Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.

Sausio 10, 2018 | L.Varanavičienė
+2
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.

Kas antras žmogus turi regėjimo problemų. Nenuostabu, kad gydytojai kaltina šiuolaikines technologijas. Mes nepaleidžiame iš rankų mobiliųjų telefonų. Nuėję nuo kompiuterio,  žiūrime televizorių arba einame į kiną, o vakare lovoje skaitome knygas.

Pagrindiniu akių priešu gydytojai-oftalmologai  pripažįsta kompiuterį:  regėjimo problemos dėl jo kaltės yra vadinamos kompiuteriniu akių sindromu (GLC). Prie  monitoriaus praleidžiantiems daugiau nei 5 valandas per dieną sindromo simptomai yra gerai pažįstami: sausos akys ir deginimo jausmas, paraudę akių vokai, galvos skausmas.

Kodėl  kompiuteris pakenkia akims daugiau nei įprastas skaitymas?

Mūsų akys yra sukurtos anatomiškai keisti žvilgsnį, žiūrėti pakaitomis tolimais ir artimais atstumais. Tie, kurie praleidžia daugybę valandų prieš monitorių, neturi tokios galimybės, jų akys pavargsta žvelgti į vieną tašką. Yra ir kita problema: žiūrėdamas į monitorių, žmogus beveik nemirksi. Tačiau akių gleivinė  turi nuolat drėkintis, priešingu atveju ji išdžiūva. Tai mus verčia jausti - smėlio  akyse pojūtį,  nuovargį. Nepalanki ekologija: tabako dūmai, gatvės dulkės, teršalų pilnas  oras taip pat padidina akių sausumą. Biure nereikia laukti išgelbėjimo: kondicionuojamas oras yra labai sausas.

Be to, vaizdas monitoriuje, net ir pats kokybiškiausias, skiriasi nuo natūralaus. Pirma, jis susideda iš pikselių, kurie nuolat mirksi (nors to akys nepastebi). Antra, nuotraukos ir tekstas šviečia, o tai suteikia papildomą apkrovą akims. Trečia, liuminescencinių monitorių spinduliavimas nesutampa su maksimaliu akies spektriniu jautrumu.

"Idealiu, jei monitorius yra šiek tiek virš akių lygio."

Kaip sumažinti naštą akims?

1. Pagrindinis oftalmologų patarimas yra kas valandą atitraukti akis nuo monitoriaus  ir 10 minučių pailsėti. Praktiškai tai sunku, todėl pasirūpinkite  akių mankštele. Pažiūrėkite pro langą, suraskite tašką pačiame nutolusiame vaizde - bokšte arba reklaminiame plakate ant namo sienos, keiskite žvilgsnį  nuo stiklo į jį ir atgal. Nesukite akių, turi keistis tik atstumas ir fokusavimas.

2. Kad patogiai dirbtumėte, pasirinkite gerą monitorių ir sėdėkite mažiausiai 60 cm atstumu. Idealiu, jei monitorius yra šiek tiek virš akių lygio. Tinkamas apšvietimas yra labai svarbus. Natūrali šviesa turi nukristi iš kairės.

3. Akiniai su specialia danga gali visiškai sulaikyti UV spindulius ir žalingą trumpų bangų violetinę šviesą. Be to, jie padidina vaizdo aiškumą ir kontrastą, pašalina akinimo efektą ir mažina nuovargį.

4. Jei naudojate kontaktinius lęšius, jie irgi padidina akių sausumą. Pradedantiesiems reikia vartoti akių lašus. Sudėtimi jie panašūs į tikras ašaras (vadinami "dirbtinėmis ašaromis") ir labai veiksmingai įveikia nuovargį ir deginimo pojūtį akyse. Norėdami pašalinti paraudimą ir sumažinti nuovargį, pasirinkite produktus, kurių sudėtyje yra hialurono rūgšties.

