Ką valgyti ir ko vengti per mėnesines?

Sausio 20, 2022 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
0
+0 -0

Mėnesinės dažnai moteriai susijusios ne tik su pilvo skausmais ar sumažėjusiu darbingumu, bet ir su įvairiais virškinimo sutrikimais, pavyzdžiui, pilvo pūtimu, raižymu, juosmens apimties padidėjimu ir t.t. Pateikiame sąrašą produktų, kurie gali arba padėti palengvinti, arba net pasunkinti įvairius per mėnesines jaučiamus nepatogumus.

Pirmasis „ne“ – alkoholiui

Nors gali pasirodyti, kad alkoholis atpalaiduoja ir susilpnina skausmus, galima teigti, kad yra visiškai priešingai. Net ir nedideli alkoholio kiekiai gali sustiprinti per menstruacijas jaučiamus skausmus, pagausinti kraujavimą, neigiamai veikti nuotaiką ir dar labiau sumažinti jau ir taip sumažėjusį darbingumą. Raudonas vynas gali dar labiau sustiprinti migreninio pobūdžio galvos skausmą. Net ir santykinai nedideli alkoholio kiekiai gali kenkti mėnesinių ciklo reguliarumui. Tad alkoholiui geriau tarti „ne“ ne tik per menstruacijas, bet ir kitomis dienomis.

Antrasis „ne“ – įvairiems gazuotiems gėrimams

Gazuoti gėrimai gali papildomai pūsti pilvą, o šis simptomas per menstruacijas gana dažnas. Geriausia gerti negazuotą mineralinį vandenį. Dažna moteris galvoja, kad didesni vandens kiekiai tik dar labiau paskatina tinimus, vis dėlto taip nėra – gali nutikti net priešingai. Pakankamas vandens kiekis labai svarbus ir virškinimo sistemai, kad būtų galima išvengti vidurių užkietėjimo, dėl kurio pilvo pūtimas gali tik dar labiau suintensyvėti. Per pačias mėnesines dažna moteris skundžiasi viduriavimu – tuomet negazuotą mineralinį vandenį gerti dar svarbiau, kad būtų palaikomas normalus organizmo skysčių ir mineralų balansas.

Pilvo pūtimą gali palengvinti simetikonas. Espumisan yra vaistas, priklausantis vadinamųjų virškinimo traktą veikiančių medžiagų grupei. Jo veiklioji medžiaga simetikonas suardo dujų burbuliukus, susikaupusius skrandyje ir žarnose. Išlaisvintos dujos lengvai pašalinamos. Espumisan vartojamas ligų, kurių metu virškinimo trakte kaupiasi dujos (meteorizmas), būna pilvo pūtimas, pilnumo pojūtis, simptominiam gydymui. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

Trečiasis „ne“ – saldumynams

Manoma, kad per mėnesines geriau nevalgyti labai riebaus ir labai saldaus maisto. Labai riebus maistas yra sunkiai virškinamas, todėl gali pasunkėti nemalonūs virškinimo sutrikimai, o labai saldus maistas gali provokuoti dubens srityje vykstančius uždegiminius procesus. Taigi geriau suvalgyti riešutų saują nei riebų ir saldų pyragėlį. Gazuoti gėrimai gali papildomai pūsti pilvą, o šis simptomas per menstruacijas gana dažnas. Geriausia gerti negazuotą mineralinį vandenį.

Bananai – geresnei nuotaikai

Bananai pasižymi net keliomis naudingomis savybėmis. Juose yra triptofano – medžiagos, svarbios serotonino (laimės hormono) apykaitai, todėl manoma, kad bananai gali padėti pagerinti nuotaiką ir išvengti labai ryškių jos svyravimų. Bananai taip pat lengvina virškinimo sutrikimus, reguliuoja organizmo skysčių balansą (audiniai mažiau tinsta), mažina pykinimą (dėl juose esančio nemažo vitamino B6 arba piridoksino kiekio), padeda lengvinti miego sutrikimus. Per dieną reikėtų suvalgyti ne daugiau kaip 2-3 vidutinio dydžio bananus.

Riebi žuvis – mėnesinių skausmų palengvinimui

Atlikta nemažai tyrimų, įrodančių, kad Omega 3 riebiosios rūgštys ypatingai naudingos toms moterims, kurios kenčia nuo dismenorėjos (skausmingų mėnesinių). Vertėtų valgyti daugiau lašišos, skumbrės ir kitos riebios žuvies. Galima gerti žuvų taukus, kanapių aliejų, linų sėmenų aliejų ar kokybišką alyvuogių aliejų. Būtina pabrėžti, kad riebi žuvis neturėtų būti sūdyta, nes didelis druskos kiekis gali išprovokuoti ir pasunkinti tinimus.

Daugeliui moterų pažįstami priešmenstruacinio sindromo (PMS) simptomai ne visada traktuojami pakankamai rimtai. Galbūt ir jums, jei esate moteris, yra tekę susidurti su situacija, jog vien dėl PMS laikotarpio sukeltos prastos savijautos negalite atlikti užsibrėžtų darbų, pasakote piktų replikų aplinkiniams, o po kurio laiko dėl tokio elgesio save graužiate ir kaltinate. Tačiau priešmenstruacinis sindromas yra reikšmingas fizinis reiškinys, pakeičiantis fizinę ir psichinę moters sveikatą, tad nuvertinti šį procesą – nevalia. Ką reikėtų žioti apie PMS?

Plačiau:

Nenuvertinkite PMS. Grėsmės ir galimas gydymas
0
+0 -0
  • PMS
  • Sveika mityba
  • Galvos skausmas
  • Pilvo pūtimas
  • sveikas maistas
  • simetikonas
  • mėnesinės
  • menstruacijos
  • pilvo pūtimas per mėnesines
  • mityba per mėnesines
  • mėnesinių simptomai
  • nuotaika

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *