5 taisyklės, padedančios nepersivalgyti

Rugsėjo 25, 2019 | Rūtelė Foktienė
+1
+1 -0

Kaip nepersivalgyti? Šis klausimas vieniems labai aktualus, o kitiems gali sukelti lengvą šypsenėlę. Mat tik nuo paties žmogaus priklauso, ar jis persivalgys ar ne. Vis dėlto, šiame straipsnyje pateikiame patarimų, kurie gali padėti sumažinti persivalgymo tikimybę ir kasdien jaustis lengviau, išvengti virškinimo sutrikimų bei labai nemalonaus pilnumo jausmo. Galbūt ir sau rasite kažką naudingo – svarbiausia pradėti ne nuo rytojaus, ne nuo pirmadienio ar Naujųjų metų, o nuo dabar! 


  • Nemalšinkite emocijų maistu

Maistas daugumai laimingų žmonių yra labai svarbus malonumas, bet tai neturėtų būti vienintelis malonumas. Ieškokite kitų mėgstamų veiklų, padedančių atsipalaiduoti. Jei patiriamą nervinę įtampą malšinsite pyragaičiais, spragėsiais ar gruzdintomis bulvytėmis, taip ne tik gausite nereikalingų ir „tuščių“, organizmui nenaudingų kalorijų, bet ir įsisuksite į emocinio valgymo ratą. Geriau pasimėgaukite pasivaikščiojimu miške, šilta vonia arba dominančio žanro knyga (filmu), pamedituokite, pabendraukite su šeima ar draugais. 

 

  • Laikykitės mitybos režimo

Dažnas valgymas po truputį mažina persivalgymo riziką. Ne be reikalo sportininkai valgo kas keletą valandų. Taip jie neapsunksta, laiku gauna reikiamos energijos ir vis papildo organizmą naudingomis maistinėmis medžiagomis. Pamėginkite bent savaitę vesti mitybos dienoraštį ir įvertinkite savo maitinimosi įpročius. Jei pastebite, kad per dieną valgote vos vieną – du kartus, tuomet turėtumėte pasistengti padažninti valgymų skaičių, sumažinti vienu kartu suvalgomo maisto kiekį, peržiūrėti mitybos racioną. Įvertinkite savo savijautą – ar maitindamiesi dažniau po truputį jaučiatės energingesni, lengvesni ir laimingesni? 

"Dažnas valgymas po truputį mažina persivalgymo riziką."
  • Valgio metu tik valgykite

Maitindamiesi neužsiimkite pašalinėmis veiklomis – nedirbkite, nevairuokite, nežiūrėkite televizoriaus, neskaitykite knygos. Susikoncentruokite į valgymo procesą, mėgaukitės maistu, pajuskite jo skonį, tekstūrą, aromatą. Taip geriau sukramtysite maistą, kruopščiau paruošite jį tolimesniam virškinimui, greičiau pajusite sotumą (tuo pačiu ir mažiau suvalgysite). Minčių nukreipimas į kitas veiklas sutrikdo suvokimą apie suvalgytą maisto kiekį. Galite net nepastebėti, kaip suvalgėte visą pakelį bulvių traškučių… Bendravimas valgant taip pat turi neigiamų poveikių – nesusikoncentruojama į kramtymo procesą, praryjama daugiau oro, kuris vėliau sukelia pilvo pūtimą, tempimą ir skausmą. Žinoma, dėl to nereikėtų atsisakyti šeimos vakarienių – tiesiog valgydami nepamirškite, kad valgote. 

 

  • Mėgaukitės maistu lėtai

Kam kavinėje reikia užsisakyti tris patiekalus iš karto? Galbūt jau po pirmo patiekalo būsite sotūs? Pasistenkite iš pradžių atsisakyti bent jau deserto – tai pirmasis žingsnis į sveikesnę ir lengvesnę mitybą. Pagalvokite apie lengvesnius patiekalus – maistas turi suteikti energijos, o ne apsunkinti. Vietoje kepsnio pasirinkite salotas, nepamirškite sriubos. Geriau po poros valandų suvalgykite mėgstamų uogų ar riešutų saujelę – gausite šviežių vitaminų ir naudingų baltymų bei gerųjų riebalų. 

 

  • Neikite apsipirkti alkani

Galbūt jau ne kartą teko girdėti šią taisyklę. Mat alkis priverčia į pirkinių krepšelį prisidėti daug daugiau, nei Jums iš tikrųjų reikia. Be to, jei parduotuvę keliausite alkani, labai didelė tikimybė, kad grįšite namo suvalgę ne tik spurgą, bet ir dvi porcijas ledų. Jausitės pavalgę ir organizmui naudingos salotos jau tikrai „nebetilps“. Tikėtina, kad po kurio laiko dėl laikino cukraus poveikio pasijusite žvėriškai alkani ir suvalgysite žymiai daugiau. Dar blogiau, jei taip atsitiks prieš nakties miegą. 

 

Galbūt jau nuo šios akimirkos panorote maitintis sveikiau? Pirmyn!

  

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Daugybę grožio problemų galite išspręsti tiesiog rinkdamiesi tinkamą maistą. Būtent – teisinga mityba ne tik padailina liemenį ir pagerina imuninės sistemos veiklą, bet ir puoselėja išvaizdą: lygina raukšles, suteikia spindesio plaukams, sustiprina nagus. „Mityba turi tiesioginės įtakos išvaizdai – kaip atrodote kasdien ir kaip Jus veikia senėjimo procesas“, – teigia medicinos mokslų daktaras Joshua Zeichneris. Anot gydytojo, būtų išmintinga susidaryti mitybos planą, kuriame pakaktų sveikai odai ir plaukams reikalingų elementų – maistinių medžiagų, mineralų, riebalų rūgščių ir antioksidantų, saugančių organizmą nuo žalingo aplinkos poveikio. Taigi pasiruoškite komplimentų lavinai ir pirkinių krepšelį papildykite jaunystę puoselėjančiais produktais.

Plačiau:

10 maisto produktų jaunystei išsaugoti
+1
+1 -0
  • Sveika mityba
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Persivalgymas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas.