Peršalimo gydymas. Ar veiksmingi "bobutės" metodai?

Vasario 14, 2018 | L.Varanavičienė
+17
Peršalimo gydymas. Ar veiksmingi "bobutės" metodai?

Tęsiasi ilgi žiemos mėnesiai. Snaiges keičia šlapdriba ar net lietus. Šaltuką dažnai išstumia pliusinė temperatūra. Šis sezonas yra labai pavojingas laikas, kai lengva įsitaisyti slogą ir gerklės skausmus. Pasak mokslininkų, vidutiniškai per gyvenimą žmogus peršalimo ligomis serga apie du šimtus kartų. Tai sudaro beveik penkerius gyvenimo metus.

Nors kiekvienas iš jūsų turite išbandytus kovos su peršalimu būdus, bus naudinga sužinoti dar keletą įdomių faktų:  ar veiksmingi "bobutės" metodai,  ar teisingi  nusistovėję mitai.

Kovoti neverta?

Mokslo medicinos ekspertas britas Jennifer Ackerman  atliko ilgalaikius tyrimus peršalimo srityje. Jis paskelbė išvadą, kad prevencijai imunostimuliatorius vartoti nenaudinga. Esant  stipriam imunitetui, ligos simptomai pasireiškia agresyviau: organizmas į peršalimo ligas reaguoja su didele jėga.

J. Ackerman taip pat atmeta tvirtą nuomonę, kad  kovai su peršalimu būtinas didelis vitamino C kiekis. Jis pateikia  tyrimų rezultatus, kurie rodo, kad net kasdienis  vitamino C vartojimas neapsaugos nuo peršalimo ligų. Geriausiu atveju jis truputį sutrumpins jo trukmę. Su Jennifer nuomone sutiko ir mokslininkai iš Helsinkio universiteto. Pasak jų, jei ligos prasidėjusios, padidėjusi  gryno  vitamino C dozė nepalengvins simptomų. Geriau gauti vitaminų iš natūralių šaltinių: citrusinių vaisių, paprikos, brokolių ir kivi.

Juokaujama, kad gydoma sloga trunka savaitę, o negydoma – 7 dienas. Tačiau slogos sukeltų simptomų slopinimui vis dėlto  pravartu vartoti gydytojų rekomenduojamus vaistus.

 

Kas dažniausiai serga?

Pasirodo, kad dažniausiai peršalimo ligomis skundžiasi  biuro darbuotojai, mokytojai, prekybininkai, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia patalpoje. Uždaroje patalpoje  virusai "skraido" nuo vieno asmens prie kito, nusėda ant  telefonų ekranų, kompiuterių klaviatūrų. Pagrindinė infekcijos priežastimi mokslininkai (tuo pačiu ir Jennifer Ackerman) įvardija  įprotį paliesti veidą rankomis. Nešvarios rankos yra infekcijos židinys. Taigi negalima pastoviai trinti akių ir liesti nosies galiuko.  Neleiskite virusui paguldyti jus į patalus.

Susirgote ir nesuprantate priežasties? Prisiminkite vietą, kur buvote apytiksliai prieš  dvi paras, greičiausiai, ten ir užsikrėtėte. Įrodyta, kad virusai, iššaukiantys peršalimo ligas, per 48 valandas prasiskverbia į žmogaus ląstelę, joje įsitvirtina ir pradeda daugintis, sukeldami ligos simptomus.

Ar jūs žinojote, kad bučiuojantis  yra beveik neįmanoma užsikrėsti peršalimo ligomis, nes rinovirusas prasiskverbia į kūną ne per burną, o per nosies ir akių gleivines?

Klysta manantys, kad šilta apranga išgelbės nuo peršalimo. Pasak Ron Taylor - daktaro iš Virdžinijos universiteto - net jei sušalote, tai nereiškia, kad rytoj nubusite sloguodami ir karščiuodami. Sunki hipotermija, žinoma, gali iššaukti ligą. Nedidelis skersvėjis greičiau sukels raumenų uždegimą, o ne peršalimo ligas.

