Kultūrizmas. Motyvacija pradedantiesiems

Sausio 15, 2014 | Simonas Griškevičius
+6
+8 -2

Jei esate naujokai kultūrizmo srityje, ši sporto šaka iš pradžių gali pasirodyti bauginanti. Internetas pilnas įvairiausios informacijos apie kultūristų mitybą, treniruočių programas ir režimą, papildus ir savęs motyvaciją. Įdomiausia tai, kad beveik kiekvienas salėje sportuojantis žmogus turi savo patarimų, kurie yra „patys geriausi‟, dėl tokios informacijos gausos jūsų naujoji meilė sportui gali greitai išblėsti. Taigi pamėginkim susipažinti su kultūrizmu po truputį.

Maži žingsneliai

„Nekreipkite dėmesio į tai, kad galbūt draugas pradėjo sportuoti vėliau nei jūs, bet pasiekė daugiau. Pabandykite šią žinią suvokti kaip dar didesnę motyvaciją išsiveržti į priekį.“ Motyvacinis patarimas numeris vienas kultūrizmo naujokams – išsikelti po vieną tikslą vienu metu. Liesos raumenų masės auginimui reikia kantrybės. Tai tikrai neįvyks per naktį. Kultūristai, modeliai ir sportininkai, kuriuos matote ant žurnalų viršelių paaukojo daugybę metų, kad jų kūnai taptų tokie, kokie yra dabar. Jie paskyrė gyvenimus savišvietai ir praleido nesuskaičiuojamą galybę valandų sporto salėje ir virtuvėje, besimokydami naujų fizinių pratimų, eksperimentuodami su naujais treniravimosi metodais ir dietomis, kad galėtų ištobulinti savo kūno sudėjimą.

Jei pradedate sportuoti sverdami 65 kg, užims daug laiko ir pasišventimo, kol užsiauginsite raumenis apie kuriuos svajojate. Turint tam tikras žinias ir dirbant su atsidavimu tai tikrai įvyks, bet svarbiausia mėgautis pačiu procesu.

Tarkim, jūsų galutinis tikslas – priaugti 25 kg raumenų masės. Toks siekis gali gąsdinti, todėl pabandykite pagrindinį tikslą išskaidyti į keletą mažesnių. Džiaukitės kiekvienu pasiekimu, nesvarbu, kad ir koks mažas jis gali atrodyti. Nekreipkite dėmesio į tai, kad galbūt draugas pradėjo sportuoti vėliau nei jūs, bet pasiekė daugiau. Pabandykite šią žinią suvokti kaip dar didesnę motyvaciją išsiveržti į priekį. Tai puikus būdas likti motyvuotam ir susikoncentravusiam. Ženkite į priekį užsibrėžto tikslo link mažais, bet tvirtais žingsneliais ir savo tikslą pasieksite greičiau nei atrodo.

Susikoncentruokite į darbą

Kultūrizmo naujokams patariama vesti pasiekimų žurnaląKultūrizmas yra sportas, kurio tikslas – estetiškas žmogaus kūnas. Pirminis kultūrizmo tikslas – tapti „dideliam‟, su ryškiais ir simetriškais raumenimis. Fizinis tobulumas yra pagrindinis sportininko siekis. Veidrodis sporto salėje atlieka svarbią funkciją, nes kiekvienas gali pasididžiuoti ir pasidžiaugti savo išvaizda ir pasiektais rezultatais. Vis dėlto tai nėra pati geriausia motyvacijos priemonė pradedantiesiems. Kartais geriau trumpam apleisti pasimaivymus prieš veidrodį ir koncentruotis į fizinį krūvį. 

Kad nesijaustumėte kaip apsėsti dėl kūno riebalų procento mažinimo, bicepso (dvigalvio žasto raumens) apimties didinimo ir kuo gražesnės išvaizdos, pasistenkite pastangas nukreipti kita linkme. Galvokite apie tai, kaip galite padidinti tam tikro pratimo vieno pakartojimo (paties didžiausio svorio, kurį galite iškelti tik kartą) maksimumą ar kaip padidinti pritupimų amplitudę (gylį). Apsvarstykite, kaip galite gerinti sveikatos būklę, pavyzdžiui, sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ar stabilizuoti gliukozės lygį, laikydamiesi sveikos dietos. Jei visa tai jums bus žymiai svarbiau nei atspindys, kurį matote veidrodyje, pasieksite kur kas geresnių rezultatų.

Veskite pasiekimų žurnalą

Pradedantiesiems kultūristams detalus dietos ir fizinių pratimų, programų, vieno pakartojimo maksimumų žurnalas gali būti teigiamas veiksnys, palaikantis motyvaciją siekti kitų tikslų. Trumpos pastabos apie tai, ką valgėte, kada ir kodėl tai valgėte, vėliau padės identifikuoti, kurioje vietoje suklydote, o kuriose viską darėte gerai.

Sekdami savo treniruotes matysite visą reikalingą informaciją, pavyzdžiui, kokį svorį naudojote vienoje ar kitoje treniruotėje, kaip jautėtės. Pažymėkite savo energijos lygį, treniruotės intensyvumą ir motyvacijos stiprumą, atliekant treniruotę. Vėliau šią informaciją galėsite panaudoti kartu su mitybos žurnalu ir surasti kliuvinius treniruočių programoje, tiesiog pamatyti, kas veiksminga, o kas ne.

Išlikti stipriai motyvuotiems kultūrizmo naujokams gali būti sunki užduotis. Kiekvienas sportininkas išgyvena tokius laikotarpius, kai norisi į ringą it baltą vėliavą numesti rankšluostį ir nuleidus rankas pasitraukti. Kultūrizmo sportas gali atrodyti varginantis ir kartais neįveikiamas tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Vis dėlto, išgyvenus sunkius laikus, ateina pilnatvės jausmas, kai pamatai, kad rezultatai buvo verti įdėto darbo.

+6
+8 -2
  • Sporto klubai
  • Kultūrizmas
  • Motyvacija
  • Sporto nauda

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas.