10 efektyvių patarimų, kaip susikaupti darbui

Sausio 2, 2014
+11
10 efektyvių patarimų, kaip susikaupti darbui

Kiekvienas gyvenime atliekame daug skirtingų socialinių vaidmenų: šeimos nario, kaimyno, darbuotojo, mylimojo, draugo, buvusio bendraklasio, paciento, pirkėjo ir t. t. Šie vaidmenys nuolat persipina ir varžosi vienas su kitu. Tad norint produktyviai atlikti tam tikrą darbą, reikia pasistengi nustoti kaitalioti vaidmenis ir susikaupti.

Jei esate grafikos dizaineris, dirbantis reklamos srityje, batų parduotuvės konsultantė ar akių gydytoja, pasistenkite darbo metu būti tik savo profesijos atstovu. Profesionalus požiūris į darbą visuomet atneš geresnių rezultatų ir kels motyvaciją nuveikti dar daugiau.

  1. Suplanuokite dienos ir savaitės darbus. Visas užduotis geriausia surašyti prioriteto tvarka – nuo svarbiausios iki tos, kurią galima atlikti šiek tiek vėliau. Jei darbai lygiaverčiai laiko atžvilgiu, imkitės to, kuris sunkesnis. Atlikus daugiau pastangų reikalaujantį darbą, kitos užduoties imsitės su didesniu užsidegimu.

    Nepamirškite darbų sąraše palikti vietos ir neplanuotoms užduotims ar problemoms spręsti. Gali nutikti ir taip, jog vienam darbui paskirta valanda išsitęs dėl iškilusių nesusipratimų. Stenkitės neapgaudinėti savęs. Juk visai tikėtina, jog sulauksite kolegos prašymo pagelbėti vienu ar kitu klausimu, tad nesuplanuota valanda darbotvarkėje – logiškas sprendimas.

    Jei turite darbo kalendorių, jį pildykite nuosekliai. Būtų geriausia, per susirinkimą išgirdus apie laukiantį dalyvavimą konferencijoje, kad tai pasižymėtumėte iš karto.

  2. „Aiškus planas padės išvengti panikos ir leis susikaupti. Nebandykite aprėpti visumos, bet imkitės vienos užduoties.“ Sudėtingus darbus išskaidykite į mažesnes užduotis. Dideli projektai ar sudėtingi darbai baugina, nes nežinia, ko imtis pirmiausia. Interneto platybėse jau kuris laikas sklando puikus patarimas: Nepanikuokite – organizuokite! (angl. Don’t panic, organize!) Taigi sudėtingus darbus atlikite nuosekliais etapais. Aiškus planas padės išvengti panikos ir leis susikaupti. Nebandykite aprėpti visumos, bet imkitės vienos užduoties. Atlikę ją, ramiai judėkite pirmyn.

  3. Būkite lankstus. Jei nespėjate susitvarkyti su visomis užduotimis laiku ir gavote dar daugiau darbų, nebijokite pasitarti su vadovu. Kuo ilgiau tylėsite, tuo sunkiau pavyks susikaupti ir produktyviai dirbti. Supratę, kad nebesusitvarkote su situacija, pasikalbėkite su jums vadovaujančiu asmeniu. Tikrai surasite išeitį.

  4. Nesileiskite dirginamas aplinkos veiksnių. Jei dirbate darbą triukšmingame biure, tuomet pagelbėtų išorinius garsus izoliuojančios ausinės. Efektyviam darbui labiausiai tiktų rami muzika be vokalo. Jei galite dirbti tik visiškoje tyloje, tiesiog užsidėkite ausines ir nejunkite muzikos. O jei dirbate dideliame projekte, kuriame turite bendradarbiauti su kitais žmonėmis, bet ir atlikti individualias užduotis, tada galite pasiūlyti kolegoms tam tikrą laiko tarpą, tarkim 14–16 val., kada galima jus trukdyti.

    Kita galima problema – šeimos narių ir bičiulių skambučiai. Jei turite artimųjų, kurie darbo metu mėgsta paskambinti ir ilgai plepėti, mandagiai paprašykite jų darbo metu skambinti tik svarbiais reikalais. Juk galite su artimaisiais pasikalbėti ir po darbo.

  5. Laikykitės „Dar penkių“ taisyklės. Jei dirbant apima apatija ir jau norite daryti pertraukėlę, tuomet susiimkite ir pabandykite sukurti dar penkis sakinius (jei esate žurnalistas), paskambinti dar penkiems žmonėms (jei atliekate apklausas), galiausiai padirbėti dar 5 minutes ir tik tuomet eiti išsivirti arbatos.
     

    Taikydami šią taisyklę, ugdysite valią ir protinę ištvermę. Tikėtina, kad praėjus papildomoms 5 darbo minutėms net nepastebėsite, kaip įsigilinsite į savo veiklą ir padirbėsite dar pusvalandį

    Stresas darbe

    „Stresas patiriamas darbo metu – opi problema, kuri ir vadovus, ir darbuotojus verčia klysti, dažniau daryti klaidas, žmogiškieji ištekliai optimaliai neišnaudojami...

