Galas greitiems užkandžiams. 5 sveikos alternatyvos

Spalio 2, 2015
+5
Galas greitiems užkandžiams. 5 sveikos alternatyvos

Žinote, kad turite nustoti valgyti pakuotus užkandžius. Žinote, kad juose yra konservantų, cukraus ir sudėtinių medžiagų, kurių pavadinimų net neįmanoma ištarti – nuo jų gali padidėti svoris, širdies ligų rizika ir galbūt netgi išsivystyti vėžys. Tačiau juk juos valgyti taip patogu ir skanu.

Jūsų džiaugsmui pateikiame alternatyvius jūsų mėgstamiems užkandžiams produktus, kuriuos galite patys lengvai ir greitai paruošti. Tiesiog pabandykite. Prižadame, kad niekada negrįšite prie nesveikų užkandžių.

Avižinė košė

Kaip teigia kardiologas ir kvalifikuotas virėjas Mike Fenster, M. D., The Fallacy of the Calorie („Klaidingi įsitikinimai apie kalorijas“) autorius, daugybė greitai pagaminamų avižinių košių – ypač tos, kurios parduodamos mažomis maloniai kvepiančiomis pakuotėmis – yra netekusios skaidulų ir fitomaistingųjų medžiagų. Jų sudėtyje daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo, konservantų, priedų ir dirbtinių kvapiųjų medžiagų.

Geriau darykite taip: Fenster rekomenduoja rinktis mikrobangų krosnelėje virtas avižas („Quaker“ neseniai pradėjo gaminti tokias avižas, jos paruošiamos per 3 minutes). Jas paruošti yra juokingai lengva. Avižas galite gardinti cinamonu, riešutais ir šviežiais vaisiais – be jokių priedų.

Mikrobangų krosnelėje paruošti spragėsiai

Pagrindinis užkandis kiekvienoje įmonėje – mikrobangų krosnelėje kepti kukurūzų spragėsiai, kuriuose gausu konservantų, transriebalų ir dirbtinių kvapiųjų medžiagų. Pavyzdžiui, daugelio prekių ženklų kukurūzų spragėsių sudėtyje yra sviesto kvapiųjų medžiagų su diacetilu. Brown universitete atlikto tyrimo metu nustatyta, kad ši medžiaga susijusi su gyvybei pavojingomis plaučių ligomis.

Geriau darykite taip: mitybos specialistas Alex Caspero, R.D., „Delicious Knowledge“ („Nuostabu žinoti“) savininkas, siūlo suberti 1/4 puodelio kukurūzų branduolių į rudą popierinį maišelį, jį kelis kartus užlenkti ir pakepinti mikrobangų krosnelėje kaip įprastus kukurūzų spragėsius. Kai spragėsiai paruošti, galite juos gardinti prieskoniais – česnakų ar svogūnų milteliais, raudonėlių ir aitriųjų paprikų gabalėliais. Bet kuo, ką sugalvojate.

 "Geriausia būtų, jeigu valgytumėte morkas, vaisius, daržoves – kuo didesnė jų įvairovė, tuo geriau."

Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį

 

Salotų padažai

„Pakuotuose padažuose gausu emulsiklių ir aliejų, ypač omega 6 polinesočiųjų rūgščių turinčių augalinių aliejų, kurie susiję su padidėjusia širdies problemų rizika“, – sako Fenster.

Geriau darykite taip: pašlakstykite savo salotas pirmo spaudimo alyvuogių aliejumi, actu ar citrinų sultimis.

Riešutų sviestas

Daugumos prekių ženklų riešutų svieste yra labai daug natrio. Dviejuose šaukštuose šio kreminio skanėsto yra apie penki procentai jums rekomenduojamos dienos normos. Taip pat gausu kitų sudedamųjų medžiagų, tokių kaip papildomas aliejus, saldikliai ir konservantai.

Geriau darykite taip: „Jeigu turite trintuvą, galite patys pasigaminti riešutų sviesto, taip žinosite, kiek jame yra druskos ir aliejaus“, – sako Caspero. Įberkite į maišytuvą ar virtuvinį kombainą šiek tiek riešutų ir sutrinkite. Nereikia daugiau nieko pridėti, nebent lašelį riešutų aliejaus, medaus ar druskos, kad sustiprintumėte skonį.

Vaisiai su jogurtu

Anot Fenster, tai, be abejo, vaisiai, tačiau jie mirksta cukraus sirupe, todėl nėra niekuo naudingi.

Geriau darykite taip: supjaustykite keletą šviežių vaisių (ar paimkite keletą šaldytų vaisių iš šaldiklio) ir sumaišykite su paprastu jogurtu. Rinkitės graikišką jogurtą ar kefyrą, kad gautumėte kuo daugiau naudingų medžiagų iš probiotikų.

 

 

 

 

+5
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos įpročiai
  • Dietologai
  • Atkinso dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kodėl taip dažnai sutrinka virškinimas?
Kodėl taip dažnai sutrinka virškinimas? Virškinimo problemos, tikėtina, neaplenkia nė vieno žmogaus. Bent kartą jas tekę patirti dažnam iš mūsų. Pilvo pūtimas kankinti gali jau nuo pirmųjų gyvenimo dienų, o sunkumo ir nevirškinimo jausmas dažną suaugusįjį priverčia ieškoti pagalbos. Kokios įprasčiausios sustojusio skrandžio skundų priežastys ir kas gali... +2 / 0 +2
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18