Kaip lengviau atsikelti ryte?

Lapkričio 14, 2013 | Martynas Gelumbauskas
+47
Kaip lengviau atsikelti ryte?

Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti. Deja, atėjus žiemai mūsų rytas šitaip prasideda vis dažniau, o suskambus žadintuvui lova pradeda traukti lyg magnetas. Laimei, yra keletas patarimų, padėsiančių šią trauką įveikti ir jaustis žvalesniems.

„Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte.“ Nesiderėkite su savimi rytais! Nuskambėjus žadintuvui bandote save įtikinti, kad pasaulis nesugrius nusnaudus dar 5 minutes (kurios neišvengiamai virsta pusvalandžiu). Norėdami miego galite sugalvoti šimtus priežasčių likti lovoje, ypač žiemą, kai aplinkui šalta ir tamsu. Ir nors tuo metu jos gali atrodyti svarbios ir logiškos, bet juk iš tiesų žinote, kad reikia keltis dabar. Tuomet kodėl taip sunku išsiropšti iš lovos? Daugelis gali pagalvoti, kad jiems trūksta disciplinos, ir iš dalies jie bus teisūs, tik jos trūksta visai ne rytais. Pripažinkime – ką tik atsibudus mūsų smegenys veikia kaip per rūką, todėl tuo metu priimami sprendimai gali nesutapti su tais, kuriuos priimtume būdami žvalūs. Tad disciplinos mums trūksta vakare. Tada mes turime nuspręsti, kada reikės keltis ir kad šis sprendimas negali būti keičiamas. Apsimiegoję dažnai priimsime blogą sprendimą, nors net neturėtume suteikti sau galimybės priimti sprendimų tokioje būsenoje.

Paverskite atsikėlimą automatiniu procesu. Kiekvieną rytą kovoti su pagunda likti lovoje yra sunku. Bet šios kovos galima ir išvengti, tereikia šį darbą patikėti pasąmonei. Juk sprendimą atsikelti šią valandą priimėte jau vakare, o dabar belieka jį vykdyti ir jūsų sąmonė tam tik trukdys. Tad, tik nuskambėjus žadintuvui, šokite iš lovos ir eikite į vonią valytis dantų. Nors pradžioje tai padaryti gali būti sunku, bet per savaitę susiformuos įprotis ir jūsų kūnas pats susies žadintuvo skambėjimą su šuoliu iš lovos.

Nustatykite žadintuvą paskutinei minutei. Jei suskambėjus žadintuvui žinote, kad dar galite 20 minučių numigti, tai turbūt taip ir padarysite. Tačiau dėl to jausitės dar blogiau, nes tai sutrikdys jūsų natūralų miego ritmą. Mūsų miegą sudaro dvi pagrindinės fazės – gilaus miego ir vadinamoji REM (greitų akių judesių) fazė. Nakties metu jos vis keičia viena kitą, o miego pabaigoje vis dažnėja REM fazė – taip kūnas ruošiasi prabudimui. Jei atsibudę nusprendžiate dar nusnausti, staiga vėl patenkate į gilaus miego fazę ir kūnas pasiruošia ilgam miegui. Kai po keliolikos minučių vėl nuskamba žadintuvas, jaučiamės tarsi prabudę vidury nakties. Tad geriau, neapgaudinėdami savęs, vakare nustatykite žadintuvą vėlesniam laikui, tuo pačiu pailgindami savo kokybiško miego laiką. 

Kaip lengviau atsikelti ryte?Jei atsibudote dar prieš nuskambant žadintuvui – kelkitės iš lovos. Žinoma, šis patarimas tinka tik tuomet, jei iki planuoto kėlimosi laiko prabudote likus pusvalandžiui, o ne vidury nakties. Kai atsibundate savaime, labai tikėtina, kad tai nutiko pasibaigus miego ciklui, dėl to jausitės žvalūs. Jei tokiu atveju visgi nuspręsite likti lovoje, labai tikėtina, kad vėl prisnūsite, o galiausiai nuskambėjus žadintuvui jausitės labai mieguistas.

