Pasakyk, ką valgai, pasakysiu, kaip miegosi

Balandžio 29, 2018 | L.Rimgailė
+15
Pasakyk, ką valgai, pasakysiu, kaip miegosi

Kartais žmonės skundžiasi, jog negali sudėti bluosto, juos kamuoja nemiga ir tik į rytą norisi miego, o tuo metu, kaip tyčia, jau tenka keltis į darbą ar mokyklą... Deja, tačiau nemiga išties kamuoja daugybę pasaulio žmonių. Didžia dalimi nemigą lemia kasdien patiriamas stresas, neigiamos patirtys bei mūsų neteisingi mitybos įpročiai. Taigi, kokio maisto reikėtų vengti prieš einant miegoti?

Keptos bulvės – nekoks pasirinkimas prieš miegą

Ne paslaptis, jog didžioji dalis lietuvių mėgsta valgyti bulvinius patiekalus. Vienas iš lengviausiai paruošiamų bulvinių patiekalų – tai keptos bulvės. Tačiau toks maistas – tai ne tik grėsmė Jūsų kūno linijoms, bet ir tikras miego priešas. Keptos bulvės – sunkiai virškinamas maisto produktas, kuris neigiamai veikia ir miego kokybę.

Be to, ar žinojote, jog krakmolingas maistas gali būti galvos skausmo priežastis? Pasirodo, bulvėse esantis krakmolas gali neigiamai paveikti mūsų nervinę sistemą. O jei dar tos bulvės bus gausiai pabarstytos druska, tuomet ne tik kad gali varginti galvos skausmas, bet ir troškulys, kuris privers jus nakties metu vis atsikelti tos šalto vandens stiklinės. Taigi, visas šis „pilnas komplektas“, be abejonės, padovanos jums bemiegę naktį.

"Vaistai nuo rėmens, pvz., „Raniberl“ tokiu atveju padėtų: jie yra skirti rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti."

Štai dar 10 maisto produktų kurių reikėtų vengti prieš einant miegoti 

  1. Mėsainiai. Riebūs, sunkiai virškinami mėsainiai dar nei vienam žmogui nepagerino miego kokybės, priešingai, dažnu atveju jie tapo nemigos ir virškinimo sutrikimų priežastimi.
  2. Alkoholis. Alkoholio žala organizmui yra didžiulė, jis nei kiek nepadeda užmigti, nebent tik jo padauginus – trumpam užsnūsti.
  3. Šokoladas. Jame yra kofeino, o šis, kaip žinia, veikia stimuliuojančiai, suteikia energijos, kurios mums visai nereikia prieš pat miegą.
  4. Džiovinti vaisiai.Tai puikus pasirinkimas užkandžiui dienos metu, bet visai netinkamas prieš einant miegoti. Dažnu atveju pavalgius saldžių vaisių cukraus kiekis kraujyje padidėja, mes nenorime miego.
  5. Kiauliena. Joje yra tiramino – amino rūgšties, kuri yra smegenų simuliantas ir nepadeda užmigti.
  6. Ledai. Cukrus ir riebalai – tai du ingredientai, kurie ledus daro pačiu blogiausiu užkandžiu prieš pat miegą.
  7. Obuoliai. Prieš miegą jų reikėtų vengti dėl to, jog obuoliuose yra randama salicilatų, kuris kenkia miego kokybei.
  8. Raudona mėsa. Proteinai prieš miegą yra sunkiai virškinami, nepatariama valgyti raudonos mėsos.
  9. Aštrus maistas, bulvių traškučiai. Miego sutrikimai atsiranda nuo tokio maisto, kuriame yra dirbtiniai dažikliai (ypač tartrazinas, žymimas E102, maisto produktus nudažantis geltona spalva) ir skonio stiprikliai, mononatrio glutamatas. Aštrus maistas gali sukelti nepageidaujamą skrandžio skausmą, atsiranda rėmuo, kuris gali tapti nemigos priežastimi. Vaistai nuo rėmens, pvz., „Raniberl“ tokiu atveju padėtų: jie yra skirti rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti.
  10. Pomidorai. Šiose daržovėse yra gausu tiramino, kuris stimuliuoja smegenų veiklą.  

 

Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

"GERL gydymo procese reikėtų nepamiršti ir dietos, subalansuoto bei sveiko gyvenimo būdo, vengti kavos, alkoholio bei aštraus maisto."

Plačiau:

Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

Senelės patarimas prieš miegą, ar tikrai jis veikia?

Kai vieną naktį, prieš svarbų susitikimą su darbdaviu negalėjau ilgai užmigti, atsiminiau kadais sakytą senelės patarimą, jog natūraliausias būdas užmigti – išgerti šiltą stiklinę pieno.

Nesu didelė pieno mėgėja, o dar šilto, tačiau ko gi nepadarysi vardan saldaus miego, tad nutariau nieko nelaukdama išbandyti šį, nemigai gydyti skirtą, receptą. Pasišildžiau pieno, keliais gurkšniais išgėriau ir laukiau teigiamo jo efekto.

Išties, po pusvalandžio pajaučiau ramumą, atsipalaidavau. Pasidomėjusi sužinojau, jog toks, raminamasis poveikis, atsirado dėl to, jog piene yra amino rūgščių, kurios veikia raminančiai.

+15
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Avitaminozė
  • Mitybos sutrikimai
  • Mitybos įpročiai
  • Vitaminas D
  • Vaiko mityba

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis)
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis) Esame tai, ką valgome. Kuo sveikiau ir atsakingiau maitinsimės, tuo ilgiau ir laimingiau gyvensime. Netikite? Pamėginkite! Dalinamės naudingais patarimais, kaip iš maisto gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų. Mat maisto papilduose esančios biologiškai aktyvios medžiagos dažnai pagamintos sintetiniu būdu, tad organizmui... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18