Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?

Gegužės 18, 2015 | Eglė Rubinaitė
+19
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?

Jeigu skaitote šį straipsnį darbo metu, tikėdamiesi, kad jį uždarę pradėsite dirbti, – jums praverstų ne tik patarimai, kaip susikaupti darbui, bet ir rekomendacijos, kaip liautis atidėlioti svarbias užduotis. Iš tiesų tiek viena, tiek kita yra susiję – kai imamės darbo nesusikaupę, mintys ima klysti ne ten, kur turėtų, o svarbios užduotys palengva praranda prioritetą. Taigi, kaip to išvengti? 

Dėmesio nesukoncentravimas – didelė problema, mažinanti darbo efektyvumą ir prailginanti darbo dieną. Tad štai keletas patarimų, kurie gali padėti susikaupti darbui ir sumažinti atidėliojimo sindromą.

Suvokite, kad kompiuteris yra skirtas darbui 

„... socialiniame tinkle gavus pranešimą, jog kažkas pamėgo ar pakomentavo jūsų viešintą informaciją, smegenyse nežymiai padaugėja serotonino...“Tyrimais įrodyta, kad socialinių tinklų („Facebook“, „Twitter“ etc.) priklausomybė mažina darbo ar mokymosi efektyvumą. Kaskart socialiniame tinkle gavus pranešimą, jog kažkas pamėgo ar pakomentavo jūsų viešintą informaciją, parašė jums asmeninę žinutę, smegenyse nežymiai padaugėja serotonino, už žmogaus laimingumą atsakingos medžiagos. Todėl taip greitai vystosi priklausomybė ir savo rimtą darbo dieną norisi praskaidrinti geromis naujienomis iš virtualios erdvės. Ir visgi, kai socialiniame tinkle jums skirtų pranešimų nebūna, tuomet iš įpročio stebite, ką skelbia jūsų pažįstami. 

Ribokite save – griežtai nuspręskite nebesinaudoti socialiniais tinklais, kai esate darbe. Kai kurie darbdaviai draudžia darbuotojams naudotis socialiniais tinklais būtent dėl geresnio dėmesio sutelkimo ir darbingumo išlaikymo. 

Užduočiai skirkite nedaug laiko ir ją atlikite iš karto 

Darbingumą didina ne tik kava, bet ir vanduoAr pastebėjote, kad ilgai darbo metu užsiėmę pašaliniais dalykais galų gale sunkųjį naštos akmenį nusimetate ir užduotį atliekate vos per pusvalandį? Vadinasi, esant polinkiui viską daryti paskutinę minutę, galite be reikalo iššvaistyti, kad ir visą dieną. Tad pasistenkite darbus ir užduotis planuoti taip, jog tarp jų liktų tik nedidelės pertraukėlės poilsiui. 

Pamirškite „papildomą laiką“ – geriau susiplanuokite kuo daugiau veiklos tiek darbo, tiek laisvalaikio metu. Įpratus ir laisvą dieną palaikyti normalų reikalų tvarkymo tempą (žinoma, nepamirštant poilsio), susikaupti kasdieniams darbams bus žymiai lengviau. 

Nepamirškite atsigerti vandens 

Dažnai nuovargį ir negalėjimą susikaupti sukelia dehidratacija. Pamiršti atsigerti vandens, nuolat gurkšnojant kavą, ‒ labai lengva. Todėl būkite tikri, kad nepiktnaudžiaujate stimuliuojančiomis medžiagomis ir pakankamai išgeriate vandens. Organizmui nestokojant vandens galėsite lengviau susikaupti darbui. 

Motyvuokite save! 

Susikaupti dalykams, kurie nėra įdomūs ir neturi aiškaus tikslo – tikrai sunku. Todėl patarimas paprastas – visuomet suvokite priežastį, dėl kurios kažką darote. Dirbkite, nes: 

  • jums įdomu,
  • norite įgyti praktikos,
  • reikia pinigų pragyvenimui,
  • siekiate paaukštinimo,
  • norite paskirtą užduotį atlikti kruopščiai ir atsakingai. 

Motyvacija yra geriausias būdas savo mintis nukreipti tikslo išpildymo link.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+19
  • Dėmesio sutrikimas
  • Darbo planavimas
  • Susikoncentravimo patarimai
  • Susikaupimas
  • SPA centrai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles Maistas ir emocijos – ne itin geras duetas. Ypač tada, kai žmogus net nepastebėdamas paklūsta emociniam valgymui. Laimingas žmogus daugiau juda arba užsiima ne vien su valgymu susijusiomis veiklomis, o nuolat nervinę įtampą patiriantis asmuo gali net nepastebėti, kad jis mėgina „suvalgyti“ visus per dieną nutikusius blogus... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +24 / -5 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18