5. A, B2, E, C grupės vitaminai, kalcis yra labai naudingi akims. Be garsaus produkto, skirto ūmiam regos gerinimui, kaip morkos, į maitinimosi racioną įveskite varškę, žuvį, mėlynes ir kitas uogas. Rudens-žiemos metu oftalmologai rekomenduoja gerti vitaminų- mineralų kompleksus.

Įdomūs faktai apie akis:

1. Norėdami pagerinti regėjimą, Indijos jogai žvelgė į saulę ir mėnulį. Manė, kad saulės spinduliai pagyvina regėjimą, pagreitina kraujo apytaką ir užmuša bakterijas.

2. Majų tauta vieną iš  grožio požymių laikė žvairumą. Norėdami jį išvystyti, tarp akių  vaikams pritvirtindavo guminį kamuoliuką.

3. "Krokodilo ašaros" - tai ne mitas. Aukos valgymo metu krokodilai verkia, kad išvengtų druskų perteklius.

4. Atskirti žolėdžius gyvūnus nuo plėšrūnų galima pagal akių išdėstymą: plėšrūnų akys yra  snukio priekyje, tai leidžia  tiksliai sutelkti dėmesį į auką. Žolėdžių akys paprastai atskirtos priešingose snukio  pusėse, tai padidina regėjimo sritį  pavojams nuo plėšrūnų aptikti. Išimtis tik beždžionės: jos turi binokuliarinį regėjimą ir nėra plėšrūnai.

+2
  • Akys
  • Galvos skausmas
  • Sudirgusios akys
  • Dvejinimasis akyse

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ką būtina žinoti apie profesines ligas?
Ką būtina žinoti apie profesines ligas? Darbe mes praleidžiame didžią dalį savo dienos, tad ilgas laikas sveikatai kenksmingoje aplinkoje gali išprovokuoti atsirasti tam tikroms ligoms, įvairiems sveikatos sutrikimams: nugaros skausmui, bronchinei astmai, migrenai, alergijoms... „Profesinės ligos“ – tai sąvoka, kuri nurodo, jog tam tikros profesijos atstovai yra... +27 / 0 +27
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Mesti rūkyti niekada nevėlu
Mesti rūkyti niekada nevėlu „Jau pakenkiau savo kūnui, tad nebėra prasmės mesti rūkyti. Vis tiek sveikas nebebūsiu“, – taip dažnai galvoja rūkantys žmonės, o ypač tie, kurie rūko daug metų. Tačiau jie klysta. Tyrimai atskleidė, kad pagerėjusia sveikata ir ilgesne gyvenimo trukme džiaugiasi net ir tie, kurie šio įpročio atsikratė po kelių... +30 / 0 +30
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui Kai papilkėję medžių lapai praneša apie artėjantį šaltuką, o žvarbus vėjas priverčia dar stipriau užsivynioti vilnonį šaliką, tampa akivaizdu: atėjo metas ruoštis šaltajam žiemos sezonui. Jei jus vis dar šildo vasaros prisiminimai ir net baisu pagalvoti apie sniego pusnis ar kumštines pirštines, turime pasiūlymų, kaip... 1 +26 / 0 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 4 +22 / 0 +22
Povilas Petrauskas: „Koučingas – tai ilga kelionė į save“
Povilas Petrauskas: „Koučingas – tai ilga kelionė į save“ Atrodytų, kad Povilas Petrauskas turėtų kalbėti vien klausimais, juk jis – pripažintas koučingo specialistas. Tačiau šįkart Povilas pasiryžęs atsakyti į visus mums (tikimės, kad ir jums!) rūpimus klausimus – apie laimę, milijonus ir lietuvišką požiūrį į saviugdą. 3 +21 / 0 +21
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną? Jeigu skaitote šį straipsnį darbo metu, tikėdamiesi, kad jį uždarę pradėsite dirbti, – jums praverstų ne tik patarimai, kaip susikaupti darbui, bet ir rekomendacijos, kaip liautis atidėlioti svarbias užduotis. Iš tiesų tiek viena, tiek kita yra susiję – kai imamės darbo nesusikaupę, mintys ima klysti ne ten... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +20 / -2 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +17 / 0 +17