8 mitybos gudrybės dailesnėms kūno linijoms ir lengvesnei savijautai

Spalio 14, 2019 | Rūtelė Foktienė
8 mitybos gudrybės dailesnėms kūno linijoms ir lengvesnei savijautai

Norite numesti porą kilogramų ir jaustis lengviau? Tam tikrai nereikia radikalių dietų – pakanka vadovautis paprastomis taisyklėmis ir ilgainiui savo mitybą paversti sveikesne. Griežtos dietos suteikia labai laikinus rezultatus, išsekina organizmą ir dažnai prisideda prie gyvenimo džiaugsmo praradimo. Sveika mityba, priešingai, skatina siekti ilgalaikių pokyčių ir padeda visada jaustis gerai. Skaitykite toliau ir sužinokite, kaip galite savo mitybos racioną pakeisti jau nuo šiandien! 


  • Duoną kepkite patys

Sunku patikėti, tačiau parduotuvių lentynose ir netgi jaukiose kepyklėlėse įsigyta duona dažnai savo sudėtyje turi žvėriškus kiekius cukraus. Kai kuriose jų galima rasti ir organizmui nenaudingų riebalų, maisto priedų, didelius kiekius druskos. Jei duoną kepsite patys, galėsite ją saldinti tiek, kiek pageidaujate ir papildyti ją naudingomis sėklomis bei žarnyną valančiomis kviečių ar avižų sėlenomis. Negana to, namai dažnai kvepės nepakartojamu aromatu, kurį skleisti gali tik šviežiai iškepta duona. 

 

  • Vietoj grietinės ir majonezo naudokite natūralų jogurtą

Riebi grietinė, dar riebesnis majonezas ir baltieji padažai yra vieni didžiausių sveikos mitybos priešų. Juos galima pakeisti visiškai natūraliu jogurtu, kurio pasirinkimas dabar džiugina – nuo paprasto, skystesnio jogurto iki tirštesnio graikiško jogurto. Nerafinuoti aliejai taip pat yra itin naudingi – pamėginkite kokybiškų alyvuogių, kanapių, linų sėmenų aliejų. 

 

  • Tarkite „ne“ riebiems pyragėliams prie kavos ir vietoj jo rinkitės bananą

Popietė yra tas metas, kai dažnam iš mūsų cukraus kiekis kraujyje taip nukrenta, kad nepaliaujamai svajojame apie saldų ir riebų pyragėlį prie kavos. Bananai nėra tie vaisiai, kurių galima valgyti tiek, kiek tik širdis geidžia, tačiau juodos kavos ir banano derinys yra ne tik skanus, bet ir daug energijos suteikiantis duetas. Žinoma, bananą galima pakeisti ir kitais, už tortus, pyragaičius ir sausainius naudingesniais užkandžiais, pavyzdžiui, riešutų ar džiovintų vaisių saujele. 

"Riebalai organizmui tikrai reikalingi, tačiau reikia rinktis sveikiausią jų versiją."

  • Greitasis maistas negali tapti Jūsų kasdienybe

Jeigu kartais norisi picos – tikrai nieko neatsitiks. Pati pica nėra jau toks „baisus“ patiekalas, daug daugiau minusų jai prideda baltieji padažai (kurie ant tikrų itališkų picų tikrai nenaudojami). Improvizuokite – jei jau taip norisi picos, kodėl ji negali būti pagaminta iš vaisių? Tereikia ratu išradingai sudėti arbūzo riekeles ir papuošti jas braškėmis, kivių riekelėmis ir obuolio skiltelėmis. Pažadame – bus ir skanu, ir išvaizdu, ir labai labai sveika! 

 

  • Sintetinių riebalų Jūsų organizmas tiesiog neatpažįsta

Plačiai žinomas sintetinių (transriebalų) šaltinis yra margarinas. Geriau jo atsisakyti arba vartoti tik labai retais atvejais. Margariną galima pakeisti nerafinuotais augaliniais aliejais, avokadu, lydytu sviestu, kokoso aliejumi. Riebalai organizmui tikrai reikalingi, tačiau reikia rinktis sveikiausią jų versiją. 

 

  • Atraskite naujų skonių

Pamėginkite dalį druskos pakeisti įvairiomis prieskoninėmis žolelėmis, dar nebandytais prieskoniais ir jų mišiniais (žiūrėkite, kad sudėtyje nebūtų druskos). Pamėginkite prieskoninių žolelių užsiauginti patys – jos puoš Jūsų palanges ir terasas bei bus puikus naujų skonių šaltinis. Ilgainiui organizmas pripras prie sumažinto druskos kiekio – ne taip kaupsis skysčiai, jausitės lengviau bei sumažės širdies ir kraujagyslių ligų tikimybė. Supraskite, kad anksčiau sultinio kubelių net nebuvo – mūsų seneliai šviežius ir kvapnius sultinius išsivirdavo patys. Pamėginkite ir Jūs. 

 

  • Mažiau kepkite, daugiau troškinkite

Keptas maistas yra riebus, sunkus, prisisotinęs kancerogeninių medžiagų. Tikrai verta maistą  dažniau virti, troškinti, kepti orkaitėje. Pripažinkite – daržovių troškinys yra kur kas sveikesnis patiekalas, nei riebaluose paruoštas ir su baltu padažu patiektas kiaulienos kepsnys. 

 

  • Vietoje bulvių traškučių rinkitės morkų lazdeles

Bulvių traškučiai sveikatai nenaudingi ne tik dėl didelio riebalų kiekio. Juose gausu druskos ir maisto priedų. Paskutiniu metu populiarėja sveiki užkandžiai. Įvairias daržoves (morkas, paprikas, agurkus ir kitas kietesnes daržoves) supjaustykite paimti patogiomis lazdelėmis ir šalia patiekite namuose pagaminto avinžirnių humuso  ar alyvuogių užtepėlės. Bus ir skanu, ir sveika, ir labai išvaizdu. Beje, dubenėlis šilauogių ar braškių taip pat yra puikūs užkandžiai, kuriuos ypatingai mėgsta vaikai. 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes galime sau padėti daug labiau, nei mums atrodo... Šaukštelis sėlenų, riekelė rupios duonos ir sauja riešutų gali atstoti tabletę, kurią dėl netinkamos mitybos dažnai tenka imti ir gerti...

Plačiau:

Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

  • Sveika mityba
  • Mitybos įpročiai
  • Grožis ir sveikatingumas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis)
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis) Esame tai, ką valgome. Kuo sveikiau ir atsakingiau maitinsimės, tuo ilgiau ir laimingiau gyvensime. Netikite? Pamėginkite! Dalinamės naudingais patarimais, kaip iš maisto gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų. Mat maisto papilduose esančios biologiškai aktyvios medžiagos dažnai pagamintos sintetiniu būdu, tad organizmui...
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18