Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?

Rugpjūčio 19, 2017 | L.Rimgailė
+19
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?

Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos  itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje.

Kodėl vyresnio amžiaus žmonės per dieną turėtų suvalgyti bent po vieną apelsiną?

Svarbu pradėti laiku rūpintis savo akimis, nes mūsų akys – tai svarbiausias jutimo organas, kuris mums yra itin reikalingas. Tad kuomet keliausite į parduotuvę apsipirkti, nepamirškite į savo pirkinių krepšį įsidėti ir apelsinų.

Ypač jie naudingi senyvo amžiaus žmonėms, kurie valgydami vaisius, kuriuose gausu vitamino C, gali apsisaugoti nuo kataraktos – akių ligos, kuri užklumpa vyresniame amžiuje. Ir tai – ne iš piršto laužta tiesa: kataraktos pažeistuose lęšiukuose paprastai trūksta vitamino C. Jei vitamino C yra sunaudojama tiek, kiek rekomenduojama dienos norma, tuomet galima sustabdyti šios akių ligos atsiradimą.

Žurnale „Ophthalmonology“ buvo publikuojamas tyrimas, kuriame buvo stebima 324 moterų pacienčių, kurios kentė nuo kataraktos, akių būklė. Daugiausiai tyrime dalyvavo 60 amžiaus moterys.

"Jei vargina dantenų kraujavimas, dažnai atsiranda gripas, peršalimo ligos, burnos gleivinės uždegimas, yra nuovargis, antsvoris, silpni nervai – viso to priežastimi gali būti vitamino C stoka organizme."

Tyrimo rezultatai maloniai nustebino, pasirodo, teisinga ir subalansuota mityba, kurioje netrūksta vaisių ir daržovių, gali itin teigiamai paveikti akių sveikatą ir apsaugoti ją nuo pavojingų akių ligų, tokių kaip katarakta.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog moterys, kurios kasdien suvartodavo didesnį kiekį vitamino C, net 33 proc. Sumažino kataraktos atsiradimo riziką.

Ar žinojote, jog ašarų skystyje yra vitamino C 30-50 kartų daugiau nei kraujyje? Šios imuninės medžiagos koncentracija lęšiuke mažesnė tik už jos koncentraciją nervų sistemoje bei antinksčių žievėje.

Dar vienas įdomus atradimas šio tyrimo metu buvo tai, jog geriau nuo peršalimo ligų apsaugo ne vitaminas, bet cinkas. Cinko daugiausiai yra įvairiuose rupų miltų gaminiuose, kviečių sėlenose, sėklose, alaus mielėse, žuvyje, jūros gėrybėse. Itin rekomenduojam maistą skaninti saulėgrąžų arba moliūgų sėklomis.

Sakoma, jog sveikame organizme cinko atsargos sudaro apie 1,8 gramų. Jog Jūsų organizmui trūksta cinko gali išduoti ne tik dažnai kamuojančios peršalimo ligos, bet ir suglebusi ir suvytusi oda, kurioje atsirado raukšlių.

Norite sportuoti, bet kankina kelių skausmai po bėgimo?

Šiltuoju metų laiku dauguma žmonių iš spintos traukia sportbačius ir, norėdami patobulinti kūno formas ar padidinti savo fizinį pajėgumą, pradeda užsiiminėti turbūt pačia paprasčiausia ir populiariausia veikla – bėgimu. Tačiau pradedantieji bėgikai, pervertindami savo galimybes, dažnai pradeda skųstis po bėgimo kamuojančiais kelių skausmais.

Plačiau:

Norite sportuoti, bet kankina kelių skausmai po bėgimo?

Kodėl žmogui, kitaip nei gyvūnui, yra būtina gauti vitamino C su maistu?

Ar žinojote, jog beveik visi gyvūnai vitaminą C iš gliukozės gaminasi patys? Dėl to jie beveik niekuomet neperšąla. Pavyzdžiui, lapė valandų valandas gali žiemos sniege tykoti grobio be baimės, jog tai bus kenksminga jos sveikatai: jos organizmo medžiagų apykaita gliukozę verčia vitaminu C.

Deja, tačiau visai kitaip yra su žmogaus organizmu - žmogaus kūnas negali pats gamintis vitamino C, tad jam šio vitamino yra labai svarbu gauti iš maisto.

Vitamino C itin daug yra šeivamedžių uogose  (100gramų – 37,1miligramai), kiviuose – (100 gramų - 36,7 miligramai) ir, žinoma, apelsinuose ( 100 gramų - 35, 4 miligramai).

 

Nuo ko dar padeda vitaminas C?

Jau nuo senų senovės yra žinoma, jog vitaminas C yra pats tikriausias visų ligų sukėlėjų, bakterijų, virusų, o ypač laisvųjų radikalų priešas.

Kaip galima pastebėti, jog Jums trūksta vitamino C? Jei vargina dantenų kraujavimas, dažnai atsiranda gripas, peršalimo ligos, burnos gleivinės uždegimas, yra nuovargis, antsvoris, silpni nervai – viso to priežastimi gali būti vitamino C stoka organizme.

Taigi, nepamirškite į savo mitybos racioną įtraukti ne tik daugiau apelsinų, bet ir citrinų (jose taip pat gausu vitamino C). Tik visuomet atsiminkite, jog jas geriausia yra valgyti su minkštimu, nes būtent taip yra gaunama daug daugiau vitaminų nei geriant tik iš jų išspaustas sultis.

+19
  • Vitaminai
  • Regėjimas
  • Avitaminozė
  • Stiprina regėjimą
  • Vitaminas D

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17