10 naudingų bananų savybių

Gruodžio 29, 2021 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
+10
+10 -0

Bananas yra bene vienintelis vaisius, kurį galima valgyti tuomet, kai kamuoja virškinimo problemos. Specialistai taip pat teigia, kad šis vaisius praktiškai negali sukelti alergijos. Jo aktualumas ypatingai išauga žiemos metu, kai neturime tokio didelio šviežių vaisių ir uogų pasirinkimo.

Kuo naudingi bananai? Pateikiame net 10 naudingų bananų savybių. Žinoma, ir čia svarbus saikas – specialistai net ir sveikam žmogui rekomenduoja per dieną suvalgyti ne daugiau nei 2-3 vidutinius bananus, o cukriniu diabetu sergantiems asmenims jų geriau vengti arba skanauti labai atsargiai.

  • Bananuose gausu įvairių mineralinių medžiagų – kalio, magnio, fosforo, mangano, vario, geležies, natrio ir kt. Bananai – svarbus kalio šaltinis. Viename vidutiniame banane gali būti net 400-500 mg kalio. Kalis būtinas normaliai širdies ir kraujagyslių funkcijai (ypač normaliam kraujo spaudimui) palaikyti, normaliai nervinių ir raumenų ląstelių veiklai palaikyti ir skysčių kiekiui organizme reguliuoti.
  • Bananai kaupia vitaminus. Juose randama ne tik vitamino A, bet yra ir B grupės vitaminų bei vitamino C. Pavyzdžiui, suvalgius vieną vidutinio dydžio bananą, galima gauti iki trečdalio vitamino B6 paros normos. Vitaminas B6 arba piridoksinas svarbus normalios angliavandenių, riebalų ir baltymų apykaitos palaikymui. Šio vitamino mūsų organizmas pats negamina – jo turime gauti su maistu. Būtent bananai yra labai geras vitamino B6 šaltinis.
  • Bananai yra puikus augalinių skaidulų šaltinis. Prinokusiuose bananuose daug vandenyje tirpių pektinų. Pektinai labai svarbūs mūsų virškinimo sistemai – jie gali padėti mažinti apetitą, sujungti nuodingas medžiagas ir pašalinti jas iš organizmo bei sumažinti storosios žarnos vėžio riziką. Negana to, daugiau skaidulinio maisto valgantys asmenys turi mažesnę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis nei tie, kurių maiste augalinių skaidulų arba ląstelienos labai trūksta.
  • Žinoma, kad bananai gali padėti slopinti pykinimą, todėl jie gali būti naudingi nėščiosioms, kurias kamuoja šis nemalonus simptomas. Vis dėlto kiekviena nėščioji dėl savo mitybos turėtų būtinai pasikalbėti su gydytoju, nes nėštumo metu padidėja gestacinio diabeto rizika.
  • Teigiama, kad bananai gali padėti ilgiau išsaugoti grožį. Bananuose esantis vitaminas E saugo ir stangrina odą, padeda lėtinti senėjimo procesus. Pavyzdžiui, suvalgius vieną vidutinio dydžio bananą, galima gauti iki trečdalio vitamino B6 paros normos. Vitaminas B6 arba piridoksinas svarbus normalios angliavandenių, riebalų ir baltymų apykaitos palaikymui. Šio vitamino mūsų organizmas pats negamina – jo turime gauti su maistu. Būtent bananai yra labai geras vitamino B6 šaltinis
  • Bananuose esančios skaidulos padeda palengvinti viduriavimo arba, priešingai, vidurių užkietėjimo simptomus. Bananai ne tik gerina virškinimo trakto funkciją, bet ir padeda atstatyti vandens bei elektrolitų balansą po viduriavimo ir intensyvesnės fizinės veiklos.
  • Bananuose yra ir kitų augalinių junginių, kurie pasižymi antioksidacinėmis savybėmis, apsaugo ląsteles nuo oksidacinės pažaidos ir padeda lėtinti senėjimo procesus. Tai taninai, katechinai, karotenai ir kiti junginiai, kurie pasižymi organizmui naudingu biologiniu aktyvumu.
  • Atlikta nemažai tyrimų su bananuose randamu baltymu lektinu, kuris, kaip teigiama, gali padėti apsisaugoti nuo vėžinių susirgimų arba slopinti nenormalų ląstelių augimą jau sergant onkologinėmis ligomis. 
  • Bananai gali padėti kovoti su lėtiniu nuovargiu, nes jie gali suteikti daug energijos, padėti pagerinti nuotaiką ir mažinti „slogutį“. Švelnus antidepresinis poveikis būdingas dėl bananuose esančio triptofano.
  • Skaičiuojama, kad suvalgius 2 bananus galima apie 90 minučių aktyviai sportuoti, tad profesionalūs sportininkai ir sportui tiesiog prijaučiantys žmonės tiesiog neįsivaizduoja savo mitybos raciono be šių saldžių ir energijos pliūpsnį suteikiančių vaisių. Vis dėlto per dieną nereikėtų suvalgyti daugiau kaip 2-3 vidutinių bananų, o cukriniu diabetu sergantiems asmenims jų geriau iš viso vengti.

    Viduržemio jūros dieta – labiau ne dieta, o gyvenimo būdas, tad jos teikiama nauda – ilgalaikė. Viduržemio jūros dietos principais paremta mityba populiari visame pasaulyje, nes jos nauda širdžiai – neišmatuojama. Taip pat galima džiaugtis geresne savijauta, gražesne oda, didesniu energijos ir darbingumo lygiu bei, žinoma, dailesnėmis kūno linijomis. Pateiksime jums 20 mitybos principų, paremtų Viduržemio jūros skalaujamų valstybių gyventojų maitinimosi įpročiais. Tikime, kad tokia nealinanti dieta patiks tiems, kurie nenori badauti, tikisi ilgalaikių rezultatų ir gyvenimo kokybės pagerinimo, o ne alinančių kančių ir po mėnesio grįžtančio svorio.

    Plačiau:

    20 Viduržemio jūros dietos principų
+10
+10 -0
  • dietos
  • vaisiai
  • bananai
  • bananų nauda
  • bananų sudėtis
  • bananų maistinė vertė
  • bananų poveikis
  • vitaminas B6
  • LEKTINAS
  • Sveika mityba

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *