Peršalimo gydymas. Ar veiksmingi "bobutės" metodai?

Vasario 14, 2018 | L.Varanavičienė
+17
Peršalimo gydymas. Ar veiksmingi "bobutės" metodai?

Tęsiasi ilgi žiemos mėnesiai. Snaiges keičia šlapdriba ar net lietus. Šaltuką dažnai išstumia pliusinė temperatūra. Šis sezonas yra labai pavojingas laikas, kai lengva įsitaisyti slogą ir gerklės skausmus. Pasak mokslininkų, vidutiniškai per gyvenimą žmogus peršalimo ligomis serga apie du šimtus kartų. Tai sudaro beveik penkerius gyvenimo metus.

Nors kiekvienas iš jūsų turite išbandytus kovos su peršalimu būdus, bus naudinga sužinoti dar keletą įdomių faktų:  ar veiksmingi "bobutės" metodai,  ar teisingi  nusistovėję mitai.

Kovoti neverta?

Mokslo medicinos ekspertas britas Jennifer Ackerman  atliko ilgalaikius tyrimus peršalimo srityje. Jis paskelbė išvadą, kad prevencijai imunostimuliatorius vartoti nenaudinga. Esant  stipriam imunitetui, ligos simptomai pasireiškia agresyviau: organizmas į peršalimo ligas reaguoja su didele jėga.

J. Ackerman taip pat atmeta tvirtą nuomonę, kad  kovai su peršalimu būtinas didelis vitamino C kiekis. Jis pateikia  tyrimų rezultatus, kurie rodo, kad net kasdienis  vitamino C vartojimas neapsaugos nuo peršalimo ligų. Geriausiu atveju jis truputį sutrumpins jo trukmę. Su Jennifer nuomone sutiko ir mokslininkai iš Helsinkio universiteto. Pasak jų, jei ligos prasidėjusios, padidėjusi  gryno  vitamino C dozė nepalengvins simptomų. Geriau gauti vitaminų iš natūralių šaltinių: citrusinių vaisių, paprikos, brokolių ir kivi.

Juokaujama, kad gydoma sloga trunka savaitę, o negydoma – 7 dienas. Tačiau slogos sukeltų simptomų slopinimui vis dėlto  pravartu vartoti gydytojų rekomenduojamus vaistus.

 

Kas dažniausiai serga?

Pasirodo, kad dažniausiai peršalimo ligomis skundžiasi  biuro darbuotojai, mokytojai, prekybininkai, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia patalpoje. Uždaroje patalpoje  virusai "skraido" nuo vieno asmens prie kito, nusėda ant  telefonų ekranų, kompiuterių klaviatūrų. Pagrindinė infekcijos priežastimi mokslininkai (tuo pačiu ir Jennifer Ackerman) įvardija  įprotį paliesti veidą rankomis. Nešvarios rankos yra infekcijos židinys. Taigi negalima pastoviai trinti akių ir liesti nosies galiuko.  Neleiskite virusui paguldyti jus į patalus.

Susirgote ir nesuprantate priežasties? Prisiminkite vietą, kur buvote apytiksliai prieš  dvi paras, greičiausiai, ten ir užsikrėtėte. Įrodyta, kad virusai, iššaukiantys peršalimo ligas, per 48 valandas prasiskverbia į žmogaus ląstelę, joje įsitvirtina ir pradeda daugintis, sukeldami ligos simptomus.

Ar jūs žinojote, kad bučiuojantis  yra beveik neįmanoma užsikrėsti peršalimo ligomis, nes rinovirusas prasiskverbia į kūną ne per burną, o per nosies ir akių gleivines?

Klysta manantys, kad šilta apranga išgelbės nuo peršalimo. Pasak Ron Taylor - daktaro iš Virdžinijos universiteto - net jei sušalote, tai nereiškia, kad rytoj nubusite sloguodami ir karščiuodami. Sunki hipotermija, žinoma, gali iššaukti ligą. Nedidelis skersvėjis greičiau sukels raumenų uždegimą, o ne peršalimo ligas.

