19 būdų ilgiau gyventi

Gruodžio 21, 2015
+7
19 būdų ilgiau gyventi

Jaunystės fontano gal ir nepavyks surasti, bet yra daug kitų būdų prailginti gyvenimą XIII a. anglų filosofas ir mokslininkas Rodžeris Beikonas (Roger Bacon) iškėlė idėją, kad senėjimą sukelia gyvybinės dvasios, arba „vidinės drėgmės“, nykimas. Gyvenimo trukmę norintiems prailginti seniems vyrams jis patarė leisti laiką jaunų moterų draugijoje ir kvėpuoti jų iškvepiamu oru. Norite pamėginti? Šiuolaikiniam žmogui toks pasiūlymas atrodo mažų mažiausiai kraupus, tačiau jis tik parodo, kad siekiant nemirtingumo neretai griebiamasi menkiausio šiaudo.

Tačiau tai nereiškia, kad negalima nors truputį atitolinti kelionės anapilin. Šiuolaikinis mokslas taip pat neišvengė susižavėjimo ilgesnio gyvenimo teikiamomis galimybėmis, o tyrėjai be atvangos pluša ir pateikia įvairiausių patarimų, kaip gyventi ilgiau. Toliau rasite 19 tokių patarimų. Bet kuriuo iš jų galite pradėti naudotis tuojau pat.

Išgerkite. Na, primygtinai nesiūlome, bet Ostine esančio Teksaso universiteto atlikta studija parodė, kad didžiausias mirtingumas yra tarp visai alkoholio nevartojančių žmonių, mažesnis tarp daug geriančių ir mažiausias tarp saikingai besimėgaujančiųjų alkoholiu (1–3 gėrimai per dieną).

Išjunkite televizorių. Australijoje atlikto didelio tyrimo metu buvo išsiaiškinta, kad, nors tyrimo dalyviai kasdien sportuodavo nuo 30 iki 45 minučių, tačiau jų rizika mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų didėjo po 18 % sulig kiekviena prie televizoriaus ekrano praleista valanda.

Mažiau valgykite. Tikriausiai ši informacija jums nepatiks, bet, jei žmonės bent kiek panašūs į rezusus (tokios beždžionės), sumažinus kalorijų skaičių 30 % (išsaugant visas medžiagas, reikalingas gerai sveikatai), sumažės diabeto, vėžio, širdies ir smegenų ligų rizika, rodo tyrimo rezultatai.

Nepiktnaudžiaukite degtine. Šis patarimas nieko nenustebins. Rusijoje atlikto išsamaus tyrimo rezultatai parodė, kad vyrai, per savaitę išgeriantys pusantro litro ar daugiau degtinės, turi didesnę riziką mirti nesulaukę 55 metų, palyginti su tais, kurie per savaitę išmaukia mažiau nei puslitrį. Ketvirtadalis Rusijos gyventojų miršta nesulaukę 55-erių. Daugiausia nuo piktnaudžiavimo alkoholiu.

Meskite rūkyti. Žinome, kad ir jūs tai žinote, bet primename dar kartą. Ligų kontrolės ir prevencijos centrų teigimu, JAV cigarečių rūkymas yra pirmaujanti mirčių, kurių galima išvengti, priežastis. Kasmet šis žalingas įprotis sukelia vieną iš penkių mirčių.

"Norite tikėkite, norite ne, bet širdies smūgis tėra tik viena iš daugelio tikriems sporto aistruoliams gresiančių sveikatos problemų."

Valgykite žalumynus. Žalumynai yra vieni geriausių maisto produktų, kuriuos galima vartoti reguliariai. Jų sudėtyje yra daug įvairių vitaminų, mineralų ir augalinių junginių, kurie, manoma, apsaugo organizmą nuo širdies ligų, diabeto ir galbūt net vėžio. Štai 15 žalumynų, kuriuos verta įtraukti į mitybos planą.

Dažniau apsikabinkite. Tyrimų rezultatai rodo, kad apsikabinus mylimą žmogų organizme išskiriamas oksitocinas – stresą malšinantis hormonas, padedantis sumažinti kraujo spaudimą. Mažesnis kraujo spaudimas – sveikesnė širdis.

Juokitės kaip įmanoma dažniau. Juokiantis kraujagyslės išsiplečia 22 %, pagerėja kraujotaka ir sumažėja kraujo spaudimas.

Valgykite brokolinius kopūstus: juose gausu vitamino C, folio rūgšties ir karotenoidų. Šios maistingosios medžiagos apsaugo jūsų ląsteles nuo laisvųjų radikalų poveikio, gerina imuninės sistemos veiklą ir reprodukcinę funkciją.

Ar tikrai japonės nesensta ir nestorėja?

„Jeigu patirsite malonumą valgydami anksčiau neragautą maistą, Jūsų gyvenimas bus 75 dienomis ilgesnis.“

Plačiau apie japonišką dietą:

Ar tikrai japonės nesensta ir nestorėja?


Įsigykite naminį gyvūnėlį. Tyrimai rodo, kad žmonių, laikančių naminių gyvūnėlių, kraujo spaudimas yra žemesnis, taip pat jiems mažiau gresia hipertenzija, palyginti su naminių gyvūnėlių neturinčiais žmonėmis.

Venkite obuolių ir kitų dažnai valgomų, tačiau kenksmingų maisto produktų.

Gerai išsimiegokite. Dėl prasto miego naktį gali padidėti kraujo spaudimas, svoris, išsivystyti depresija ir vėžys.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+7
  • Sveika mityba
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Sveikatos tikrinimo programos
  • Sveikatos patikrinimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną Žmogus kokybiškai dirbti gali tik pakankamai pailsėjęs. Ši tiesa žinoma nuo seno. Deja, bet per didelis nuovargis darbe, nesustabdomas gyvenimo tempas, nuolatinė nervinė įtampa, begalinis atsakomybių skaičius, nesaikingas išmaniųjų prietaisų naudojimas, dažnas susidūrimas su žiauriu turiniu, nesubalansuota mityba ir netinkamas... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18