3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės

Liepos 30, 2017 | L. Rimgailė
+21
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės

Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms, pilvo presui...

„Ryt negalėsiu – reikia šiandien“, - sako ne vienas sportininkas, kuris turi vis mažiau laiko, bet vis didesnes sportines ambicijas...

Taigi, šįkart apžvelgiame pagrindines sportavimo klaidas ir jų pasekmes. Ir nereikia bijoti – visi mes klystame, reikia tik mokėti susidoroti su tomis savo gyvenimiškomis klaidomis, šiuo atveju – mokėti ištaisyti tas sportavimo klaidas.

Sportavimo klaida: Prieš sportą nepadaromas apšilimas.

Pasekmė: Raiščių patempimas, raumenų patempimas, kaulų lūžiai, raiščių plyšimai.

Mūsų raumenims prieš sportą yra privaloma apšilti, tad net tos dešimt minučių ant elipsinio treniruoklio privalo būti bene kiekvieno žmogaus sporto programoje. Yra gerai žinoma, jog raumenys pilnai neišsitempia ir nesusitraukia tuomet, kai nesušyla pakankamai. Tie, kas vengia daryti apšilimą, rizikuoja, jog atsiras raiščių patempimas. Štai kodėl achilo sausgyslės patempimas – tai itin dažna trauma krepšininkų, kurie be jokio apšilimo, nuo suolelio, per krepšinio varžybas turi bėgti tiesiai į aikštelę. Raiščiams sportas be apšilimo nepatinka ir tą įrodo patiriamas traumos. Tokiu atveju tepalas nuo skausmo gali būti efektinga priemonė, kuri padės numalšinti tuos nemalonius traumos simptomus.

 

Trenerė patvirtina:

"...mes, moterys, turime būti gražios, stiprios ir ištvermingos ne tik ties sėdmenimis ar presu..."

Plačiau:

Trenerė patvirtina: "Vyrai tikrai myli akimis"

Sportavimo klaida: Per sunkūs svarmenys.

Pasekmė: raumenų patempimas, nugaros skausmas, kaklo patempimas.

Tiek vyrai,  tiek moterys kartais yra linkę pervertinti savo jėgas. Štai kad ir sporto klube karts nuo karto galima pastebėti, kaip maža moterėlė kelia už save didesnę štangą arba jaunas vaikinas, norėdamas pasirodyti prieš šalimais, ant elipsinio treniruoklio sportuojančią merginą, lieja paskutinį prakaitą ir kelia svorius ne pagal savo galimybes. Keliant svorius svarbu yra vengti greitų judesių, tokiu būdu galite sumažinti traumų tikimybę. Taip pat, keliant lengvus svorius reikia būti išsitiesus, kad stuburas išliktų lygioje padėtyje su kaklo slanksteliais. Kitu atveju, palenkdami galvą į priekį, galite greitai pasitempti kaklą.

Nežinote, kokius svorius kelti? Visuomet galite pasikonsultuoti su sporto klube esančiais sporto treneriais, kurie mielai jums patars ir padės nepervertinti savo galimybių ir sporto metu nekelti grėsmės savo sveikatai.

 "Keliant lengvus svorius reikia būti išsitiesus, kad stuburas išliktų lygioje padėtyje su kaklo slanksteliais."

Sportavimo klaida: Neteisingai atliekami pratimai.

Pasekmė: nugaros skausmas, raumenų patempimas.

Dar nuo mokyklos laikų Aistė taip vadinamus tūptukus buvo įpratusi daryti atkeliant pėdas, tačiau mergina tik visai neseniai išsiaiškino, jog šį pratimą atlieka neteisingai. Pamatęs, kaip Aistė sporto klube daro tą pratimą, prie jos priėjo treneris sakydamas, kad šis pratimas yra atliekamas neteisingai ir nėra veiksmingas. Pasirodo, tūptukus reikia daryti neatkeliant pėdų nuo žemės, lenkiantis į priekį, o ne atgal, kaip darė Aistė.

Yra begalė įvairiausių kitų pratimų, kuriuos mes labai dažnai darome neteisingai ir taip pakenkiame savo sveikatai. Pavyzdžiui, sportuojant ant kardio treniruoklių susikūpriname, nesame išsitiesę, iš karto pereiname prie itin didelių krūvių, pavyzdžiui, bėgimo takelyje pasirenkame tokį greitį, kad tenka bėgti ne atsipalaidavus, o įsikibus į bėgimo takelio treniruoklio rankenas. Išauga traumų tikimybė.

Jei Jums atrodo, kad perskaitę šį straipsnį ir taip viską žinojote – šaunu, tuomet bent jau pasistenkite ne tik patys atsargiai sportuoti, prieš sportą visada daryti apšilimą ir nepervertinti savo jėgų, bet nepamirškite ir kitus to pamokyti.

Stebėkite sporto klubo naujokus ir niekada nebijokite prieiti prie jų ir jiems patarti bei padėti. Atsiminkite save ir savo pirmuosius žingsnius sporto klube. Juk taip nejauku, nedrąsu ir viskas nežinoma buvo, tiesa?

+21
  • Sporto nauda
  • Sporto klubai
  • Sporto medicinos gydytojas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +9 / 0 +9
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +38 / 0 +38
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“ Prieš pradėdami naują rubriką, kurioje rasite naudingos informacijos apie bėgimą, norime pristatyti Aurimą Pocių – sveikos ir aktyvios gyvensenos entuziastą, „MedGuru“ komandos narį. Aurimas gali pasigirti nemenkais pasiekimais: dvidešimt šešerių metų vaikinas pėsčiomis perėjo Ispaniją, Portugaliją ir Lietuvą! +20 / 0 +20
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei. Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai +18 / -1 +17
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės Jei jau išsirinkote kokybiškus bėgimo batelius ir turite patogią bėgimo aprangą, pats laikas pradėti bėgioti. Kaip tai daryti taisyklingai: kokios turėtų būti pirmosios bėgimo treniruotės, kodėl reikia atlikti apšilimo pratimus, kaip reikia kvėpuoti ir kokia aplinka tinkamiausia bėgiojimui, pataria aktyvios gyvensenos... 3 +15 / -1 +14
Kaip  žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?
Kaip žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią? Žiemos periodu, palyginus su vasara, traumų skaičius padidėja 2- 3 kartus. Pagrindinis žiemos nelaimių kaltininkas- skubėjimas slidžiomis gatvėmis. Nustebote? O jus atkreipkite dėmesį, kaip žmonės, neatsižvelgdami į apledėjusį kelią, bėga link troleibuso, autobuso. Ar neatsargiai iššoka iš jų, vos spėjus atsiverti... +12 / 0 +12
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone Rūpintis savo sveikata galima ne tik sveikai maitinantis, sportuojant, bet ir turint tam tikras programėlės savo mobiliajame telefone. Šiame straipsnyje pateiksime jums keturių programėlių apžvalgas. Šios programėlės leis susiplanuoti laiką ir pakeisti kasdieninius įpročius. +11 / 0 +11