Kaip sportuoti „nesportuojant“?

Rugpjūčio 28, 2018
+4
Kaip sportuoti „nesportuojant“?

Dažniausias norinčių sportuoti, bet nesportuojančių žmonių pasiteisinimas yra laiko neturėjimas. Iš tikrųjų, toks pasiteisinimas kaip „neturiu laiko“ turėtų būti pakeičiamas į šiek tiek kitokį dažnai nuskambantį žodžių junginį - „nesuplanuoju laiko“. Suprantama, kad šiuolaikinio žmogaus tempas tiesiog beprotiškas – diena prasideda labai anksti ir baigiasi labai vėlai. Žmogus jaučiasi kaip pelė, bėganti ratu ir yra įsisukęs į savo nesibaigiančią rutiną.

Dažnas žino, kad sportas – tai sveikata. Tačiau vis tiek net ir trumpiausius atstumus pasiekia automobiliu ir net neatsimena, kada paskutinį kartą yra lipęs laiptais. Yra įrodyta, kad sportuojančių žmonių intelektiniai ir mokslo pasiekimai yra daug aukštesni, nei nesportuojančių. Mat sveiko ir teisingai praktikuojamo sporto metu suaktyvėja visos organų sistemos, išsiskiria daugybė biologiškai aktyvių medžiagų, tarp jų ir laimės hormonai, žmogus sustiprėja ne tik fiziškai, bet ir emociškai. Jeigu nesinori prakaituoti sporto klube, bėgioti rytais ar eiti į įvairias treniruotes vakarais, tikrai verta bent menkiausiomis progomis pasinaudoti galimybe pajudėti – taip išsijudins ne tik sustingęs kūnas, bet pagerės ir bendras organizmo tonusas bei nuotaika.

„Yra įrodyta, kad sportuojančių žmonių intelektiniai ir mokslo pasiekimai yra daug aukštesni, nei nesportuojančių."

Pamirškite automobilį trumpiems atstumams. Negi tikrai parduotuvę, esančią už 500 metrų, reikia pasiekti automobiliu? Ar pietų metu būtina į šalia esantį prekybos centrą ar kavinę patekti ne pėsčiomis? Verta paeksperimentuoti  ir paskaičiuoti - kiek laiko užima netolimą tikslą pasiekti automobiliu ir kiek – savomis kojomis. Miesto spūstys, ypatingai pietų ar vakaro metu, tikrai apsunkina kelionę automobiliu, o eidami pėsčiomis ne tik pajudėsite, bet ir įkvėpsite gryno oro. Beje, dabar labai populiaru darbą pasiekti dviračiu ar paspirtuku – ne tik pajudėsite, bet ir tausosite gamtą.

Nespauskite lifto mygtuko, geriau lipkite laiptais. Pasitaiko atvejų, kai darbuotojai nežino, kaip jų biurų pastate rasti laiptinę. Pirmiausiai tokią informaciją būtina žinoti dėl evakuacinių sumetimų. Galima pamėginti išsikelti sau tikslą – visą savaitę lipti tik laiptais, nesvarbu, kad darbo vieta dvyliktame aukšte. Lipant laiptais svarbiausia neskubėti ir taisyklingai kvėpuoti. Ilgainiui sava darbo vieta bus pasiekiama nepritrūkus oro, nesuprakaitavus ir su labai gera nuotaika. Verta paraginti ir savo kolegas.

Darykite pertraukas darbo metu ir pasivaikščiokite. Kiekvienas darbuotojas turi teisę į pertraukas pagal jo susitarimus su darbdaviu. Jeigu dirbamas sėdimas darbas, tikrai neverta pertraukų laiką švaistyti bukai žiūrint į išmaniojo telefono ekraną – kenčia ne tik silpstantys raumenys, bet ir akys. Geriau energingai pasivaikščioti – nueiti atsigerti vandens ar taip mėgstamos kavos (kurios geriau nepadauginti), pasikalbėti su kolegomis. Jei kolega sėdi netoliese ir tai neprieštarauja nei jo, nei darbo taisyklėms – geriau nueiti ir pasikalbėti gyvai, nei rašyti dar vieną elektroninį laišką.

Išmėginkite pasivaikščiojimą, pasivažinėjimą dviračiais ar sniego pramogas vakarais – tai puikus laiko praleidimas. Nėra blogo oro pasivaikščiojimams, yra tik bloga apranga. Galima net kelis kartus išvesti šunį, pasikviesti draugus ar šeimos narius tiesiog pasivaikščioti ir pasikalbėti. Nereikėtų galvoti, kad pasivaikščiojimai tinka tik sėdimą darbą dirbantiems asmenims. Jei dirbamas statiškas stovimas darbas, tai pasivaikščiojimas ar pasivažinėjimas dviračiu taip pat labai naudingi, nes aktyviai dirba kojų raumenys. Jei darbo metu daug judama, tokiems žmonėms rekomenduojamos kitokios poilsio rūšys, pavyzdžiui, mėgstama knyga ar loginis žaidimas.

Naudokitės kiekviena proga pajudėti. Viskas priklauso nuo paties žmogaus. Jei jis tikrai nenori judėti, ras įvairiausių priežasčių to nedaryti. Jei vaikai kviečia pašokinėti ant batuto, kodėl gi ne? Neplauti indai palauks. Jei kolegos ragina savaitgalį plaukti baidarėmis - verta sutikti. Lietuva labai graži, o irklavimas – puikus laiko praleidimas. Žmogus užprogramuotas judėti, kuo daugiau naudojamasi savo paties kūnu, tuo jis laimingesnis ir tvirtesnis.

 

Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?

"Minimalus pasivaikščiojimo laikas - 30 minučių."

Plačiau:

Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?

+4
  • Sporto nauda
  • Mankšta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kodėl būtina rūpintis savo kūno svoriu?
Kodėl būtina rūpintis savo kūno svoriu? Sakoma, jog kiekvienas turime save besąlygiškai mylėti ir visai nesvarbu, ar stori, ar liesi esame – meilė sau prasideda ne nuo centimetrų skaičiavimo ant kūno linijų, bet nuo vidinės būsenos. Tačiau kiek tiesos slypi pasakyme „Kaip atrodai – taip ir jautiesi? +21 / 0 +21
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11