Jautrumą ligoms didina lėtinis miego trūkumas ir dažnas stresas. Įrodyta, kad žmonės - "pelėdos", vedantys naktinį gyvenimą, turi tris kartus didesnę galimybę susirgti, nei tie, kurie eina miegoti laiku. Imunitetą mažina ir nemiga, ir poilsis mažiau nei septynias valandas.

"Įrodyta, kad virusai, iššaukiantys peršalimo ligas, per 48 valandas prasiskverbia į žmogaus ląstelę, joje įsitvirtina ir pradeda daugintis, sukeldami ligos simptomus."

Tiesa ar mitas?

Kaip žinote, karštas skystis pagreitina gleivių šalinimą sloguojant, o tai padeda išvalyti kvėpavimo takus. Ir "bobutės " receptas - vištienos sultinys - šią užduotį įveikia net geriau nei arbata ar vanduo. Neseniai jo veiksmingumas  buvo moksliškai įrodytas. Žurnale "American Journal of Therapeutics" buvo paskelbtas JAV mokslininkų tyrimas, įrodantis, kad sultinys turi stiprias priešuždegimines savybes, lengvina kvėpavimą nosimi ir ramina gerklę. Vienas iš jo komponentų - karnozinas , atrastas dar 1900 metais, turi antioksidanto savybių ir trukdo ląstelių, sukeliančių uždegimą, judėjimui. Imuninė sistema, pastiprinta sultinio, sėkmingai priešinasi infekcijai, ypač ankstyvoje ligos stadijoje.

Kitos vištienos sultinio sudedamosios dalys taip pat  padidina poveikį. Pavyzdžiui, svogūnai, česnakai ir morkos. Juose esantys sulfidai greitina imuninių ląstelių susidarymą, o vitaminas A stimuliuoja antikūnų gamybą.

Vis dėlto nuomonė, kad sotus maistas ligos metu suteikia jėgų, yra tik mitas. Blogai jaučiantis valgyti nesinori, ir tai nėra atsitiktinumas. Organizmas kovoja su virusu,  neskiria pajėgumų virškinimui. Todėl pakanka šilto sultinio, kruopų košės, šviežių vaisių, sulčių vieną ar du kartus per dieną.

Pajutote pirmus peršalimo simptomus?Ar teisingai gelbėjatės?

"Manoma, kad česnako kramtymas prilygsta antibiotikų vartojimui, tik atsargiai, žalia daržovė gali sukelti virškinimo trakto sudirgimą."

Plačiau:

Pajutote pirmus peršalimo simptomus?Ar teisingai gelbėjatės?

Judėjimas, oras, vanduo

1. Nekreipkite dėmesio į  rekomendacijas gulėti  lovoje. Žinoma, pirmąsias 2-3 ligos dienas gulėkite, tačiau ilgiau pataluose nesivartykite. Faktas yra tas, kad ilgalaikis buvimas horizontalioje padėtyje trukdo normaliai plaučių ventiliacijai, sukelia gleivių sąstingį. Infekcija leidžiasi kvėpavimo takais iš viršaus į apačią, todėl kyla bronchito ar pneumonijos pavojus.

2. Kai tik liga slopsta, atnaujinkite trumpus pasivaikščiojimus gryname ore, atlikite paprastus fizinius pratimus.

3. Pamirškite, kad susirgimas ir vonia yra nesuderinami. Ši taisyklė galioja tik tuo atveju, kai temperatūra itin aukšta. Oda yra svarbus kūno apsaugos organas, ji turi reguliariai valytis nuo prakaito ir milijardų bakterijų, kurias organizmas šalina ligos laikotarpiu. Prauskitės duše ir jauskitės sveikiau.

 

+17
  • Alerginė sloga
  • Sloga ūminė
  • Sloga lėtinė

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kuo ypatingas neurolingvistinis programavimas?
Kuo ypatingas neurolingvistinis programavimas? Neurolingvistinis programavimas (NLP) – XX a. aštuntajame dešimtmetyje atsiradusi taikomosios psichologijos šaka. NLP, tai yra metodų rinkinį, sukurtą žmogaus asmeninio pažinimo struktūroms apibūdinti ir paveikti, pirmą kartą pristatė JAV mokslininkai - Richard Bandler ir John Grinder. Ši taikomosios psichologijos atmaina... +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18