Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos

Spalio 20, 2017 | L.Rimgailė
+17
+17 -0

Ruduo – pats tinkamiausias metas save ir šeimą palepinti kvapniomis daržovių sriubomis. Tad šįkart siūlome Jums išbandyti dvi daržovių sriubų receptus: šios sriubos yra ne tik kad labai skanios, bet dar ir labai sveikos, tad pravartu atrasti kelias dešimtis minučių ir jas išsivirti.

Agurkų sriuba: kai norisi kažko nekaloringo ir sveiko

Ingredientai: 2 morkos, 2 bulvės, svogūnas, 2 agurkai, krapai, aliejus, grietinė.

Paruošimas: Į 1,5 l verdančio vandens sudėti supjaustytas morkas, bulves, svogūną ir 3 min pavirinti. Įberti smulkiai supjaustytus agurkus, puodą nukelti nuo ugnies ir palaikyti uždengus 10-15 min. Prieš valgant įberti krapų, įpilti šaukštelį aliejaus ar grietinės.

Nauda sveikatai: Šios sriubos nauda sveikatai yra neabejotina: agurkuose yra daug mineralinių druskų (fosforo, kalcio, magnio, geležies), mikroelementų (vario, mangano, sieros, kobalto, cinko, silicio, jodo), tad be abejonės šios daržovės yra itin naudingos žmogaus sveikatai. Agurkai yra naudingi tiems, kurie serga širdies ir kraujagyslių, inkstų ligomis, nes jie turi savybę šalinti skysčius, skatina šlapimo rūgšties pertekliaus skyrimąsi iš organizmo. Jei dažnai tinsta kojos, tai gali būti vienas iš simptomų, kad organizme yra susikaupę skysčiai ir juos reikia šalinti.

 Į agurkų sriubą taip pat dedasi ir kelios morkos. Morkos dar Hipokrato laikais buvo laikomos vaistu nuo visų ligų. Iš morkų ne tik ruošdavo daugybę patiekalų, bet ir gamindavo įvairius tepalus, lašelius, nuovirus. Morkose yra gausu beta karotino, o šis, kaip žinia, saugo organizmą nuo  vėžinių ligų, cholesterolio pertekliaus, stiprina regėjimą.

Agurkų sriubai paskaninti yra naudojama krapai bei grietinė. Jei laikotės dietos, tuomet grietinės galite ir atsisakyti, o štai krapų – jokiu būdu ne. Krapai visai nekaloringi ir yra itin naudingi sveikatai. Šis prieskoninis augalas pirmą kartą buvo aprašytas senovės Egipto, Eberso papiruse 1500 metų per. Kr. ir buvo minimas kaip mikstūros nuo skausmo ingredientas. Kuomet suvalgysite gausiai krapais paskatinto patiekalo, nesistebėkite, jog pakilo apetitas: krapuose yra daugybė vitaminų, eterinių aliejų (karvono ir miristicino) ir kitų veikliųjų medžiagų, kurios žadina apetitą bei gerina virškinamojo trakto organų veiklą.

 

Daržovių sriuba su šaltalankiais: vitaminų „bomba“ imunitetui stiprinti

Ingredientai: 2 litrų vandens, 50 g sviesto, 2 svogūnų, 2 bulvių, 2 morkų, 1 pomidoro, 1 saldžiosios oranžinės paprikos, žalių petražolių, prieskonių (druskos, pipirų),  stiklinės šviežių šaltalankių.

Paruošimas: Supjaustyti svogūnus, papriką, morką, pomidorą ir apkepti šias daržoves svieste, pabarstyti prieskoniais bei supilti į puodą verdančiu vandeniu. Sudėti virti bulves. Virti apie 30 min, likus 15 minučių sudėti nuplautus šaltalankius, smulkintas petražoles.

Nauda sveikatai: Šaltalankis – tai bene vienas iš svarbiausių šios daržovių sriubos ingredientų, kuris sriubai suteikia ypatingą skonį. Ne tik skonį, bet ir maistinė vertė šios sriubos šaltalankio dėka gerokai padidėja. Šaltalankio uogose itin daug yra vitamino E, kuris saugo organizmą nuo senėjimo ir vitamino F, kuris reguliuoja medžiagų apykaitą. Jau nuo senų laikų yra žinoma, jog šaltalankis gali būti puiki profilaktinė priemonė prieš insultą, infarktą, jis atstato organizmą po ligų ir psichinių bei fizinių pervargimų. Ir nors dažniausiai dėl savo gydomųjų savybių yra vartojama šaltalankio aliejus, tačiau nepamirškite juo paskaninti ir savo daržovių sriubų. Tuomet peršalimo ligos bei gripas tikrai Jums kels mažesnė grėsmę.

Taigi, ne tik sau šių daržovių sriubų išsivirkite, bet ir šeimą bei draugus jomis pavaišinkite!

 

 

+17
+17 -0
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinimo organų ligos
  • Peršalimas
  • Gripas
  • Alerginė sloga
  • Sloga ūminė
  • Sloga lėtinė

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *