Kaip pasirūpinti savo smegenimis?

Birželio 21, 2021 | Vaistininkė Rūtelė Foktienė
+1
+1 -0

Kaip geriau pasirūpinti savo smegenimis, kad džiugintų proto aštrumas ir nekamuotų užmaršumas?

Reguliari mityba

Valgykime pakankamai dažnai, kad smegenys visuomet gautų joms reikalingų medžiagų. Kai mes valgome per retai, kraujyje cukraus kiekis taip stipriai nukrenta, kad smegenims tiesiog gali pritrūkti jų procesams svarbios gliukozės. Reguliarus maitinimasis padės tokių gliukozės krizių nepatirti. Jokiais būdais neturėtume savo alkio tarp pagrindinių valgymų malšinti saldžiais ir riebiais užkandžiais. Geriau rinktis baltyminius ar grūdinius batonėlius be papildomo cukraus, riešutus ir džiovintus vaisius, šviežius vaisius ir daržoves arba naujuoju supermaistu laikomus specialiai paruoštus avinžirnius bei goji uogas.

Subalansuota mityba

Svarbu ne tik tai, kaip reguliariai valgome, bet ir tai, ką valgome. Įrodyta, kad mitybos kokybė tiesiogiai susijusi su protine veikla. Jei maitinamasi teisingai, tuomet atmintis, koncentracija ir darbingumas išlaikomi nepakitę arba net aukštesnio lygio. Ir, priešingai, nesveika ir nesubalansuota mityba neigiamai veikia smegenų darbą, pažintines funkcijas, sugebėjimus įsiminti informaciją ir susikaupti.

Ryškios daržovės ir vaisiai

Taigi ką turėtume valgyti? Mokslininkai teigia, kad itin naudingos ryškios ir (arba) tamsios spalvos daržovės, uogos ir vaisiai, nes juose yra daug antioksidantinių savybių turinčių antocianinų. Šios medžiagos padeda apsaugoti smegenų ląsteles nuo laisvųjų radikalų poveikio – jos sujungia oksidacinį stresą sukeliančius junginius ir juos tarsi „nukenksmina“. Taip smegenys lieka apsaugotos nuo joms itin žalingo oksidacinio streso. Spalvotieji augalų pigmentai labai naudingi visam organizmui – ne tik smegenų ląstelėms, bet ir normalioms kraujagyslių endotelio funkcijoms. O juk normalūs kraujotakos procesai taip pat labai svarbūs sėkmingai protinei veiklai, ar ne? Taigi valgykime daugiau burokėlių, morkų, aviečių, mėlynių, gervuogių, tamsiųjų slyvų, braškių, vyšnių, trešnių, brokolių, špinatų. Vaisiuose, daržovėse ir uogose yra daug vitaminų ir mineralų, o jie taip pat labai svarbūs normaliai protinei veiklai. Vertėtų paminėti vitaminą C, B grupės vitaminus bei riebaluose tirpius vitaminus – A, E ir K. Svarbios ir tokios mineralinės medžiagos kaip magnis, geležis, cinkas, selenas, manganas ir kt. Vaisiuose, daržovėse ir uogose yra daug vitaminų ir mineralų, o jie taip pat labai svarbūs normaliai protinei veiklai. Vertėtų paminėti vitaminą C, B grupės vitaminus bei riebaluose tirpius vitaminus – A, E ir K. Svarbios ir tokios mineralinės medžiagos kaip magnis, geležis, cinkas, selenas, manganas ir kt.

Ciberžolė ir žuvų taukai

Taip pat teigiama, kad smegenims itin naudinga ciberžolė, nes ji turi priešuždegiminį poveikį ir žuvų taukai, nes juose gausu smegenims svarbių Omega riebiųjų rūgščių. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir aminorūgščių būtinybės, tad saikingai mėgaukimės liesa mėsa ir paukštiena, pieno produktais, kiaušiniais ir ankštinėmis daržovėmis. Tokiu būdu mūsų smegenys bus tinkamai „pamaitintos“.

Reguliarios mankštos ir miegas

Nepamirškime ir fizinio aktyvumo svarbos. Reguliarios mankštos padeda pagreitinti medžiagų apykaitos procesus, paskatinti kraujotaką ir padėti smegenims įsisavinti daugiau deguonies. Specialistai taip pat rekomenduoja pasirūpinti miego higiena. Tyrimais įrodyta, kad pusantros valandos trunkantis popietės miegas gali atstoti visą naktį trunkantį miegą. Žinoma, jei kamuoja nemigos problemos, dienomis miegoti nerekomenduojama. Be to, jei kamuoja nemiga, šią problemą spręsti būtina, nes ilgalaikis miego trūkumas smegenims pakenkti gali taip pat stipriai kaip ir žalingi įpročiai.

Maisto papildai ir vaistiniai preparatai

Daugiau besimokantiems ir intensyviai protiškai dirbantiems asmenims gali būti naudingi maisto papildai, sukurti specialiai smegenų veiklai gerinti. Vis dėlto maisto papildų poveikio įrodymui klinikiniai tyrimai nebūtini, tad jie ne visuomet efektyvūs tiek, kiek to tikimės. Naujų vilčių suteikia smegenų metabolizmą ir neuronų „bendravimą“ gerinantys nootropų klasės vaistinės medžiagos, kurios padeda gerinti atmintį, mokymosi procesus, informacijos įsiminimą, dėmesio koncentraciją ir darbingumą. Dėl jų vartojimo reikėtų pasitarti su gydytoju, nes kiekvienas atvejis – labai individualus.

Ar kada teko skųstis panašiais negalavimais ir protinės veiklos sunkumais? Jei taip, tuomet Jums gali būti naudingi šie patarimai, padedantys ne tik palaikyti, bet ir pagerinti proto aštrumą. Jie taip pat gali pagerinti sugebėjimą mokytis ir įsiminti informaciją, susikaupti ir geriau pasirūpinti svarbiausiu savo organu – smegenimis.

Plačiau:

Kaip pagerinti protinę veiklą?

+1
+1 -0
  • nootropai
  • protas
  • atmintis
  • užmaršumas
  • kaip pagerinti atmintį
  • kaip pagerinti mokymąsi
  • kaip daugiau išmokti
  • kaip pasirūpinti smegenimis
  • smegenys

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *