Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“

Lapkričio 14, 2014 | Dainora Žalpytė
+39
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“

„Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos mieste Stambule. Lėtai gurkšnodamas turkišką arbatą, kuri čia vadinama „Čay“, vaikinas entuziastingai kalba apie Turkijos kulinarinį paveldą ir su šypsena užsimena, kad už maistą daug svarbiau tai, su kuo juo daliniesi. 

Kokie yra tradiciniai turkiški pusryčiai? 

Pusryčiai turkams pats svarbiausias dienos maistas. Tradicinius pusryčius sudaro daugiau kaip penkiolika skirtingų produktų ir patiekalų: 

  • kepti kiaušiniai,
  • įvairių rūšių sūriai,
  • pomidorai,
  • cukinijos,
  • alyvuogės,
  • paprikos,
  • įvairios užtepėlės ir džemai,
  • bandelės ir šviesi duona,
  • turkiškas kumpis,
  • sviestas,
  • bulvės... ir arbata, žinoma! 

Visa tai patiekiama vienu metu atskirose lėkštutėse. Be abejo, kasdien negalime praleisti poros valandų prie gausaus pusryčių stalo, bet savaitgaliais visuomet tuo mėgaujamės. Darbo dienomis, kai tenka skubėti į paskaitas, pusryčiams pakanka ir arbatos su riestainio formos šviežiu kepiniu, kuris vadinamas Simit. 

Turkiška arbata ir riestainiai „Simit“

Ką dažniausiai renkatės pietums? Kur turkai pietauja: darbe, restorane ar namuose? 

Dažniausiai turkai pietauja kavinėse arba valgyklose. Į darbą neštis namuose gamintą maistą nėra įprasta. Per pietus dažniausiai valgome sriubą (populiariausios – trinta pomidorų, lęšių ir vištienos), ryžius, salotas ir desertą. Baltos duonos sumuštinis su vištiena, vadinamas Chicken doner, – pats populiariausias pietaujančiųjų greitasis maistas Turkijoje. Populiaresnis net už mėsainius ir gruzdintas bulvytes! 

Kaip atrodo turkiška vakarienė? 

Vakarienė turi gan griežtas taisykles – ją privalu valgyti namie su šeima. Jei šeimos narys negali dalyvauti vakarienėje, tam visada būna rimta priežastis. Manome, jog vakarienės stalas suburia visą šeimą, kuomet artimieji dalijasi džiaugsmais, nuotykiais ar rūpesčiais. Beje, turime ir sėdėjimo už stalo taisyklių: vyriausias šeimos narys visuomet sėda už stalo galo, be jo vakarienė niekuomet neprasideda. 

Turkiška kava įprastai geriama tik po pietųKoks populiariausias turkiškas gėrimas? 

Arbata. Mūsų arbata nepaprasta: ji išsiskiria ypatingu paruošimo būdu, yra geriama iš specialių mažų stiklinių puodelių. Didžiuojamės ir savo turkiška kava, tačiau niekas jos negeria per pusryčius, nebent po pietų. 

Kokie yra turkiški mitybos įpročiai? Daugelis mano, kad jūsų tradicinis maistas – per riebus, per kaloringas. 

Sunku apibūdinti bendrus visos tautos mitybos įpročius, jie priklauso nuo geografinės padėties. Vidurio Turkijoje ir pietinėje jos dalyje žmonės maitinasi visiškai skirtingai. Manau, kad turkų mitybos įpročiai teisingi: niekuomet nepraleidžiame pusryčių, valgome tris kartus per dieną, geriame daug vandens ir nepiktnaudžiaujame alkoholiu, nes mūsų šalyje jis itin brangus. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+39
  • Sveika mityba
  • Mitybos įpročiai
  • Patiekalai
  • Dietologai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17