Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.

Sausio 10, 2018 | L.Varanavičienė
+11
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.

Kas antras žmogus turi regėjimo problemų. Nenuostabu, kad gydytojai kaltina šiuolaikines technologijas. Mes nepaleidžiame iš rankų mobiliųjų telefonų. Nuėję nuo kompiuterio,  žiūrime televizorių arba einame į kiną, o vakare lovoje skaitome knygas.

Pagrindiniu akių priešu gydytojai-oftalmologai  pripažįsta kompiuterį:  regėjimo problemos dėl jo kaltės yra vadinamos kompiuteriniu akių sindromu (GLC). Prie  monitoriaus praleidžiantiems daugiau nei 5 valandas per dieną sindromo simptomai yra gerai pažįstami: sausos akys ir deginimo jausmas, paraudę akių vokai, galvos skausmas.

Kodėl  kompiuteris pakenkia akims daugiau nei įprastas skaitymas?

Mūsų akys yra sukurtos anatomiškai keisti žvilgsnį, žiūrėti pakaitomis tolimais ir artimais atstumais. Tie, kurie praleidžia daugybę valandų prieš monitorių, neturi tokios galimybės, jų akys pavargsta žvelgti į vieną tašką. Yra ir kita problema: žiūrėdamas į monitorių, žmogus beveik nemirksi. Tačiau akių gleivinė  turi nuolat drėkintis, priešingu atveju ji išdžiūva. Tai mus verčia jausti - smėlio  akyse pojūtį,  nuovargį. Nepalanki ekologija: tabako dūmai, gatvės dulkės, teršalų pilnas  oras taip pat padidina akių sausumą. Biure nereikia laukti išgelbėjimo: kondicionuojamas oras yra labai sausas.

Be to, vaizdas monitoriuje, net ir pats kokybiškiausias, skiriasi nuo natūralaus. Pirma, jis susideda iš pikselių, kurie nuolat mirksi (nors to akys nepastebi). Antra, nuotraukos ir tekstas šviečia, o tai suteikia papildomą apkrovą akims. Trečia, liuminescencinių monitorių spinduliavimas nesutampa su maksimaliu akies spektriniu jautrumu.

"Idealiu, jei monitorius yra šiek tiek virš akių lygio."

Kaip sumažinti naštą akims?

1. Pagrindinis oftalmologų patarimas yra kas valandą atitraukti akis nuo monitoriaus  ir 10 minučių pailsėti. Praktiškai tai sunku, todėl pasirūpinkite  akių mankštele. Pažiūrėkite pro langą, suraskite tašką pačiame nutolusiame vaizde - bokšte arba reklaminiame plakate ant namo sienos, keiskite žvilgsnį  nuo stiklo į jį ir atgal. Nesukite akių, turi keistis tik atstumas ir fokusavimas.

2. Kad patogiai dirbtumėte, pasirinkite gerą monitorių ir sėdėkite mažiausiai 60 cm atstumu. Idealiu, jei monitorius yra šiek tiek virš akių lygio. Tinkamas apšvietimas yra labai svarbus. Natūrali šviesa turi nukristi iš kairės.

3. Akiniai su specialia danga gali visiškai sulaikyti UV spindulius ir žalingą trumpų bangų violetinę šviesą. Be to, jie padidina vaizdo aiškumą ir kontrastą, pašalina akinimo efektą ir mažina nuovargį.

4. Jei naudojate kontaktinius lęšius, jie irgi padidina akių sausumą. Pradedantiesiems reikia vartoti akių lašus. Sudėtimi jie panašūs į tikras ašaras (vadinami "dirbtinėmis ašaromis") ir labai veiksmingai įveikia nuovargį ir deginimo pojūtį akyse. Norėdami pašalinti paraudimą ir sumažinti nuovargį, pasirinkite produktus, kurių sudėtyje yra hialurono rūgšties.

5. A, B2, E, C grupės vitaminai, kalcis yra labai naudingi akims. Be garsaus produkto, skirto ūmiam regos gerinimui, kaip morkos, į maitinimosi racioną įveskite varškę, žuvį, mėlynes ir kitas uogas. Rudens-žiemos metu oftalmologai rekomenduoja gerti vitaminų- mineralų kompleksus.

Įdomūs faktai apie akis:

1. Norėdami pagerinti regėjimą, Indijos jogai žvelgė į saulę ir mėnulį. Manė, kad saulės spinduliai pagyvina regėjimą, pagreitina kraujo apytaką ir užmuša bakterijas.

2. Majų tauta vieną iš  grožio požymių laikė žvairumą. Norėdami jį išvystyti, tarp akių  vaikams pritvirtindavo guminį kamuoliuką.

3. "Krokodilo ašaros" - tai ne mitas. Aukos valgymo metu krokodilai verkia, kad išvengtų druskų perteklius.

4. Atskirti žolėdžius gyvūnus nuo plėšrūnų galima pagal akių išdėstymą: plėšrūnų akys yra  snukio priekyje, tai leidžia  tiksliai sutelkti dėmesį į auką. Žolėdžių akys paprastai atskirtos priešingose snukio  pusėse, tai padidina regėjimo sritį  pavojams nuo plėšrūnų aptikti. Išimtis tik beždžionės: jos turi binokuliarinį regėjimą ir nėra plėšrūnai.

+11
  • Akys
  • Galvos skausmas
  • Sudirgusios akys
  • Dvejinimasis akyse

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Spalvų ir šviesos terapija
Spalvų ir šviesos terapija Jau nuo seno žinoma, kad spalvos ir šviesa turi gydomųjų savybių. Mokslininkai teigia, kad spalvų terapija jau buvo pasitelkiama Egipte, Indijoje, Senovės Kinijoje ir jau tada nebuvo abejojama spalvų nauda. Šiuolaikiniams žmonėms irgi žinoma, kad įrenginėjant interjerą būtina atsižvelgti į jame vyraujančias spalvas – tai... +1 / 0 +1
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +54 / -3 +51
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18