Padėkite žadintuvą kitame kambario gale. Galite tai išbandyti, kai nepadeda kitos priemonės. Tokiu atveju norėdami jį išjungti būsite priverstas išlipti iš lovos. Tačiau tokį metodą geriau naudokite jei gyvenate vienas, nes jūsų namiškiai tikrai neapsidžiaugs iš jūsų kambario sklindančiu triukšmu.

Prabudę išgerkite stiklinę vandens. Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte. Be to, pats vandens gėrimo procesas padės pažadinti kūną.

Išlipę iš lovos keliaukite nusiprausti po dušu. Temperatūrų skirtumas ir jūsų oda tekantis vanduo stipriai aktyvuos nervų sistemą ir padės prasiblaškyti. Galite šį efektą sustiprinti dar labiau naudodami mėtinę dušo želę ar prausdamiesi po vėsiu ar labai šiltu vandeniu. 

Išjudinkite savo kūną. Nebūtina daryti nieko sudėtingo ar užimančio daug laiko, tačiau pramankštinti sustingusį kūną labai svarbu. Tai ne tik pagerins kraujo cirkuliaciją, bet ir aktyvuos jūsų nervų sistemą, tad lengviau prabus ir protas. Atlikite viso kūno tempimo pratimus ir ypatingą dėmesį skirkite kvėpavimui – kelis kartus giliai įkvėpkite ir lėtai iškvėpkite, jauskite kaip su kiekvienu įkvėpimu tampate žvalesnis. Jei norite, kad būtų linksmiau, įsijunkite savo mėgstamą dainą ir pašokite. Jei jums sunku net išlipti iš lovos, galite dar gulėdami kelis kartus įtempti ir atpalaiduoti viso kūno raumenis.

Nors mes visi atrodome panašūs, iš tikrųjų esame neįtikėtinai skirtingi. Dėl šios priežasties kiekvienas turi susikurti savo rytinę rutiną, tad neaišku, ar jums tiks kitiems tinkantys metodai. Vienintelis būdas tai sužinoti – tiesiog imti ir juos išbandyti.

O kaip su rytiniu snauduliu kovojate jūs? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose su kitais skaitytojais.

+47
  • Miegas
  • Miego klinikos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis. Kas antras žmogus turi regėjimo problemų. Nenuostabu, kad gydytojai kaltina šiuolaikines technologijas. Mes nepaleidžiame iš rankų mobiliųjų telefonų. Nuėję nuo kompiuterio, žiūrime televizorių arba einame į kiną, o vakare lovoje skaitome knygas. +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +29 / 0 +29
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui Kai papilkėję medžių lapai praneša apie artėjantį šaltuką, o žvarbus vėjas priverčia dar stipriau užsivynioti vilnonį šaliką, tampa akivaizdu: atėjo metas ruoštis šaltajam žiemos sezonui. Jei jus vis dar šildo vasaros prisiminimai ir net baisu pagalvoti apie sniego pusnis ar kumštines pirštines, turime pasiūlymų, kaip... 1 +26 / 0 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 4 +22 / 0 +22
Povilas Petrauskas: „Koučingas – tai ilga kelionė į save“
Povilas Petrauskas: „Koučingas – tai ilga kelionė į save“ Atrodytų, kad Povilas Petrauskas turėtų kalbėti vien klausimais, juk jis – pripažintas koučingo specialistas. Tačiau šįkart Povilas pasiryžęs atsakyti į visus mums (tikimės, kad ir jums!) rūpimus klausimus – apie laimę, milijonus ir lietuvišką požiūrį į saviugdą. 3 +21 / 0 +21
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną? Jeigu skaitote šį straipsnį darbo metu, tikėdamiesi, kad jį uždarę pradėsite dirbti, – jums praverstų ne tik patarimai, kaip susikaupti darbui, bet ir rekomendacijos, kaip liautis atidėlioti svarbias užduotis. Iš tiesų tiek viena, tiek kita yra susiję – kai imamės darbo nesusikaupę, mintys ima klysti ne ten... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +20 / -2 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +17 / 0 +17