Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos

Spalio 21, 2017 | L.Rimgailė
+17
Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos

Ruduo – pats tinkamiausias metas save ir šeimą palepinti kvapniomis daržovių sriubomis. Tad šįkart siūlome Jums išbandyti dvi daržovių sriubų receptus: šios sriubos yra ne tik kad labai skanios, bet dar ir labai sveikos, tad pravartu atrasti kelias dešimtis minučių ir jas išsivirti.

Agurkų sriuba: kai norisi kažko nekaloringo ir sveiko

Ingredientai: 2 morkos, 2 bulvės, svogūnas, 2 agurkai, krapai, aliejus, grietinė.

Paruošimas: Į 1,5 l verdančio vandens sudėti supjaustytas morkas, bulves, svogūną ir 3 min pavirinti. Įberti smulkiai supjaustytus agurkus, puodą nukelti nuo ugnies ir palaikyti uždengus 10-15 min. Prieš valgant įberti krapų, įpilti šaukštelį aliejaus ar grietinės.

Nauda sveikatai: Šios sriubos nauda sveikatai yra neabejotina: agurkuose yra daug mineralinių druskų (fosforo, kalcio, magnio, geležies), mikroelementų (vario, mangano, sieros, kobalto, cinko, silicio, jodo), tad be abejonės šios daržovės yra itin naudingos žmogaus sveikatai. Agurkai yra naudingi tiems, kurie serga širdies ir kraujagyslių, inkstų ligomis, nes jie turi savybę šalinti skysčius, skatina šlapimo rūgšties pertekliaus skyrimąsi iš organizmo. Jei dažnai tinsta kojos, tai gali būti vienas iš simptomų, kad organizme yra susikaupę skysčiai ir juos reikia šalinti.

 Į agurkų sriubą taip pat dedasi ir kelios morkos. Morkos dar Hipokrato laikais buvo laikomos vaistu nuo visų ligų. Iš morkų ne tik ruošdavo daugybę patiekalų, bet ir gamindavo įvairius tepalus, lašelius, nuovirus. Morkose yra gausu beta karotino, o šis, kaip žinia, saugo organizmą nuo  vėžinių ligų, cholesterolio pertekliaus, stiprina regėjimą.

Agurkų sriubai paskaninti yra naudojama krapai bei grietinė. Jei laikotės dietos, tuomet grietinės galite ir atsisakyti, o štai krapų – jokiu būdu ne. Krapai visai nekaloringi ir yra itin naudingi sveikatai. Šis prieskoninis augalas pirmą kartą buvo aprašytas senovės Egipto, Eberso papiruse 1500 metų per. Kr. ir buvo minimas kaip mikstūros nuo skausmo ingredientas. Kuomet suvalgysite gausiai krapais paskatinto patiekalo, nesistebėkite, jog pakilo apetitas: krapuose yra daugybė vitaminų, eterinių aliejų (karvono ir miristicino) ir kitų veikliųjų medžiagų, kurios žadina apetitą bei gerina virškinamojo trakto organų veiklą.

 

Daržovių sriuba su šaltalankiais: vitaminų „bomba“ imunitetui stiprinti

Ingredientai: 2 litrų vandens, 50 g sviesto, 2 svogūnų, 2 bulvių, 2 morkų, 1 pomidoro, 1 saldžiosios oranžinės paprikos, žalių petražolių, prieskonių (druskos, pipirų),  stiklinės šviežių šaltalankių.

Paruošimas: Supjaustyti svogūnus, papriką, morką, pomidorą ir apkepti šias daržoves svieste, pabarstyti prieskoniais bei supilti į puodą verdančiu vandeniu. Sudėti virti bulves. Virti apie 30 min, likus 15 minučių sudėti nuplautus šaltalankius, smulkintas petražoles.

Nauda sveikatai: Šaltalankis – tai bene vienas iš svarbiausių šios daržovių sriubos ingredientų, kuris sriubai suteikia ypatingą skonį. Ne tik skonį, bet ir maistinė vertė šios sriubos šaltalankio dėka gerokai padidėja. Šaltalankio uogose itin daug yra vitamino E, kuris saugo organizmą nuo senėjimo ir vitamino F, kuris reguliuoja medžiagų apykaitą. Jau nuo senų laikų yra žinoma, jog šaltalankis gali būti puiki profilaktinė priemonė prieš insultą, infarktą, jis atstato organizmą po ligų ir psichinių bei fizinių pervargimų. Ir nors dažniausiai dėl savo gydomųjų savybių yra vartojama šaltalankio aliejus, tačiau nepamirškite juo paskaninti ir savo daržovių sriubų. Tuomet peršalimo ligos bei gripas tikrai Jums kels mažesnė grėsmę.

Taigi, ne tik sau šių daržovių sriubų išsivirkite, bet ir šeimą bei draugus jomis pavaišinkite!

 

 

+17
  • Virškinimo organų ligos
  • Peršalimas
  • Gripas
  • Alerginė sloga
  • Sloga ūminė
  • Sloga lėtinė
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui?
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui? Cukrumi pagardintas beveik kiekvienas maistas, pradedant nuo saldainių ir limonado, baigiant kečupu, majonezu, pusfabrikačiais, greitais pusryčiais, duona. O kas nemaloniausia, jame dažnai cukraus koncentracija keletą kartų viršija įprastą kasdienį žmogaus poreikį! +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +37 / -5 +32
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +50 / -22 +28
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -2 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18