Kodėl būtina rūpintis savo kūno svoriu?

Kovo 14, 2018 | L.Rimgailė
+21
Kodėl būtina rūpintis savo kūno svoriu?

Sakoma, jog kiekvienas turime save besąlygiškai mylėti ir visai nesvarbu, ar stori, ar liesi esame – meilė sau prasideda ne nuo centimetrų skaičiavimo ant kūno linijų, bet nuo vidinės būsenos. Tačiau kiek tiesos slypi pasakyme „Kaip atrodai – taip ir jautiesi?

Sveikatos problemos, kurios kyla dėl pernelyg didelio svorio

Šių dienų ekonomiškai turtingose šalyse viena iš didžiausių sveikatos problemų – nutukimas, t.y. riebalų perteklius organizme. Vis dažniau pastebima, kaip daugėja žmonių, kurie per daug valgo ir per mažai sportuoja ir dėl to nesudegina kalorijų pertekliaus.

Nutukimas gali sukelti daugybę sveikatos sutrikimų: širdies ir  kraujagyslių ligos atsiranda (hipertenzija, insultas, miokardo infarkas), sąnarių ligos, cukrinis diabetas...

Kai žmogų kamuoja viršsvoris, jis tai mato ne tik į save žvelgdamas veidrodyje, bet ir kasdien atlikdamas tam tikrus veiksmus, apie pernelyg didelį svorį praneša tokie požymiai kaip:

Kojų tinimas, venų varikozė.  Dažnai vargina tas moteris, kurios turi viršsvorio, dirba stovimą darbą. Gydymui ir profilaktikai dažniausiai naudojami vietinio veikimo heparino tepalas, pvz.  „Lioton“, kuris gerina mikrocirkuliaciją, turi priešuždegiminį veikimą, jį naudoti gali nėščios bei maitinančios moterys.

Dažnas dusulys. Viršsvorio turintys žmonės daug dažniau pavargsta nei tie, kurių svoris normalus, juos vargina dusulys net ir einant įprastu žingsniu.

Greit išpilantis prakaitas. Viršsvorio turintys žmonės kartais skundžiasi, jog juos greitai išpila prakaitas, kuris kelia diskomforto jausmą.

Sąnarių skausmai. Viršsvoris, kurį kiekvieną dieną žmogaus kūnas neša, neigiamai veikia ir sąnarių sveikatą – ima mausti strėnų, klubų ir kelių sąnarius.

Padidėjusio svorio priežastis gali būti net ir vaistai bei skydliaukės ligos?

Ir nors viena iš dažniausių nutukimo priežasčių yra visai paprasta – valgome daugiau nei mūsų organizmui reikia, sudeginame per mažai kalorijų, visgi, kai kada net ir paprasti vaistai gali būti padidėjusio svorio priežastis.

Vyrai, kurie naudoja anabolinius steroidus, gali pastebėti, jog jiems padidėjo ne tik raumenys, bet ir bendra kūno masė.

Moterys, kurios geria kontraceptines piliules, gali susilaukti vieno iš šalutinių jų poveikio – svorio padidėjimo. Moterims riebalai dažniausia ima kauptis pečių, pilvo ir sėdmenų srityse.

Tad jei pastebėjote, jog naudojant vaistus svoris ėmė kisti, būtinai pasikonsultuokite dėl to su savo gydytoju.

Be to, skydliaukės sutrikimai taip pat gali lemti tai, jog moteriai niekaip nepavyksta turėti idealios figūros, mat endokrininės ligos gali būti susijusios su svorio didėjimu. Taip yra dėl to, jog esant skydliaukės hormonų trūkumui labai lėtėja medžiagų apykaita, todėl net mažas suvartojamų kalorijų skaičius sąlygoja svorio padidėjimą.

Kodėl būtina žinoti savo kūno masės indeksą (KMI)?

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja savo kūno svorį vertinti pagal kūno masės indeksą (toliau – KMI).

KMI – tai masės kilogramais ir ūgio metrais, pakelto kvadratu, santykis. Būtent KMI gali parodyti, ar žmogaus kūno svoris normalus, ar svoris ne per mažas, ne per didelis, ar jis nėra nutukęs.

Norite sužinoti savo KMI? Tuomet nesunkiai jį galite apskaičuoti pagal formulę:
KMI ═ masė (kg) / ūgis (m)2. 

Kūno masės indekso norma moterims 18,8 – 23,5 kg/m2, o vyrams 20 – 25 kg/m2. 

Jei KMI (kg/m²) gaunamas mažesnis nei 18,5, tai kūno svoris vertinamas kaip per mažas, jei 25–29,9 – antsvoris, 30–34,9 – I laipsnio, 35–39,9 – II laipsnio, daugiau nei 40,0 – III laipsnio nutukimas.

Atsiminkite, jog per didelis kūno masės indeksas yra lygiai taip pat pavojingas, kaip ir per mažas. Tad stenkitės visuomet išlaikyti normalų kūno svorį.

 

 

+21
  • Antsvoris
  • Japoniška dieta
  • Dieta
  • Grikių dieta
  • Sporto nauda
  • Angelo dieta
  • Sporto klubai
  • Atkinso dieta
  • Sriubos dieta
  • Dieta „5:2“
  • Dietologas
  • Sporto medicinos gydytojas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė Daugelį žmonių gyvenimas įsuka į nesibaigiantį darbų maratoną, todėl nuolatos skubame, dažnai nerasdami laiko net pačiam sau. Žinoma, visi norime būti sportiški, dailūs ir tvirti, todėl planuose visuomet įtrauktas sporto... 1 +13 / 0 +13
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai?
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai? Ir nors Lietuvos krepšinio komanda šiais metais Europos krepšinio čempionate nepasirodė taip gerai, kaip norėtųsi, o nugalėtojais tapo slovakai, visgi, mūsų krepšininkai atidavė visas savo paskutines jėgas ir, žinoma, patyrė traumų...Tad šiame straipsnyje apžvelgiame, kokias traumas teko patirti Lietuvos krepšininkams kelyje... +11 / 0 +11