    Plačiau apie stresą darbe:
    Stresas darbe – pabaisa, žudanti nervų ląsteles »

  6. Venkite naršymo socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose ar asmeninio pašto tikrinimosi. Šis patarimas turėtų būti savaime suprantamas dalykas, bet daugeliui žmonių atsisakyti naršymo internete itin sunku. Asmeninio pašto tikrinimas pertraukėlės metu ar trumpas pokalbis su bičiuliu socialiniame tinkle Facebook jus išderins. Nejučia imsite mąstyti apie artėjantį savaitgalį, sumanysite paskambinti porai žmonių ar nuklysite į kokį portalą perskaityti sudominusio straipsnio. Nepastebėsite, kaip pralėks valanda, o susikaupti ir tęsti prieš tai darytą darbą bus labai sunku. Juk tikrai neprivalote čia ir dabar žinoti viso pasaulio naujienų.

    Daryti pertraukėles būtina, bet tai turėtų būti veikla, kuri trumpam prablaškytų, bet per daug neįtrauktų: nueikite į virtuvėlę pasidaryti arbatos, suvalgykite obuolį ar saują riešutų, išgerkite stiklinę vandens ar pasiklausykite per ausines mėgstamos dainos.

  7. Patariame, kaip susikaupti darbuiNusistatykite tinkamiausią laiką pasikartojančioms ar nuobodžioms užduotims. Visi esame skirtingi, tad ir bėgant dienai mūsų darbo produktyvumas skiriasi. Vieni verčia kalnus nuo ankstyvo ryto, kiti įsibėgėja tik praėjus pietų metui. Kai kurie darbai gali būti atliekami mašinaliai, tad jiems reikėtų nusistatyti tam tikrą laiką, kai esate mažiau produktyvus. Jei rytais trykštate energija, imkitės sudėtingesnių darbų, o rutininius darbus palikite popietei ar paskutinei valandai prieš darbo pabaigą. Ir atvirkščiai, jei rytais jaučiatės gana vangiai, tuomet imkitės nuobodaus darbo, kuris nereikalauja didelio susikaupimo.

  8. Mąstykite tik apie atliekamą užduotį. Jau užsiminėme apie tai, kaip svarbu nepainioti socialinių vaidmenų ir stengtis asmeninius reikalus palikti už darbo ribų. Vis dėlto kartais jau į darbą ateiname su mintimis apie dar neapmokėtą telefono sąskaitą ar pažadėtus, bet taip ir nenupirktus dukrai spalvinimo pieštukus. Tokiais atvejais reikėtų trumpam atsitraukti nuo darbo ir susitvarkyti su įkyriomis mintimis. Pasižadėkite sau, kad telefono sąskaitą apmokėsite internetu grįžę į namus, o spalvinimo pieštukus dukrai nupirksite po darbo arba kitą dieną per pietų pertrauką. Jei ir tai nepadeda, sudarykite asmeninių reikalų sąrašą su nurodytu laiku, kada žadate tai įvykdyti.

  9. Įveikite vangumą. Jei turite atlikti užduotį, kurią seniai atidėliojate ir jai nėra paskirto galutinio termino, tuomet paklauskite savęs trijų klausimų:

    - Ar tikrai turiu tai padaryti?
    - Ar noriu, kad tai būtų atlikta ir daugiau nebesugrįžčiau prie šio klausimo?
    - Ar padaryti šį darbą vėliau tikrai bus lengviau?
     

    Šie trys klausimai padės greičiau imtis nenorimo darbo. Jį atlikę, nebejausite vilkinimo kaltės.

  10. Susikaupimui panaudokite sulenktus delnus. Skamba keistai? Įsivaizduokite, kad jūsų protas yra kamera, o akys – diafragma. Žmogus vienu metu gali suvokti daugybę dalykų: važiuojant sudėtingomis eismo sąlygomis, kalbėtis su draugu, stebėti priešais esančio automobilio veiksmus ir ieškoti išvažiavimo ženklo. Vis dėlto dažnai reikia sutelkti dėmesį ir mąstyti tik apie vieną dalyką. Tokiu atveju gali padėti švelniai sulenkti, prie smilkinių pridėti delnai, dengiantys akis nuo aplinkinio konteksto. Susikursite „tunelį“, kuris leis susikoncentruoti, tarkim, į kompiuterio ekrane esančią lentelę.

    Dažnai taikant šį metodą, jis ims veikti kaip sąlyginis refleksas (prisiminkite garsųjį Pavlovo metodą su šunimis ir skambučiu). Akis nuo aplinkos dengiančius delnus smegenys ims suvokti kaip signalą, kad metas persijungti į kitą režimą – susikaupti ties vienu dalyku.

Žinoma, išvardyti patarimai bus efektyvesni, jei į darbą ateisite pailsėję ir išsimiegoję, nevėluosite, jei nepamiršite po darbo dienos ar savaitgaliais rūpintis savo fizine sveikata ir vidine harmonija.

Sportinė ar širdžiai miela veikla (kūrybingumą skatinantys užsiėmimai, šokiai, skaitymas, kinas, smagus laisvalaikis su artimaisiais) leis lengviau susikaupti darbe, mieliau imtis intensyvios protinės veiklos reikalaujančių užduočių ir skatins kūrybiškumą.

+11
  • Dėmesio sutrikimas
  • Darbo planavimas
  • Susikoncentravimo patarimai
  • Susikaupimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną Žmogus kokybiškai dirbti gali tik pakankamai pailsėjęs. Ši tiesa žinoma nuo seno. Deja, bet per didelis nuovargis darbe, nesustabdomas gyvenimo tempas, nuolatinė nervinė įtampa, begalinis atsakomybių skaičius, nesaikingas išmaniųjų prietaisų naudojimas, dažnas susidūrimas su žiauriu turiniu, nesubalansuota mityba ir netinkamas... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18