Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.

Sausio 10, 2018 | L.Varanavičienė
+11
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.

Kas antras žmogus turi regėjimo problemų. Nenuostabu, kad gydytojai kaltina šiuolaikines technologijas. Mes nepaleidžiame iš rankų mobiliųjų telefonų. Nuėję nuo kompiuterio,  žiūrime televizorių arba einame į kiną, o vakare lovoje skaitome knygas.

Pagrindiniu akių priešu gydytojai-oftalmologai  pripažįsta kompiuterį:  regėjimo problemos dėl jo kaltės yra vadinamos kompiuteriniu akių sindromu (GLC). Prie  monitoriaus praleidžiantiems daugiau nei 5 valandas per dieną sindromo simptomai yra gerai pažįstami: sausos akys ir deginimo jausmas, paraudę akių vokai, galvos skausmas.

Kodėl  kompiuteris pakenkia akims daugiau nei įprastas skaitymas?

Mūsų akys yra sukurtos anatomiškai keisti žvilgsnį, žiūrėti pakaitomis tolimais ir artimais atstumais. Tie, kurie praleidžia daugybę valandų prieš monitorių, neturi tokios galimybės, jų akys pavargsta žvelgti į vieną tašką. Yra ir kita problema: žiūrėdamas į monitorių, žmogus beveik nemirksi. Tačiau akių gleivinė  turi nuolat drėkintis, priešingu atveju ji išdžiūva. Tai mus verčia jausti - smėlio  akyse pojūtį,  nuovargį. Nepalanki ekologija: tabako dūmai, gatvės dulkės, teršalų pilnas  oras taip pat padidina akių sausumą. Biure nereikia laukti išgelbėjimo: kondicionuojamas oras yra labai sausas.

Be to, vaizdas monitoriuje, net ir pats kokybiškiausias, skiriasi nuo natūralaus. Pirma, jis susideda iš pikselių, kurie nuolat mirksi (nors to akys nepastebi). Antra, nuotraukos ir tekstas šviečia, o tai suteikia papildomą apkrovą akims. Trečia, liuminescencinių monitorių spinduliavimas nesutampa su maksimaliu akies spektriniu jautrumu.

"Idealiu, jei monitorius yra šiek tiek virš akių lygio."

Kaip sumažinti naštą akims?

1. Pagrindinis oftalmologų patarimas yra kas valandą atitraukti akis nuo monitoriaus  ir 10 minučių pailsėti. Praktiškai tai sunku, todėl pasirūpinkite  akių mankštele. Pažiūrėkite pro langą, suraskite tašką pačiame nutolusiame vaizde - bokšte arba reklaminiame plakate ant namo sienos, keiskite žvilgsnį  nuo stiklo į jį ir atgal. Nesukite akių, turi keistis tik atstumas ir fokusavimas.

2. Kad patogiai dirbtumėte, pasirinkite gerą monitorių ir sėdėkite mažiausiai 60 cm atstumu. Idealiu, jei monitorius yra šiek tiek virš akių lygio. Tinkamas apšvietimas yra labai svarbus. Natūrali šviesa turi nukristi iš kairės.

3. Akiniai su specialia danga gali visiškai sulaikyti UV spindulius ir žalingą trumpų bangų violetinę šviesą. Be to, jie padidina vaizdo aiškumą ir kontrastą, pašalina akinimo efektą ir mažina nuovargį.

4. Jei naudojate kontaktinius lęšius, jie irgi padidina akių sausumą. Pradedantiesiems reikia vartoti akių lašus. Sudėtimi jie panašūs į tikras ašaras (vadinami "dirbtinėmis ašaromis") ir labai veiksmingai įveikia nuovargį ir deginimo pojūtį akyse. Norėdami pašalinti paraudimą ir sumažinti nuovargį, pasirinkite produktus, kurių sudėtyje yra hialurono rūgšties.

5. A, B2, E, C grupės vitaminai, kalcis yra labai naudingi akims. Be garsaus produkto, skirto ūmiam regos gerinimui, kaip morkos, į maitinimosi racioną įveskite varškę, žuvį, mėlynes ir kitas uogas. Rudens-žiemos metu oftalmologai rekomenduoja gerti vitaminų- mineralų kompleksus.

Įdomūs faktai apie akis:

1. Norėdami pagerinti regėjimą, Indijos jogai žvelgė į saulę ir mėnulį. Manė, kad saulės spinduliai pagyvina regėjimą, pagreitina kraujo apytaką ir užmuša bakterijas.

2. Majų tauta vieną iš  grožio požymių laikė žvairumą. Norėdami jį išvystyti, tarp akių  vaikams pritvirtindavo guminį kamuoliuką.

3. "Krokodilo ašaros" - tai ne mitas. Aukos valgymo metu krokodilai verkia, kad išvengtų druskų perteklius.

4. Atskirti žolėdžius gyvūnus nuo plėšrūnų galima pagal akių išdėstymą: plėšrūnų akys yra  snukio priekyje, tai leidžia  tiksliai sutelkti dėmesį į auką. Žolėdžių akys paprastai atskirtos priešingose snukio  pusėse, tai padidina regėjimo sritį  pavojams nuo plėšrūnų aptikti. Išimtis tik beždžionės: jos turi binokuliarinį regėjimą ir nėra plėšrūnai.

+11
  • Akys
  • Galvos skausmas
  • Sudirgusios akys
  • Dvejinimasis akyse

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +55 / -2 +53
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18