2 pagrindiniai sveikos mitybos patarimai

Rugsėjo 7, 2015
+3
2 pagrindiniai sveikos mitybos patarimai

Valgykite daugiau spalvingų vaisių ir daržovių

Vaisiuose ir daržovėse yra mažai kalorijų ir gausu maistingųjų medžiagų, o tai reiškia, kad juose daug vitaminų, mineralų, antioksidantų ir skaidulų. Turite suvalgyti rekomenduojamas penkias vaisių ir daržovių porcijas per dieną, taip natūraliai sumažinsite nesveiko maisto vartojimą. Porciją sudaro pusė puodelio žalių vaisių ar daržovių, pavyzdžiui, mažas obuolys ar bananas. Daugumai mūsų reikia dvigubai didesnio kiekio, negu suvalgome dabar.

Natūraliai saldžios daržovės, tokios kaip kukurūzai, morkos, burokai, saldžiosios bulvės, svogūnai ir moliūgai, sumažina cukraus poreikį.

Pamėginkite kiekvieną dieną valgyti įvairiaspalvių vaisių ir daržovių, nes juose gausu vitaminų, mineralų ir antioksidantų. Pridėkite uogų į pusryčių dribsnius, suvalgykite vaisių desertui, užkandžiaukite daržovėmis, pavyzdžiui, morkomis, žirniais ar vyšniniais pomidorais vietoj perdirbtų užkandžių.

  • Žalumynai. Mėgaukitės salotomis. Lapiniuose kopūstuose, garstyčių lapuose, brokoliuose ir kininiuose kopūstuose gausu kalcio, magnio, geležies, kalio, cinko ir vitaminų A, C, E iki K.
  • Saldžios daržovės. Natūraliai saldžios daržovės, tokios kaip kukurūzai, morkos, burokai, saldžiosios bulvės, svogūnai ir moliūgai, sumažina cukraus poreikį.
  • Vaisiai. Vaisiai yra skanus malonumas, juose gausu skaidulų, vitaminų ir antioksidantų. Uogos padeda kovoti su vėžiu, obuoliai organizmą aprūpina skaidulomis, apelsinai ir mangai – vitaminu C ir t. t.
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį

"... statistika rodo, kad per metus žmogus Lietuvoje suvalgo vidutiniškai 12 kg žuvies produktų, o mėsos – 4–5 kartus daugiau..."

Daugiau skaitykie:

Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+3
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Mitybos įpročiai
  • Sveikatingumo centrai
  • Sveikatos patikrinimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kodėl taip dažnai sutrinka virškinimas?
Kodėl taip dažnai sutrinka virškinimas? Virškinimo problemos, tikėtina, neaplenkia nė vieno žmogaus. Bent kartą jas tekę patirti dažnam iš mūsų. Pilvo pūtimas kankinti gali jau nuo pirmųjų gyvenimo dienų, o sunkumo ir nevirškinimo jausmas dažną suaugusįjį priverčia ieškoti pagalbos. Kokios įprasčiausios sustojusio skrandžio skundų priežastys ir kas gali... +2 / 0 +2
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18