Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis)

Spalio 24, 2019 | Rūtelė Foktienė
+1
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis)

Esame tai, ką valgome. Kuo sveikiau ir atsakingiau maitinsimės, tuo ilgiau ir laimingiau gyvensime. Netikite? Pamėginkite!

Dalinamės naudingais patarimais, kaip iš maisto gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų. Mat maisto papilduose esančios biologiškai aktyvios medžiagos dažnai pagamintos sintetiniu būdu, tad organizmui jas žymiai sunkiau įsisavinti ir panaudoti savo  fiziologinėms reikmėms. 


  • Pagrindinė taisyklė – maitinkitės sveikai ir įvairiai. Rinkitės liesą mėsą, liesesnius (ir tik pasterizuotus) pieno produktus, įvairias kruopas, sėklas bei riešutus, nerafinuotus produktus (pilno grūdo miltus ir dribsnius, nerafinuotą aliejų). 
 
  • Pasirūpinkite, kad kasdien suvalgytumėte ir daržovių, ir vaisių. 
 
  • Ypatingu maistingumu išsiskiria kepenėlės (būtina stengtis gauti patikimai užaugintų gyvulių kepenų, nes jos „švaresnės“), švieži kiaušiniai, riebi žuvis, riešutai, linų sėmenys – nepamirškite šių produktų įtraukti į savo valgiaraštį, jei juos valgote. 
 
  • Kad būtų geriau įsisavinami riebaluose tirpūs vitaminai, stenkitės pagardinti jų turinčius maisto produktus ar patiekalus naudingaisiais augaliniais riebalais, pavyzdžiui, morkų salotos tampa daug vertingesnės, kai į jas įpilate linų sėmenų ar alyvuogių aliejaus. O jei dar pagardinsite šias salotas česnaku ir šviežiais krapais? 
 
  • Stebėkite organizmo ženklus ir supraskite, ko jam trūksta. Silpnumas, odos ir gleivinių blyškumas, apatija, galvos svaigimas, dirglumas, nuovargis, oro trūkumas ir greitas širdies plakimas (tachikardija; ypač šiek tiek daugiau pajudėjus), trapūs nagai, slenkantys plaukai ir netgi depresija gali būti anemijos požymiai. Žinoma, tikslią diagnozę gali patvirtinti tik gydytojas, tačiau jei esate linkę į mažakraujystę ir tai Jums ne naujiena, stenkitės savo mitybą papildyti geležies ir B grupės vitaminais turtingu maistu. Valgykite daugiau liesos raudonos mėsos, kepenėlių ir tamsios  (ypatingai žalios) spalvos daržovių bei vaisių (puikūs pavyzdžiai yra granatai, burokėliai, špinatai, petražolės, brokoliai). Daug geležies turi grikiai, rugiai, lęšiai, avinžirniai. Netgi galite retkarčiais pasilepinti juoduoju šokoladu! Žinoma, rimtiems sutrikimams gydyti gali prireikti ilgalaikio geležies ir B grupės vitaminų preparatų vartojimo. Bet nepamirškite, kad pilnavertiškai maitinantis anemijos tikimybė stipriai sumažėja. 
"Pagrindinė taisyklė – maitinkitės sveikai ir įvairiai." 
  • Geležis lengviau įsisavinama kartu su vitaminu C, tad gardinkite raudoną mėsą šiuo naudingu vitaminu turtingomis daržovėmis, prieskoniniais augalais ir vaisiais, pavyzdžiui, negailėkite šviežių petražolių, paprikos, o lapines daržoves smulkinkite (plėšykite) rankomis – taip išsaugosite daugiau vertingų medžiagų, be to, salotos atrodys estetiškiau. 
 
  • Domėkitės, kokius vitaminus ir mineralus kaupia tam tikri maisto produktai. Galite įsigyti netgi specialią knygą – tokios žinios labai naudingos ir tikrai padės iš maisto gauti daugiau tų vitaminų ir mineralų, kurių Jūsų organizmui labiausiai trūksta. 
 
  • Žinoma, visur svarbus saikas, mat vištų kiaušinių daug suvalgyti negalima dėl didelio cholesterolio kiekio. Vis dėlto, kiaušinio trynyje gausu vitaminų ir mineralų, o baltyme – Jūsų organizmui svarbių baltymų. Stenkitės vadovautis individualiomis gydytojo ir mitybos specialisto rekomendacijomis. 
 
  • Jei pasirinkote vegetaro kelią, ypatingai daug dėmesio turite skirti tam, kad organizmas gautų visų reikalingų vitaminų ir mineralų. Rekomenduojama remtis maistinės vertės lentelėmis ir atidžiai stebėti savo mitybą tam, kad būtų gaunama ne tik visų reikalingų vitaminų ir mineralų, bet ir nepakeičiamųjų baltymų, nesočiųjų riebalų rūgščių ir kitų organizmui svarbių medžiagų (mitybos raciono ir suvalgomo kiekio sekimas naudingas kiekvienam savo sveikata besirūpinančiam žmogui). Kai kurie produktai pasižymi ypatinga maistine verte ir vegetarai jų paprastai valgo žymiai daugiau. Būtina paminėti riešutus, sėklas, ankštines daržoves, pilno grūdo produktus. 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Simptomai, kurie išduoda, jog Jums trūksta kai kurių vitaminų ir mineralinių medžiagų

Jei norite būti sveiki, tuomet pasirūpinkite, kad kasdieninis maisto racionas būtų subalansuotas. Tik taip išvengsite įvairių sveikatos sutrikimų ir pagerinsite savo savijautą.

Plačiau:

Simptomai, kurie išduoda, jog Jums trūksta kai kurių vitaminų ir mineralinių medžiagų

+1
  • Sveika mityba
  • Sveiki užkandžiai
  • Vitaminai
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Mineralinės medžiagos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (1 dalis)
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (1 dalis) Ne paslaptis, kad organizmas geriausiai įsisavina natūralius vitaminus ir mineralus, gaunamus iš turtingo, šviežio ir tinkamai paruošto maisto. Žinoma, kad daugiausiai natūralių vitaminų turi šviežios daržovės ir vaisiai, tad šiais maisto produktais reikia mėgautis kaip galima dažniau. Patariama nepamiršti ir vaisių bei...
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18