Jautrumą ligoms didina lėtinis miego trūkumas ir dažnas stresas. Įrodyta, kad žmonės - "pelėdos", vedantys naktinį gyvenimą, turi tris kartus didesnę galimybę susirgti, nei tie, kurie eina miegoti laiku. Imunitetą mažina ir nemiga, ir poilsis mažiau nei septynias valandas.

"Įrodyta, kad virusai, iššaukiantys peršalimo ligas, per 48 valandas prasiskverbia į žmogaus ląstelę, joje įsitvirtina ir pradeda daugintis, sukeldami ligos simptomus."

Tiesa ar mitas?

Kaip žinote, karštas skystis pagreitina gleivių šalinimą sloguojant, o tai padeda išvalyti kvėpavimo takus. Ir "bobutės " receptas - vištienos sultinys - šią užduotį įveikia net geriau nei arbata ar vanduo. Neseniai jo veiksmingumas  buvo moksliškai įrodytas. Žurnale "American Journal of Therapeutics" buvo paskelbtas JAV mokslininkų tyrimas, įrodantis, kad sultinys turi stiprias priešuždegimines savybes, lengvina kvėpavimą nosimi ir ramina gerklę. Vienas iš jo komponentų - karnozinas , atrastas dar 1900 metais, turi antioksidanto savybių ir trukdo ląstelių, sukeliančių uždegimą, judėjimui. Imuninė sistema, pastiprinta sultinio, sėkmingai priešinasi infekcijai, ypač ankstyvoje ligos stadijoje.

Kitos vištienos sultinio sudedamosios dalys taip pat  padidina poveikį. Pavyzdžiui, svogūnai, česnakai ir morkos. Juose esantys sulfidai greitina imuninių ląstelių susidarymą, o vitaminas A stimuliuoja antikūnų gamybą.

Vis dėlto nuomonė, kad sotus maistas ligos metu suteikia jėgų, yra tik mitas. Blogai jaučiantis valgyti nesinori, ir tai nėra atsitiktinumas. Organizmas kovoja su virusu,  neskiria pajėgumų virškinimui. Todėl pakanka šilto sultinio, kruopų košės, šviežių vaisių, sulčių vieną ar du kartus per dieną.

Pajutote pirmus peršalimo simptomus?Ar teisingai gelbėjatės?

"Manoma, kad česnako kramtymas prilygsta antibiotikų vartojimui, tik atsargiai, žalia daržovė gali sukelti virškinimo trakto sudirgimą."

Plačiau:

Pajutote pirmus peršalimo simptomus?Ar teisingai gelbėjatės?

Judėjimas, oras, vanduo

1. Nekreipkite dėmesio į  rekomendacijas gulėti  lovoje. Žinoma, pirmąsias 2-3 ligos dienas gulėkite, tačiau ilgiau pataluose nesivartykite. Faktas yra tas, kad ilgalaikis buvimas horizontalioje padėtyje trukdo normaliai plaučių ventiliacijai, sukelia gleivių sąstingį. Infekcija leidžiasi kvėpavimo takais iš viršaus į apačią, todėl kyla bronchito ar pneumonijos pavojus.

2. Kai tik liga slopsta, atnaujinkite trumpus pasivaikščiojimus gryname ore, atlikite paprastus fizinius pratimus.

3. Pamirškite, kad susirgimas ir vonia yra nesuderinami. Ši taisyklė galioja tik tuo atveju, kai temperatūra itin aukšta. Oda yra svarbus kūno apsaugos organas, ji turi reguliariai valytis nuo prakaito ir milijardų bakterijų, kurias organizmas šalina ligos laikotarpiu. Prauskitės duše ir jauskitės sveikiau.

 

+17
  • Alerginė sloga
  • Sloga ūminė
  • Sloga lėtinė

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +3 / 0 +3
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18