Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos

Spalio 21, 2017 | L.Rimgailė
+17
Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos

Ruduo – pats tinkamiausias metas save ir šeimą palepinti kvapniomis daržovių sriubomis. Tad šįkart siūlome Jums išbandyti dvi daržovių sriubų receptus: šios sriubos yra ne tik kad labai skanios, bet dar ir labai sveikos, tad pravartu atrasti kelias dešimtis minučių ir jas išsivirti.

Agurkų sriuba: kai norisi kažko nekaloringo ir sveiko

Ingredientai: 2 morkos, 2 bulvės, svogūnas, 2 agurkai, krapai, aliejus, grietinė.

Paruošimas: Į 1,5 l verdančio vandens sudėti supjaustytas morkas, bulves, svogūną ir 3 min pavirinti. Įberti smulkiai supjaustytus agurkus, puodą nukelti nuo ugnies ir palaikyti uždengus 10-15 min. Prieš valgant įberti krapų, įpilti šaukštelį aliejaus ar grietinės.

Nauda sveikatai: Šios sriubos nauda sveikatai yra neabejotina: agurkuose yra daug mineralinių druskų (fosforo, kalcio, magnio, geležies), mikroelementų (vario, mangano, sieros, kobalto, cinko, silicio, jodo), tad be abejonės šios daržovės yra itin naudingos žmogaus sveikatai. Agurkai yra naudingi tiems, kurie serga širdies ir kraujagyslių, inkstų ligomis, nes jie turi savybę šalinti skysčius, skatina šlapimo rūgšties pertekliaus skyrimąsi iš organizmo. Jei dažnai tinsta kojos, tai gali būti vienas iš simptomų, kad organizme yra susikaupę skysčiai ir juos reikia šalinti.

 Į agurkų sriubą taip pat dedasi ir kelios morkos. Morkos dar Hipokrato laikais buvo laikomos vaistu nuo visų ligų. Iš morkų ne tik ruošdavo daugybę patiekalų, bet ir gamindavo įvairius tepalus, lašelius, nuovirus. Morkose yra gausu beta karotino, o šis, kaip žinia, saugo organizmą nuo  vėžinių ligų, cholesterolio pertekliaus, stiprina regėjimą.

Agurkų sriubai paskaninti yra naudojama krapai bei grietinė. Jei laikotės dietos, tuomet grietinės galite ir atsisakyti, o štai krapų – jokiu būdu ne. Krapai visai nekaloringi ir yra itin naudingi sveikatai. Šis prieskoninis augalas pirmą kartą buvo aprašytas senovės Egipto, Eberso papiruse 1500 metų per. Kr. ir buvo minimas kaip mikstūros nuo skausmo ingredientas. Kuomet suvalgysite gausiai krapais paskatinto patiekalo, nesistebėkite, jog pakilo apetitas: krapuose yra daugybė vitaminų, eterinių aliejų (karvono ir miristicino) ir kitų veikliųjų medžiagų, kurios žadina apetitą bei gerina virškinamojo trakto organų veiklą.

 

Daržovių sriuba su šaltalankiais: vitaminų „bomba“ imunitetui stiprinti

Ingredientai: 2 litrų vandens, 50 g sviesto, 2 svogūnų, 2 bulvių, 2 morkų, 1 pomidoro, 1 saldžiosios oranžinės paprikos, žalių petražolių, prieskonių (druskos, pipirų),  stiklinės šviežių šaltalankių.

Paruošimas: Supjaustyti svogūnus, papriką, morką, pomidorą ir apkepti šias daržoves svieste, pabarstyti prieskoniais bei supilti į puodą verdančiu vandeniu. Sudėti virti bulves. Virti apie 30 min, likus 15 minučių sudėti nuplautus šaltalankius, smulkintas petražoles.

Nauda sveikatai: Šaltalankis – tai bene vienas iš svarbiausių šios daržovių sriubos ingredientų, kuris sriubai suteikia ypatingą skonį. Ne tik skonį, bet ir maistinė vertė šios sriubos šaltalankio dėka gerokai padidėja. Šaltalankio uogose itin daug yra vitamino E, kuris saugo organizmą nuo senėjimo ir vitamino F, kuris reguliuoja medžiagų apykaitą. Jau nuo senų laikų yra žinoma, jog šaltalankis gali būti puiki profilaktinė priemonė prieš insultą, infarktą, jis atstato organizmą po ligų ir psichinių bei fizinių pervargimų. Ir nors dažniausiai dėl savo gydomųjų savybių yra vartojama šaltalankio aliejus, tačiau nepamirškite juo paskaninti ir savo daržovių sriubų. Tuomet peršalimo ligos bei gripas tikrai Jums kels mažesnė grėsmę.

Taigi, ne tik sau šių daržovių sriubų išsivirkite, bet ir šeimą bei draugus jomis pavaišinkite!

 

 

+17
  • Virškinimo organų ligos
  • Peršalimas
  • Gripas
  • Alerginė sloga
  • Sloga ūminė
  • Sloga lėtinė
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti Atrodo, jog sveikai maitinatės, sportuojate, tačiau sveikata toli gražu nėra tokia, kokia norėtumėte, kad būtų? Jaučiate, kaip nuolat stinga jėgų, nesinori atlikti net pačių paprasčiausių, kasdieninių darbų? Jei taip, tuomet nepulkite kaltinti pačio nykiausio metų laiko: galbūt kaltas visai ne jis, bet Jūsų tam tikri... +5 / 0 +5
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų
Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų Jei pradėjo varginti pilvo pūtimas, rėmuo, sunkumas skrandyje – būtina peržiūrėti savo mitybos racioną. Gali būti, jog būtent tam tikri maisto produktai ir sukelia visus tokius nemalonius simptomus... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +17 / 0 +17