Kaip sportuoti „nesportuojant“?

Rugpjūčio 28, 2018
+5
Kaip sportuoti „nesportuojant“?

Dažniausias norinčių sportuoti, bet nesportuojančių žmonių pasiteisinimas yra laiko neturėjimas. Iš tikrųjų, toks pasiteisinimas kaip „neturiu laiko“ turėtų būti pakeičiamas į šiek tiek kitokį dažnai nuskambantį žodžių junginį - „nesuplanuoju laiko“. Suprantama, kad šiuolaikinio žmogaus tempas tiesiog beprotiškas – diena prasideda labai anksti ir baigiasi labai vėlai. Žmogus jaučiasi kaip pelė, bėganti ratu ir yra įsisukęs į savo nesibaigiančią rutiną.

Dažnas žino, kad sportas – tai sveikata. Tačiau vis tiek net ir trumpiausius atstumus pasiekia automobiliu ir net neatsimena, kada paskutinį kartą yra lipęs laiptais. Yra įrodyta, kad sportuojančių žmonių intelektiniai ir mokslo pasiekimai yra daug aukštesni, nei nesportuojančių. Mat sveiko ir teisingai praktikuojamo sporto metu suaktyvėja visos organų sistemos, išsiskiria daugybė biologiškai aktyvių medžiagų, tarp jų ir laimės hormonai, žmogus sustiprėja ne tik fiziškai, bet ir emociškai. Jeigu nesinori prakaituoti sporto klube, bėgioti rytais ar eiti į įvairias treniruotes vakarais, tikrai verta bent menkiausiomis progomis pasinaudoti galimybe pajudėti – taip išsijudins ne tik sustingęs kūnas, bet pagerės ir bendras organizmo tonusas bei nuotaika.

„Yra įrodyta, kad sportuojančių žmonių intelektiniai ir mokslo pasiekimai yra daug aukštesni, nei nesportuojančių."

Pamirškite automobilį trumpiems atstumams. Negi tikrai parduotuvę, esančią už 500 metrų, reikia pasiekti automobiliu? Ar pietų metu būtina į šalia esantį prekybos centrą ar kavinę patekti ne pėsčiomis? Verta paeksperimentuoti  ir paskaičiuoti - kiek laiko užima netolimą tikslą pasiekti automobiliu ir kiek – savomis kojomis. Miesto spūstys, ypatingai pietų ar vakaro metu, tikrai apsunkina kelionę automobiliu, o eidami pėsčiomis ne tik pajudėsite, bet ir įkvėpsite gryno oro. Beje, dabar labai populiaru darbą pasiekti dviračiu ar paspirtuku – ne tik pajudėsite, bet ir tausosite gamtą.

Nespauskite lifto mygtuko, geriau lipkite laiptais. Pasitaiko atvejų, kai darbuotojai nežino, kaip jų biurų pastate rasti laiptinę. Pirmiausiai tokią informaciją būtina žinoti dėl evakuacinių sumetimų. Galima pamėginti išsikelti sau tikslą – visą savaitę lipti tik laiptais, nesvarbu, kad darbo vieta dvyliktame aukšte. Lipant laiptais svarbiausia neskubėti ir taisyklingai kvėpuoti. Ilgainiui sava darbo vieta bus pasiekiama nepritrūkus oro, nesuprakaitavus ir su labai gera nuotaika. Verta paraginti ir savo kolegas.

Darykite pertraukas darbo metu ir pasivaikščiokite. Kiekvienas darbuotojas turi teisę į pertraukas pagal jo susitarimus su darbdaviu. Jeigu dirbamas sėdimas darbas, tikrai neverta pertraukų laiką švaistyti bukai žiūrint į išmaniojo telefono ekraną – kenčia ne tik silpstantys raumenys, bet ir akys. Geriau energingai pasivaikščioti – nueiti atsigerti vandens ar taip mėgstamos kavos (kurios geriau nepadauginti), pasikalbėti su kolegomis. Jei kolega sėdi netoliese ir tai neprieštarauja nei jo, nei darbo taisyklėms – geriau nueiti ir pasikalbėti gyvai, nei rašyti dar vieną elektroninį laišką.

Išmėginkite pasivaikščiojimą, pasivažinėjimą dviračiais ar sniego pramogas vakarais – tai puikus laiko praleidimas. Nėra blogo oro pasivaikščiojimams, yra tik bloga apranga. Galima net kelis kartus išvesti šunį, pasikviesti draugus ar šeimos narius tiesiog pasivaikščioti ir pasikalbėti. Nereikėtų galvoti, kad pasivaikščiojimai tinka tik sėdimą darbą dirbantiems asmenims. Jei dirbamas statiškas stovimas darbas, tai pasivaikščiojimas ar pasivažinėjimas dviračiu taip pat labai naudingi, nes aktyviai dirba kojų raumenys. Jei darbo metu daug judama, tokiems žmonėms rekomenduojamos kitokios poilsio rūšys, pavyzdžiui, mėgstama knyga ar loginis žaidimas.

Naudokitės kiekviena proga pajudėti. Viskas priklauso nuo paties žmogaus. Jei jis tikrai nenori judėti, ras įvairiausių priežasčių to nedaryti. Jei vaikai kviečia pašokinėti ant batuto, kodėl gi ne? Neplauti indai palauks. Jei kolegos ragina savaitgalį plaukti baidarėmis - verta sutikti. Lietuva labai graži, o irklavimas – puikus laiko praleidimas. Žmogus užprogramuotas judėti, kuo daugiau naudojamasi savo paties kūnu, tuo jis laimingesnis ir tvirtesnis.

 

Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?

"Minimalus pasivaikščiojimo laikas - 30 minučių."

Plačiau:

Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?

+5
  • Sporto nauda
  • Mankšta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +42 / -1 +41
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u Buvęs Vokietijos atletas, sporto klubo JC SPORT įkūrėjas Jeanas Claude’as, kuriam sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis, jau septynerius metus rūpinasi lietuvių sveikata. Lietuvoje gyvenantis treneris neslepia, kad mes dar tik mokomės sveikai gyventi, bet pripažįsta, kad sveikos gyvensenos entuziastų Lietuvoje vis daugėja... +28 / 0 +28
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +23 / -3 +20
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas Dažnam vyrui aerobikos treniruotės asocijuojasi su mažai jėgų reikalaujančiais pratimais ir moteriška auditorija. Tačiau visame pasaulyje žinoma „Les Mills BodyPump“ programa neatitinka lengvųjų aerobikos standartų. „BodyPump“ programos strategija – kelk tiek, kiek pajėgi, ir turėk tai, ko trokšti! Galbūt todėl į... +13 / -1 +12