TOP 2015m. Zonos dieta.

Spalio 23, 2015
+3
+4 -1

Zonos dietą sukūrė Barris Searsas, mokslų daktaro laipsnį turintis biotechnologijų tyrėjas iš Masačiusetso technologijų universiteto. B. Searso filosofija, plačiai išdėstyta populiarioje knygų serijoje, pagrįsta įsitikinimu, kad maistas gali paveikti hormoninę organizmo reakciją ir pakeisti insulino gamybą. Pasak B. Searso, žmogaus organizmas genetiškai suprogramuotas iš maisto gauti 40 proc. angliavandenių, 30 proc. baltymų ir 30 proc. riebalų. Šis optimalus derinys leis organizmui pasiekti tinkamą medžiagų apykaitos būklę (vadinamąją zoną). Todėl daugiausiai dėmesio skiriama tokios santykio palaikymui, o ne kalorijų mažinimui (nors dieta rekomenduoja moterims per dieną suvartoti 1200 kalorijų, vyrams – 1600 kalorijų).

Laikantis zonos dietos, per dieną reikia penkis kartus suvartoti po nedidelį kiekį liesų baltymų – triskart per dieną valdant ir dukart užkandžiaujant. Dieta taip pat skatina vartoti tinkamus angliavandenius, daugiausiai – vaisius ir daržoves, pupas, neskaldytus grūdus. Dietos metu taip pat reikėtų vartoti nesočiuosius, „geruosius“ riebalus, kurių gausu alyvų aliejuje, riešutuose ir avokaduose. Šešis kartus per savaitę rekomenduojama atlikti 30 min. trukmės vidutinio intensyvumo mankštą. 1995 m. išleidęs pirmąją savo knygą „Enter The Zone“, B. Searsas sukūrė įvairiapusį prekės ženklą, siūlantį skirtingus maisto produktus, dietinius papildus ir odos priežiūros priemonių liniją.

Medžiagų apykaitą santykiu 40-30-30 aktyvinanti dieta turėtų sumažinti diabeto, širdies ligų, aukšto kraujo spaudimo riziką, sulėtinti senėjimo procesą.

Ką žada dieta?

Kaip ir daugelis populiarių dienų, Zonos dieta žada ne tik sumažinti svorį. Jos kūrėjas vengia termino „dieta“ ir mitybos porgramą mieliau vadina „gyvenimo būdu“. Medžiagų apykaitą santykiu 40-30-30 aktyvinanti dieta turėtų sumažinti diabeto, širdies ligų, aukšto kraujo spaudimo riziką ir, skatindama laikytis „priešuždegiminio gyvenimo būdo“, sulėtinti senėjimo procesą. Zonos dieta žada pokyčius, užtikrinsiančius gerą savijautą visą gyvenimą. Reguliariai vartojant omega-3 riebiąsias rūgštis, turėtų sumažėti „tylusis uždegimas“ ir sustiprėti imuninė sistema.

B. Searsas tikina, kad zonos dieta pagrįsta per 15 metų atliktais moksliniais biologiniais mitybos tyrimais. Taip pat esama nelabai įtikinamų dietos sėkmės įrodymų. Zonos dietos informacinėje svetainėje visas skyrius paskirtas įvairaus plauko garsenybėms – jame savo istorijas pasakoja aktoriai, kultūrizmo atstovai, muzikantai, žurnalistai, supermodeliai ir profesionalūs sportininkai (tarp jų – įtartinai daug NFL futbolininkų, žaidžiančių arba žaidusių Niujorko „Jets“ komandoje).

2000-aisiais dietų pasaulyje įvyko persilaužimas – 30 metų gydytojo Pjero Dukano (Pierre Dukan) populiarinta dieta išpopuliarėjo visame pasaulyje. Kodėl? Atsakymą rasite straipsnyje.

Dukano dieta – rezultatai visam gyvenimui

 

Privalumai ir trūkumai

Mitybos specialistai zonos dietą vertina įvairiai – taip dažnai pasitaiko prekės ženklams priklausančių dietų atvejais. Sunku kritikuoti valgiaraštį, kurį sudaro liesi baltymai, gerieji riebalai, vaisai, daržovės ir neskaldyti grūdai. Be to, dieta draudžia paprastuosius angliavandenius, pasižyminčius nedidele maistine verte. Nepaisant painios knygoje „Enter The Zone“ vartojamos terminologijos (reikėtų paminėti, kad B. Searsas tikina pirmąją knygą skyręs kardiologams), pati dieta nėra pernelyg sudėtinga. Kiekvieną valgymą lydi ta pati procedūra – reikia išmatuoti baltymų kiekį (įprasta porcija turėtų tilpti delne), likusią lėkštės dalį užpildyti vaisiais ir daržovėmis bei pridėti šiek tiek omega-3 riebiųjų rūgščių. Leidžiamų maisto produktų sąrašas yra ganėtinai platus.

1 2
+3
+4 -1
  • Kefyro dieta
  • Japoniška dieta
  • Dieta
  • Kiaušinių dieta
  • Laimos Vaikulės dieta
  • Baltymų dieta
  • Angelo dieta
  • Dietologai
  • Delčios dieta
  • Paleo dieta
  • Atkinso dieta
  • Kembridžo dieta
  • Dieta „5:2“
  • Ryto bananų dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *