5 praktiški patarimai, padėsiantys nepersivalgyti per šventes

Balandžio 01, 2021 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
+1
+1 -0

Kaip Velykas sutikti sveikiau ir nepersivalgant? Pateikiame Jums 5 praktiškus patarimus, kurie, tikime, pravers stengiantis šventes paversti lengvesnėmis ir laimingesnėmis. Tad mažiau maisto ir daugiau judesio!

  • Šventė – tai ne priežastis atsisakyti savo normalaus mitybos režimo

Nuo pat Kalėdų maitinotės sveikai ir manote, kad Velykos – nauja priežastis persivalgyti? Tikrai ne, nes dėl to tik pasijusite blogiau, pakenksite savo virškinimo sistemai ir visam organizmui. Taip, per Velykas reikėtų pasimėgauti kažkuo tradiciniu, be ko negalite įsivaizduoti savo Velykų. Tačiau viską reikia daryti su saiku. Tad šventės tikrai nėra priežastis nutrūkti nuo savo įprasto mitybos režimo.

  • Pasigaminkite sveikesnių užkandžių ir patiekalų – taip stalas taps ne tik įvairesnis, bet ir sveikesnis

Tai, kas yra ant stalo, priklauso tik nuo mūsų pačių. Net jei ir pas ką nors svečiuojatės, Jūs patys renkatės, ką valgyti. Taigi šventei namuose pasigaminkite sveikesnių patiekalų ir užkandžių, o jei važiuojate kitur, jų taip pat galite nusivežti ir taip prisidėti prie stalo įvairovės. Kad nenutiktų taip, jog ant stalo bus tik majonezu gardinti ir riebūs bei saldūs patiekalai, būtinai pagaminkite žaliųjų salotų, daržovinių keksiukų arba sėklomis pagardintų sausainių, kurie bus kur kas naudingesni, nei kremu perteptas tortas. Juk atrodo visai paprasta?

  • Leiskite sau beveik viską, tačiau turėkite strategiją, kurios griežtai laikysitės

Kodėl gi per Velykas neišsivirus sriubos? Tai sušildantis, skrandį užpildantis ir naudingų medžiagų suteikiantis patiekalas, kuris taip pat gali turėti šventiškumo dalelę. Galbūt verta pamėginti išvirti kreminę sriubą su krevetėmis ar puikią prancūzišką svogūnų sriubą. Tad pradėkite nuo sveikesnių ir skrandį užpildančių patiekalų, pavyzdžiui, sriubų ir salotų, o vėliau paragaukite ko nors kaloringesnio, bet tik tuomet, jei labai to norite ir tik mažais kiekiais. Galbūt jau jausitės sotūs ir tam riebiam patiekalui tiesiog atsispirsite?  Be to, apie 15-20 minučių prieš valgį labai naudinga išgerti stiklinę vandens – taip ne tik nestokosite skysčių, bet ir mažiau suvalgysite. Atminkite, kad alkoholis turi alkį didinančių ir kontrolę prarasti priverčiančių savybių, tad jo geriausia vengti. Ką jau kalbėti apie alkoholyje, ypač riebiuose likeriuose, esančias kalorijas… Apie 15-20 minučių prieš valgį labai naudinga išgerti stiklinę vandens – taip ne tik nestokosite skysčių, bet ir mažiau suvalgysite.

  • Neskubėkite ir atminkite, kad apie tai, kas yra skrandyje, smegenys „sužinos“ tik vėliau

Tikriausiai jau 100 kartų teko girdėti, kad valgant būtina neskubėti. Ir tikrai ne tik dėl to, kad tokiu būdu tinkamai sukramtytumėte ir seilėmis suvilgytumėte maistą, kurį skrandžiui būtų  daug lengviau virškinti. Tai svarbu ir dėl to, kad smegenys tik vėliau gauna signalus apie pildomą skrandį, tai reiškia, kad sotumas ateina tik vėliau. Tai įvyksta maždaug per 20-30 minučių, tad pasistenkite, kad per šį laiką su pasimėgavimu suvalgytumėte sriubos, salotų ir baltymingų patiekalų, o ne atsipeikėtumėte tik tada, kai skrandyje jau būtų ir riebus kepsnys, ir keletas įdarytų kiaušinių ir netgi keli labai saldūs desertai.

  • Nepamirškite fizinio aktyvumo svarbos – juk žmogus sutvertas judėti

Šis patarimas jokiais būdais nereiškia, kad iš karto po to, vos tik atsistojate nuo Velykų stalo, turėtumėte nubėgti maratoną. Norime pasakyti, kad šventės nėra priežastis ištisas dienas sėdėti prie stalo. Nepamirškite pasivaikščioti, nes taip padėsite virškinimo sistemai susidoroti su didesniais iššūkiais ir pasijusite lengviau. Jei prieš šventes aktyviai ir reguliariai sportavote, po švenčių taip pat grįžkite į savo įprastą fizinio aktyvumo režimą. Atminkite, kad žygis po mišką su šeima irgi yra puikus šventės paminėjimo būdas, leidžiantis ne tik atitrūkti nuo stalo, bet ir puikiai praleisti laiką, pabendrauti su artimiausiais ir įkvėpti gryno oro bei pasidžiaugti bundančia gamta.

  • Turėkite namų vaistinėlėje to, kas galėtų greitai padėti persivalgius

Viena dažniausių virškinimo sutrikimų per šventes priežasčių – persivalgymas. Kasa tuomet tiesiog nespėja gaminti reikiamo kiekio fermentų, persipildo skrandis ir kamuoja įvairūs nemalonūs simptomai, pavyzdžiui, sunkumas skrandyje, pilvo pūtimas, pilvo raižymas, viduriavimas, pykinimas ir kt. Mezym vartojamas tuomet, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

Gražiausios metų šventės daug kam siejasi su gausiai nukrautais stalais ir tingiu, ištisą dieną trunkančiu sėdėjimu prie jų. Persivalgymas ir virškinimo sutrikimai – vieni nemaloniausių nutikimų, kurių išvengti pavyksta retam.

Plačiau:

3 praktiški patarimai lengvesnėms šventėms

+1
+1 -0
  • Persivalgymas
  • Šventės
  • virškinimo fermentai
  • sveikas maistas
  • mityba
  • kaip nepersivalgyti
  • sveikesnis maistas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *