Fermentais grindžiama dieta

Rugsėjo 3, 2018
+10
Fermentais grindžiama dieta

Daugybė žmonių sutiktų su teiginiu, jog žmogaus gyvenimas ir sveikatos būklė didžia dalimi priklauso nuo to, ką kasdien jis valgo. Tą savo knygoje bando įrodyti vienas iš garsiausių Amerikos gastroenterologų, medicinos mokslų daktaras Hiromi Shinya. Jo knygoje „Fermentų faktorius“ yra aprašoma fermentais grindžiama dieta ir jos nauda žmogaus organizmui.

 

Apie nepaprastus fermentus paprastai

Fermentai – tai baltyminiai biologiniai katalizatoriai, kurie yra sintetinami visose gyvose ląstelėse, jie dalyvauja gyvybei palaikyti būtinuose procesuose: sintezės ir skaidymo, pernešimo, šalinimo, detoksikacijos, energijos tiekimo. Tad nieko keisto, jog kiekvienam gyvam organizmui yra būtini fermentai, be jų gyvi organizmai negalėtų egzistuoti.

Žmogaus organizmo ląstelėse sintetinama daugiau kaip 5000 rūšių gyvybiškai svarbių fermentų, iš kurių kiekvienas atlieka specifines funkcijas. Pavyzdžiui, seilėse esantis virškinimo fermentas amilazė skaido tik krakmolą, o štai skrandžio sultyse esantis pepsinas - tik baltymus.

Ar kada nors susimąstėte, koks maistas turi daug fermentų, o koks – mažai? Jei ne, tuomet tą galite sužinoti perskaitę H. Shinya knygą, kurioje, kalbant apie fermentų vertę, yra pateikiamas pavyzdys su dviem obuoliais ir sakoma, jog dviejuose tos pačios veislės obuoliuose gali būti nevienodas kiekis fermentų. Kodėl? Dėl to, jog fermentų kiekis priklauso nuo tuo, kokioje aplinkoje augo obuoliai ir prieš kiek dienų jie buvo skinti. Pasirodo, maisto produktai, kurie yra užauginti derlingoje, mineralų gausioje dirvoje, nenaudojant chemikalų, bus tikras fermentų lobynas.

Taigi, jei norite gauti kuo daugiau fermentų, tuomet valgykite kuo šviežesnes daržoves, vaisius, mėsą ir žuvį. Šviežias maistas yra vertingas ne tik dėl fermentų gausos, bet ir dėl to, kad yra neoksiduotas. Tad H. Shinya teigimu „geras maistas" – tai toks maistas, kuriame yra daug fermentų, o štai „blogas maistas" - toks, kuriame jų yra mažai arba visai nėra, kuris lengvai oksiduojasi. Pavyzdžiui, iš visų produktų lengviausiai oksiduojasi aliejus. Jame gausu trans riebalų rūgščių, arba trans riebalų, kurie labai kenkia organizmui. Visgi, daugiausia trans riebalų rūgščių yra margarine.

„Galbūt nustebsite sužinoję, jog maistas, kuris nėra metalas, gali rūdyti. "

Oksidacija vyksta, kai medžiaga jungiasi su deguonimi (kitaip tai gali būti vadinama „rūdijimu"). Galbūt nustebsite sužinoję, jog maistas, kuris nėra metalas, gali rūdyti. Deja, su maistu tai vyksta kasdien. Pavyzdžiui, kai ką nors kepame, tuomet aliejus praranda spalvą ir patamsėja. Nulupti obuoliai ir bulvės, ilgiau laikomi taip pat pajuoduoja. Tai - oksidacijos proceso padarinys. Patekę į organizmą oksiduoti maisto produktai skatina susidaryti laisvuosius radikalus, kurie kenkia mūsų organizmui.

 

Fermentų dietos pagrindiniai niuansai:

  1. Venkite kepto maisto. Jei trokštate savo kasdieninę mitybą papildyti fermentais, tuomet vertėtų atsiminti, jog fermentai yra jautrūs karščiui, tad kuo ilgiau verdame ar kepame maistą, tuo daugiau fermentų prarandame.
  2. Venkite karvės pieno. Vaikams nuo rugsėjo mėnesio mokyklose ir darželiuose duodama gerti pieno, nes manoma, kad jame gausu augančiam vaikui reikalingų maistingųjų medžiagų: baltymų, riebalų, laktozės, geležies, kalcio, fosforo, natrio, kalio ir vitaminų, tačiau vertėtų žinoti, jog pagrindinis karvės pieno baltymas – kazeinas yra labai sunkiai virškinamas.  
  3. Gerai sukramtykite maistą. Kramtyti kiekvieną kąsnį reikėtų 30-50 kartų, tol, kol jis virsta vientisa mase, kuri lengvai gali keliauti gerkle žemyn. Be to, žmogaus seilių liaukos išskiria tuo daugiau seilių, kuo daugiau jis kramto ir kai ta maisto masė susimaišo su skrandžio sultimis ir tulžimi, tuomet maistas virškinamas sklandžiai.
+10
  • Sveika mityba
  • Dieta
  • Mitybos įpročiai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo „Kas per daug – tas nesveika“, - sakydavo mūsų senoliai ir jie buvo visiškai teisūs. Atrodo, šiais laikais išties sveikai maitinamės, stengiamės kuo daugiau valgyti ekologiško maisto, nuolat sportuoti, judėti, tačiau vis tiek sergame ir jaučiame, jog kažkas yra ne taip. Ir taip, mes esame teisūs: perdėtas požiūris į... +15 / -1 +14
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -20 +46
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė „Jau tris savaites kasdien valgau penkis, o sportuoju du kartus per dieną. Atsiranda rutina, kuri dabar jau džiugina, nes tiksliai žinau, ką valgysiu poryt trečią valandą. Vis dėlto kiekvieną dieną iškyla abejonių, kurias veja šalin tik puiki savijauta ir gražėjantis vaizdas veidrodyje. Trečiąją savaitę nepakitusią... +32 / 0 +32
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos Angelo dieta – vienas gražiausių efektyvios dietos pavadinimų. Vieni sako, kad ši dieta taip pavadinta, nes jos laikęsi žmonės tampa gražūs it angelai, kiti, pesimistiškiau nusiteikę, šmaikštauja, kad pasilaikius tokios dietos tikrai tapsi angelėliu. O mes nespėliosime ir pabandysime išsiaiškinti angelo dietos privalumus ir... 1 +27 / -4 +23
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu? Advento metas – tai šventas laikas, kuomet iki pat Kalėdų patariama nesilinksminti bei skirti laiko pasninkui.. Klaidinga manyti, jog pasninkas – tai dienai, kuomet reikia nieko nevalgyti ir tik gerti vandenį. Ne, taip savęs kankinti tikrai nereikėtų: pasninko metu reikėtų atsisakyti tik tam tikro maisto, sumažinti suvalgomo maisto... +15 / 0 +15
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +13 / 0 +13
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12