Kaip lengviau atsikelti ryte?

Lapkričio 14, 2013 | Martynas Gelumbauskas
+51
Kaip lengviau atsikelti ryte?

Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti. Deja, atėjus žiemai mūsų rytas šitaip prasideda vis dažniau, o suskambus žadintuvui lova pradeda traukti lyg magnetas. Laimei, yra keletas patarimų, padėsiančių šią trauką įveikti ir jaustis žvalesniems.

„Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte.“ Nesiderėkite su savimi rytais! Nuskambėjus žadintuvui bandote save įtikinti, kad pasaulis nesugrius nusnaudus dar 5 minutes (kurios neišvengiamai virsta pusvalandžiu). Norėdami miego galite sugalvoti šimtus priežasčių likti lovoje, ypač žiemą, kai aplinkui šalta ir tamsu. Ir nors tuo metu jos gali atrodyti svarbios ir logiškos, bet juk iš tiesų žinote, kad reikia keltis dabar. Tuomet kodėl taip sunku išsiropšti iš lovos? Daugelis gali pagalvoti, kad jiems trūksta disciplinos, ir iš dalies jie bus teisūs, tik jos trūksta visai ne rytais. Pripažinkime – ką tik atsibudus mūsų smegenys veikia kaip per rūką, todėl tuo metu priimami sprendimai gali nesutapti su tais, kuriuos priimtume būdami žvalūs. Tad disciplinos mums trūksta vakare. Tada mes turime nuspręsti, kada reikės keltis ir kad šis sprendimas negali būti keičiamas. Apsimiegoję dažnai priimsime blogą sprendimą, nors net neturėtume suteikti sau galimybės priimti sprendimų tokioje būsenoje.

Paverskite atsikėlimą automatiniu procesu. Kiekvieną rytą kovoti su pagunda likti lovoje yra sunku. Bet šios kovos galima ir išvengti, tereikia šį darbą patikėti pasąmonei. Juk sprendimą atsikelti šią valandą priimėte jau vakare, o dabar belieka jį vykdyti ir jūsų sąmonė tam tik trukdys. Tad, tik nuskambėjus žadintuvui, šokite iš lovos ir eikite į vonią valytis dantų. Nors pradžioje tai padaryti gali būti sunku, bet per savaitę susiformuos įprotis ir jūsų kūnas pats susies žadintuvo skambėjimą su šuoliu iš lovos.

Nustatykite žadintuvą paskutinei minutei. Jei suskambėjus žadintuvui žinote, kad dar galite 20 minučių numigti, tai turbūt taip ir padarysite. Tačiau dėl to jausitės dar blogiau, nes tai sutrikdys jūsų natūralų miego ritmą. Mūsų miegą sudaro dvi pagrindinės fazės – gilaus miego ir vadinamoji REM (greitų akių judesių) fazė. Nakties metu jos vis keičia viena kitą, o miego pabaigoje vis dažnėja REM fazė – taip kūnas ruošiasi prabudimui. Jei atsibudę nusprendžiate dar nusnausti, staiga vėl patenkate į gilaus miego fazę ir kūnas pasiruošia ilgam miegui. Kai po keliolikos minučių vėl nuskamba žadintuvas, jaučiamės tarsi prabudę vidury nakties. Tad geriau, neapgaudinėdami savęs, vakare nustatykite žadintuvą vėlesniam laikui, tuo pačiu pailgindami savo kokybiško miego laiką. 

Kaip lengviau atsikelti ryte?Jei atsibudote dar prieš nuskambant žadintuvui – kelkitės iš lovos. Žinoma, šis patarimas tinka tik tuomet, jei iki planuoto kėlimosi laiko prabudote likus pusvalandžiui, o ne vidury nakties. Kai atsibundate savaime, labai tikėtina, kad tai nutiko pasibaigus miego ciklui, dėl to jausitės žvalūs. Jei tokiu atveju visgi nuspręsite likti lovoje, labai tikėtina, kad vėl prisnūsite, o galiausiai nuskambėjus žadintuvui jausitės labai mieguistas.

Padėkite žadintuvą kitame kambario gale. Galite tai išbandyti, kai nepadeda kitos priemonės. Tokiu atveju norėdami jį išjungti būsite priverstas išlipti iš lovos. Tačiau tokį metodą geriau naudokite jei gyvenate vienas, nes jūsų namiškiai tikrai neapsidžiaugs iš jūsų kambario sklindančiu triukšmu.

Prabudę išgerkite stiklinę vandens. Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte. Be to, pats vandens gėrimo procesas padės pažadinti kūną.

Išlipę iš lovos keliaukite nusiprausti po dušu. Temperatūrų skirtumas ir jūsų oda tekantis vanduo stipriai aktyvuos nervų sistemą ir padės prasiblaškyti. Galite šį efektą sustiprinti dar labiau naudodami mėtinę dušo želę ar prausdamiesi po vėsiu ar labai šiltu vandeniu. 

Išjudinkite savo kūną. Nebūtina daryti nieko sudėtingo ar užimančio daug laiko, tačiau pramankštinti sustingusį kūną labai svarbu. Tai ne tik pagerins kraujo cirkuliaciją, bet ir aktyvuos jūsų nervų sistemą, tad lengviau prabus ir protas. Atlikite viso kūno tempimo pratimus ir ypatingą dėmesį skirkite kvėpavimui – kelis kartus giliai įkvėpkite ir lėtai iškvėpkite, jauskite kaip su kiekvienu įkvėpimu tampate žvalesnis. Jei norite, kad būtų linksmiau, įsijunkite savo mėgstamą dainą ir pašokite. Jei jums sunku net išlipti iš lovos, galite dar gulėdami kelis kartus įtempti ir atpalaiduoti viso kūno raumenis.

Nors mes visi atrodome panašūs, iš tikrųjų esame neįtikėtinai skirtingi. Dėl šios priežasties kiekvienas turi susikurti savo rytinę rutiną, tad neaišku, ar jums tiks kitiems tinkantys metodai. Vienintelis būdas tai sužinoti – tiesiog imti ir juos išbandyti.

O kaip su rytiniu snauduliu kovojate jūs? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose su kitais skaitytojais.

+51
  • Miegas
  • Miego klinikos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Alergijos pasekmės gali būti tragiškos
Alergijos pasekmės gali būti tragiškos Alergija verčia mus verkti ir čiaudėti, ir kiekvienais metais jos galios stiprėja. Tad kaip su ja gyventi? +5 / 0 +5
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +32 / 0 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18