Laukime švenčių sąmoningiau

Gruodžio 17, 2019 | Rūtelė Foktienė
+1
Laukime švenčių sąmoningiau

Šventės prasideda jau Jūsų širdyse – jau tada, kai pradedate Jų laukti. Jei savo šventes norite paversti, sveikesnėmis ir atsakingesnėmis, tuomet skaitykite toliau – rasite tris praktiškus būdus, susijusius su sąmoningu švenčių laukimu ir dovanų ruošimu. 


Pradėkite nuo įpročių, susijusių su švenčių laukimu, keitimo

Pavyzdžiui, daugelis šeimų šv. Kalėdų laukia pasitelkdami Advento kalendorių, kuriame kasdien galima rasti šokolado ar saldainių – galbūt verta pagalvoti apie sveikesnes alternatyvas? Kiekvieną dieną galima paskanaut džiovintų vaisių, riešutų, vaisių, įvairių arbatų, namuose gamintų grūdinių batonėlių. Gal Jus sudomintų įdomių veiklų ar gerų darbų kalendorius? Pavyzdžiui, gruodžio 1 dieną būtų galima išvykti į mišką palikti žvėreliams pašaro, gruodžio 2 dieną aplankyti gyvūnų prieglaudą, o gruodžio 3 dieną paskambinti seniai matytai močiutei? Kitos puikios idėjos – stalo žaidimų kalendorius ar darbų, susijusių su šventiniu pasiruošimu, sąrašas. Tereikia šiek tiek pagalvoti ir švenčių laukti kitaip – sveikiau, originaliau, linksmiau, nuoširdžiau ar tiesiog dvasingiau. 

"Prisiminkite, kad dovanos nėra vien daiktai ir maistas, pirmiausia tai – dėmesys ir meilės parodymas kitam"

Dovanokite mažiau saldžių dovanų ir pakeiskite jas savo gamintomis ir kitomis gerai apgalvotomis dovanėlėmis

Vaikų valgymo įpročiai formuojami jau nuo ankstyvosios vaikystės. Jei vaikai per šventes gauna visą kalną saldumynų – nuo saldainių, šokoladų, guminukų iki įvairiausių saldumynų rinkinių, tikėtina, kad jie šventes sies su didžiuliais kiekiais cukraus. Venkite dovanoti pramoniniu būdu gamintus saldumynus – juose yra ne tik labai daug rafinuoto cukraus, bet randama ir didžiuliai kiekiai transriebalų, maisto priedų, vaikų aktyvumą veikiančių dažiklių, saldiklių ir panašiai. Vaikai gali pasigesti pamėgtų saldumynų rinkinių, tačiau sveikus įpročius formuoti niekada nevėlu. Imbierinius sausainius kepkite namuose – tai bus ne tik puiki alternatyva pirktiems gaminiams, bet ir nuostabi veikla, suvienijanti visą šeimą. Jūsų kepti ir į pačių dekoruotas dėžutes sudėti sausainiai – puiki dovana. Vietoje saldumynų rinkinių rinkitės riešutus, džiovintus vaisius. Išmėginkite natūraliai ir be cukraus džiovintus vaisius – tai puikus ir sveikas užkandis. Juk seniau obuolius džiovindavo be jokių priedų. Pratinkite prie tokių sveikų užkandžių ir savo vaikus, pasakokite apie jų teikiamą naudą. 

 

Prisiminkite, kad dovanos nėra vien daiktai ir maistas, pirmiausia tai – dėmesys ir meilės parodymas kitam

Vartojimas šiomis dienomis įgavo sunkiai sustabdomą pagreitį. Žmonės išmeta dar naudoti tinkamus daiktus ir net nepagalvodami apie žalą gamtai perka jau kitus. Jie dovanoja artimiesiems ir draugams visiškai nereikalingus daiktus. Pasitaiko ir tokių atvejų, kad nepatikusios ir nereikalingos dovanos keliauja į šiukšlynus per minutę nuo tos akimirkos, kai tik buvo išpakuotos. Dažnas net pagalvoja, kiek energijos buvo sueikvota tam daiktui pagaminti. Ir Jūs tikriausiai puikiausiai žinote, ką reiškia stresas, patiriamas perkant dovanas? Šiais metais pasistenkite, kad artėjančios šventės būtų malonios ir praktiškos. Yra keletas kelių: galite susitarti su artimaisiais, kad geriausia dovana yra buvimas kartu. Galite kažkur nukeliauti, kažką naujo pamatyti – buvimas kartu ir nauji įspūdžiai yra geriausia dovana. Kitas kelias – galite paklausinėti savo artimųjų, giminaičių ir draugų, ko jie tikėtųsi šventėms. Taip padidinsite tikimybę, kad dovanos bus naudingos ir nedulkės giliai lentynose. Dar vienas kelias - mažinti dovanojamų dovanų kiekį. Didelės šeimos ar giminės traukia lapelius su vardais, kam bus dovanojama dovana. Įsivaizduokite, kad tada vietoje 20 dovanų reikėtų išrinkti tik vieną geresnę? Kodėl apie tai reikia kalbėti norint lengvesnių ir sveikesnių švenčių? Todėl, kad didžiulis vartojimas ir nesaikingas apsikrovimas nereikalingais daiktais dažną žmogų išmuša iš vėžių, priverčia jį jaustis blogai. Pagalvokite, kas Jums svarbiausia ir kas labiausiai teikia džiaugsmą. Vis dėlto jei neįsivaizduojate švenčių be didžiulės krūvos dovanų ir tai yra labai svarbi jų dalis, būtinai dovanokite tik viską kruopščiai apgalvoję ir apsvarstę.

Linkime Jums laimingų švenčių! 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Šventės be persivalgymo – misija įmanoma

Nepaprastai skanūs šventiniai patiekalai, ilgi pasisėdėjimai su artimaisiais prie gausiai nukrautų šventinių stalų – tai kaltininkai tų priaugtų kilogramų, kuriuos itin dažnai po švenčių ant savo kūno pastebi moterys. Ir ne tik priaugti kilogramai kelia rūpesčių, švenčių metu valgymo maratonas tampa tikru iššūkiu ir mūsų skrandžiams.

Plačiau:

Šventės be persivalgymo – misija įmanoma

+1
  • Sveika mityba
  • Sveiki užkandžiai
  • Mitybos įpročiai
  • Vaiko mityba
  • Šventės

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis)
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis) Esame tai, ką valgome. Kuo sveikiau ir atsakingiau maitinsimės, tuo ilgiau ir laimingiau gyvensime. Netikite? Pamėginkite! Dalinamės naudingais patarimais, kaip iš maisto gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų. Mat maisto papilduose esančios biologiškai aktyvios medžiagos dažnai pagamintos sintetiniu būdu, tad organizmui... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti?
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti? Atėjote į vaistinę, pasiėmėte gydytojo išrašytus ir jums skitus vaistus. Grįžote namo. Pagal nurodymus ėmėte juos vartoti, tačiau greitai pastebėjote, jog vaistai sukėlė šalutinį poveikį – atsirado skrandžio skausmas...Ir tik vėliau supratote, kad taip nutiko dėl to, jog net nepagalvojote, jog jūsų vartojamą vaistą... +33 / 0 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18