ir namuose. Vis dėlto dėl kiekvieno plaukelių šalinimo būdo ir jo tinkamumo konkrečiu atveju geriausia pasitarti su savo dermatologu.
  • Prižiūrėkite kojų nagus. Vertėtų atminti, kad reikia rūpintis ne tik rankų, bet ir kojų nagais. Kojų grybelio visiškai paslėpti negali joks nagų lakas, nes kojų grybeliu užkrėstas nagas pakeičia ne tik spalvą, bet ir savo formą bei struktūrą, be to, pakinta ir aplink nagą esantys audiniai. Nagų grybelį būtina gydyti ne tik dėl to, kad tai „gyvas“ grybelinės infekcijos šaltinis, kuris gali išplisti po visą organizmą ir sukelti sisteminę mikozę, bet ir dėl to, kad nagų grybelis užkrečiamas. Tad jei pastebėjote, kad Jūsų kojų nago arba nagų (dažniausiai tai nykštys) spalva, forma ir struktūra pakitusios, jei jis trupa, yra atšokęs ir skilinėja, tai gali būti nagų grybelio požymiai. Jei nagų grybelis pažeidęs nedidelę nago dalį, gali pakakti ir išoriškai vartojamų vaistų arba medicinos priemonių – dabar galima rasti ir specialių pieštukų, ir nagų lakų, ir kitų į gilesnius nago sluoksnius gerai prasiskverbiančių priemonių. Vis dėlto labiau pažengusią infekciją gali tekti gydyti ir geriamaisiais vaistiniais preparatais, todėl bet kokiu atveju geriau kreiptis į gydytoją ir aptarti gydymo strategiją.
  • Stiprinkite kojų raumenis ir stebėkite jų kraujotaką. Nepamirškite, kad raumeningos ir stiprios kojos atrodo daug geriau, todėl reguliariai judėkite. Tiks bet kokia sportinė veikla, kuri Jums teikia malonumą. Stebėkite, ar nepasireiškia veninės kraujotakos sutrikimų – apie tai praneša kojų skausmas, nuovargis, deginimas, diskomfortas ir tinimas bei besiplečiančios venos. Judėjimas svarbus ne tik dailių kūno formų palaikymui, bet ir kojų kraujotakos procesų aktyvinimui. Vis dėlto jei jaučiate kokių nors kojų varikozės simptomų, būtinai kreipkitės į kraujagyslių chirurgą, o nemalonius simptomus palengvins Lioton gelis, kuris savo sudėtyje turi didelę natrio heparino druskos koncentraciją. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

    Sėdimas arba stovimas darbas labai sulėtina venų kraujotakos procesus, todėl bent kartą per valandą kojas verta šiek tiek pamankštinti. Pristatome Jums nesudėtingus pratimus, padedančius „išjudinti“ užsistovėjusią kraujotaką ir sustingusius raumenis. Pratimai tokie paprasti, kad daugumą jų galima daryti tiesiog sėdint prie stalo ir dirbant kompiuteriu. Kai kuriuos pratimus rekomenduojama atlikti ryte, dar lovoje, o pats geriausias būdas rūpintis savo kojomis ir visu kūnu – kuo daugiau judėti ir propaguoti aktyvų gyvenimo būdą.

    Plačiau:

    18 nesudėtingų pratimų Jūsų kojoms
+3
+4 -1
  • sveikos kojos
  • lioton
  • nagų grybelis
  • heparinas
  • kojų vonelės
  • Išsiplėtusios venos
  • venų varikozė
  • lengvos kojos
  • gražios kojos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *