TOP 2015m. Zonos dieta.

Spalio 23, 2015
+3
TOP 2015m. Zonos dieta.

Zonos dietą sukūrė Barris Searsas, mokslų daktaro laipsnį turintis biotechnologijų tyrėjas iš Masačiusetso technologijų universiteto. B. Searso filosofija, plačiai išdėstyta populiarioje knygų serijoje, pagrįsta įsitikinimu, kad maistas gali paveikti hormoninę organizmo reakciją ir pakeisti insulino gamybą. Pasak B. Searso, žmogaus organizmas genetiškai suprogramuotas iš maisto gauti 40 proc. angliavandenių, 30 proc. baltymų ir 30 proc. riebalų. Šis optimalus derinys leis organizmui pasiekti tinkamą medžiagų apykaitos būklę (vadinamąją zoną). Todėl daugiausiai dėmesio skiriama tokios santykio palaikymui, o ne kalorijų mažinimui (nors dieta rekomenduoja moterims per dieną suvartoti 1200 kalorijų, vyrams – 1600 kalorijų).

Laikantis zonos dietos, per dieną reikia penkis kartus suvartoti po nedidelį kiekį liesų baltymų – triskart per dieną valdant ir dukart užkandžiaujant. Dieta taip pat skatina vartoti tinkamus angliavandenius, daugiausiai – vaisius ir daržoves, pupas, neskaldytus grūdus. Dietos metu taip pat reikėtų vartoti nesočiuosius, „geruosius“ riebalus, kurių gausu alyvų aliejuje, riešutuose ir avokaduose. Šešis kartus per savaitę rekomenduojama atlikti 30 min. trukmės vidutinio intensyvumo mankštą. 1995 m. išleidęs pirmąją savo knygą „Enter The Zone“, B. Searsas sukūrė įvairiapusį prekės ženklą, siūlantį skirtingus maisto produktus, dietinius papildus ir odos priežiūros priemonių liniją.

Medžiagų apykaitą santykiu 40-30-30 aktyvinanti dieta turėtų sumažinti diabeto, širdies ligų, aukšto kraujo spaudimo riziką, sulėtinti senėjimo procesą.

Ką žada dieta?

Kaip ir daugelis populiarių dienų, Zonos dieta žada ne tik sumažinti svorį. Jos kūrėjas vengia termino „dieta“ ir mitybos porgramą mieliau vadina „gyvenimo būdu“. Medžiagų apykaitą santykiu 40-30-30 aktyvinanti dieta turėtų sumažinti diabeto, širdies ligų, aukšto kraujo spaudimo riziką ir, skatindama laikytis „priešuždegiminio gyvenimo būdo“, sulėtinti senėjimo procesą. Zonos dieta žada pokyčius, užtikrinsiančius gerą savijautą visą gyvenimą. Reguliariai vartojant omega-3 riebiąsias rūgštis, turėtų sumažėti „tylusis uždegimas“ ir sustiprėti imuninė sistema.

B. Searsas tikina, kad zonos dieta pagrįsta per 15 metų atliktais moksliniais biologiniais mitybos tyrimais. Taip pat esama nelabai įtikinamų dietos sėkmės įrodymų. Zonos dietos informacinėje svetainėje visas skyrius paskirtas įvairaus plauko garsenybėms – jame savo istorijas pasakoja aktoriai, kultūrizmo atstovai, muzikantai, žurnalistai, supermodeliai ir profesionalūs sportininkai (tarp jų – įtartinai daug NFL futbolininkų, žaidžiančių arba žaidusių Niujorko „Jets“ komandoje).

2000-aisiais dietų pasaulyje įvyko persilaužimas – 30 metų gydytojo Pjero Dukano (Pierre Dukan) populiarinta dieta išpopuliarėjo visame pasaulyje. Kodėl? Atsakymą rasite straipsnyje.

Dukano dieta – rezultatai visam gyvenimui

 

Privalumai ir trūkumai

Mitybos specialistai zonos dietą vertina įvairiai – taip dažnai pasitaiko prekės ženklams priklausančių dietų atvejais. Sunku kritikuoti valgiaraštį, kurį sudaro liesi baltymai, gerieji riebalai, vaisai, daržovės ir neskaldyti grūdai. Be to, dieta draudžia paprastuosius angliavandenius, pasižyminčius nedidele maistine verte. Nepaisant painios knygoje „Enter The Zone“ vartojamos terminologijos (reikėtų paminėti, kad B. Searsas tikina pirmąją knygą skyręs kardiologams), pati dieta nėra pernelyg sudėtinga. Kiekvieną valgymą lydi ta pati procedūra – reikia išmatuoti baltymų kiekį (įprasta porcija turėtų tilpti delne), likusią lėkštės dalį užpildyti vaisiais ir daržovėmis bei pridėti šiek tiek omega-3 riebiųjų rūgščių. Leidžiamų maisto produktų sąrašas yra ganėtinai platus.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+3
  • Kefyro dieta
  • Japoniška dieta
  • Dieta
  • Kiaušinių dieta
  • Laimos Vaikulės dieta
  • Baltymų dieta
  • Angelo dieta
  • Dietologai
  • Delčios dieta
  • Paleo dieta
  • Atkinso dieta
  • Kembridžo dieta
  • Dieta „5:2“
  • Ryto bananų dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 gudrybės sveikesnės mitybos link
7 gudrybės sveikesnės mitybos link Ne paslaptis, kad gerai savijautai labai svarbi sveika mityba. Daugeliui sudėtingos ir alinančios dietos tiesiog nepriimtinos. Tikrai nelengva visą savaitę valgyti vien grikius arba gerti vien daržovių sultis. Beje, reikėtų atsiminti, kad mitybos kraštutinumai netgi pavojingi sveikatai. Kartais užtenka tik šiek tiek pakoreguoti savo... +1 / 0 +1
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +67 / -20 +47
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis? 15 +52 / -19 +33
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos Angelo dieta – vienas gražiausių efektyvios dietos pavadinimų. Vieni sako, kad ši dieta taip pavadinta, nes jos laikęsi žmonės tampa gražūs it angelai, kiti, pesimistiškiau nusiteikę, šmaikštauja, kad pasilaikius tokios dietos tikrai tapsi angelėliu. O mes nespėliosime ir pabandysime išsiaiškinti angelo dietos privalumus ir... 1 +27 / -4 +23
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi? Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne! +17 / -1 +16
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo „Kas per daug – tas nesveika“, - sakydavo mūsų senoliai ir jie buvo visiškai teisūs. Atrodo, šiais laikais išties sveikai maitinamės, stengiamės kuo daugiau valgyti ekologiško maisto, nuolat sportuoti, judėti, tačiau vis tiek sergame ir jaučiame, jog kažkas yra ne taip. Ir taip, mes esame teisūs: perdėtas požiūris į... +15 / -1 +14
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms Kodėl pavalgius jaučiame sunkumo jausmą, kodėl vieni maisto produktai lengviau suvirškinami nei kiti? Kodėl tunkame ar sergame įvairiomis skrandžio ligomis? Atsakymų daug, vieni mano, kad tai dėl genetikos, kiti – dėl nesveiko gyvenimo būdo. Todėl norėdami išlaikyti gerą fizinę formą ir savijautą dažnai pradedame... 4 +25 / -12 +13