2 pagrindiniai sveikos mitybos patarimai

Rugsėjo 09, 2015
+3
+3 -0

Valgykite daugiau spalvingų vaisių ir daržovių

Vaisiuose ir daržovėse yra mažai kalorijų ir gausu maistingųjų medžiagų, o tai reiškia, kad juose daug vitaminų, mineralų, antioksidantų ir skaidulų. Turite suvalgyti rekomenduojamas penkias vaisių ir daržovių porcijas per dieną, taip natūraliai sumažinsite nesveiko maisto vartojimą. Porciją sudaro pusė puodelio žalių vaisių ar daržovių, pavyzdžiui, mažas obuolys ar bananas. Daugumai mūsų reikia dvigubai didesnio kiekio, negu suvalgome dabar.

Natūraliai saldžios daržovės, tokios kaip kukurūzai, morkos, burokai, saldžiosios bulvės, svogūnai ir moliūgai, sumažina cukraus poreikį.

Pamėginkite kiekvieną dieną valgyti įvairiaspalvių vaisių ir daržovių, nes juose gausu vitaminų, mineralų ir antioksidantų. Pridėkite uogų į pusryčių dribsnius, suvalgykite vaisių desertui, užkandžiaukite daržovėmis, pavyzdžiui, morkomis, žirniais ar vyšniniais pomidorais vietoj perdirbtų užkandžių.

  • Žalumynai. Mėgaukitės salotomis. Lapiniuose kopūstuose, garstyčių lapuose, brokoliuose ir kininiuose kopūstuose gausu kalcio, magnio, geležies, kalio, cinko ir vitaminų A, C, E iki K.
  • Saldžios daržovės. Natūraliai saldžios daržovės, tokios kaip kukurūzai, morkos, burokai, saldžiosios bulvės, svogūnai ir moliūgai, sumažina cukraus poreikį.
  • Vaisiai. Vaisiai yra skanus malonumas, juose gausu skaidulų, vitaminų ir antioksidantų. Uogos padeda kovoti su vėžiu, obuoliai organizmą aprūpina skaidulomis, apelsinai ir mangai – vitaminu C ir t. t.
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį

„… statistika rodo, kad per metus žmogus Lietuvoje suvalgo vidutiniškai 12 kg žuvies produktų, o mėsos – 4–5 kartus daugiau…“

Daugiau skaitykie:

Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį

1 2
+3
+3 -0
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Mitybos įpročiai
  • Sveikatingumo centrai
  • Sveikatos patikrinimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *