Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?

Rugpjūčio 19, 2017 | L.Rimgailė
+19
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?

Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos  itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje.

Kodėl vyresnio amžiaus žmonės per dieną turėtų suvalgyti bent po vieną apelsiną?

Svarbu pradėti laiku rūpintis savo akimis, nes mūsų akys – tai svarbiausias jutimo organas, kuris mums yra itin reikalingas. Tad kuomet keliausite į parduotuvę apsipirkti, nepamirškite į savo pirkinių krepšį įsidėti ir apelsinų.

Ypač jie naudingi senyvo amžiaus žmonėms, kurie valgydami vaisius, kuriuose gausu vitamino C, gali apsisaugoti nuo kataraktos – akių ligos, kuri užklumpa vyresniame amžiuje. Ir tai – ne iš piršto laužta tiesa: kataraktos pažeistuose lęšiukuose paprastai trūksta vitamino C. Jei vitamino C yra sunaudojama tiek, kiek rekomenduojama dienos norma, tuomet galima sustabdyti šios akių ligos atsiradimą.

Žurnale „Ophthalmonology“ buvo publikuojamas tyrimas, kuriame buvo stebima 324 moterų pacienčių, kurios kentė nuo kataraktos, akių būklė. Daugiausiai tyrime dalyvavo 60 amžiaus moterys.

"Jei vargina dantenų kraujavimas, dažnai atsiranda gripas, peršalimo ligos, burnos gleivinės uždegimas, yra nuovargis, antsvoris, silpni nervai – viso to priežastimi gali būti vitamino C stoka organizme."

Tyrimo rezultatai maloniai nustebino, pasirodo, teisinga ir subalansuota mityba, kurioje netrūksta vaisių ir daržovių, gali itin teigiamai paveikti akių sveikatą ir apsaugoti ją nuo pavojingų akių ligų, tokių kaip katarakta.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog moterys, kurios kasdien suvartodavo didesnį kiekį vitamino C, net 33 proc. Sumažino kataraktos atsiradimo riziką.

Ar žinojote, jog ašarų skystyje yra vitamino C 30-50 kartų daugiau nei kraujyje? Šios imuninės medžiagos koncentracija lęšiuke mažesnė tik už jos koncentraciją nervų sistemoje bei antinksčių žievėje.

Dar vienas įdomus atradimas šio tyrimo metu buvo tai, jog geriau nuo peršalimo ligų apsaugo ne vitaminas, bet cinkas. Cinko daugiausiai yra įvairiuose rupų miltų gaminiuose, kviečių sėlenose, sėklose, alaus mielėse, žuvyje, jūros gėrybėse. Itin rekomenduojam maistą skaninti saulėgrąžų arba moliūgų sėklomis.

Sakoma, jog sveikame organizme cinko atsargos sudaro apie 1,8 gramų. Jog Jūsų organizmui trūksta cinko gali išduoti ne tik dažnai kamuojančios peršalimo ligos, bet ir suglebusi ir suvytusi oda, kurioje atsirado raukšlių.

Norite sportuoti, bet kankina kelių skausmai po bėgimo?

Šiltuoju metų laiku dauguma žmonių iš spintos traukia sportbačius ir, norėdami patobulinti kūno formas ar padidinti savo fizinį pajėgumą, pradeda užsiiminėti turbūt pačia paprasčiausia ir populiariausia veikla – bėgimu. Tačiau pradedantieji bėgikai, pervertindami savo galimybes, dažnai pradeda skųstis po bėgimo kamuojančiais kelių skausmais.

Plačiau:

Norite sportuoti, bet kankina kelių skausmai po bėgimo?

Kodėl žmogui, kitaip nei gyvūnui, yra būtina gauti vitamino C su maistu?

Ar žinojote, jog beveik visi gyvūnai vitaminą C iš gliukozės gaminasi patys? Dėl to jie beveik niekuomet neperšąla. Pavyzdžiui, lapė valandų valandas gali žiemos sniege tykoti grobio be baimės, jog tai bus kenksminga jos sveikatai: jos organizmo medžiagų apykaita gliukozę verčia vitaminu C.

Deja, tačiau visai kitaip yra su žmogaus organizmu - žmogaus kūnas negali pats gamintis vitamino C, tad jam šio vitamino yra labai svarbu gauti iš maisto.

Vitamino C itin daug yra šeivamedžių uogose  (100gramų – 37,1miligramai), kiviuose – (100 gramų - 36,7 miligramai) ir, žinoma, apelsinuose ( 100 gramų - 35, 4 miligramai).

 

Nuo ko dar padeda vitaminas C?

Jau nuo senų senovės yra žinoma, jog vitaminas C yra pats tikriausias visų ligų sukėlėjų, bakterijų, virusų, o ypač laisvųjų radikalų priešas.

Kaip galima pastebėti, jog Jums trūksta vitamino C? Jei vargina dantenų kraujavimas, dažnai atsiranda gripas, peršalimo ligos, burnos gleivinės uždegimas, yra nuovargis, antsvoris, silpni nervai – viso to priežastimi gali būti vitamino C stoka organizme.

Taigi, nepamirškite į savo mitybos racioną įtraukti ne tik daugiau apelsinų, bet ir citrinų (jose taip pat gausu vitamino C). Tik visuomet atsiminkite, jog jas geriausia yra valgyti su minkštimu, nes būtent taip yra gaunama daug daugiau vitaminų nei geriant tik iš jų išspaustas sultis.

+19
  • Vitaminai
  • Regėjimas
  • Avitaminozė
  • Stiprina regėjimą
  • Vitaminas D

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +41 / -19 +22
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos
Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos Ruduo – pats tinkamiausias metas save ir šeimą palepinti kvapniomis daržovių sriubomis. Tad šįkart siūlome Jums išbandyti dvi daržovių sriubų receptus: šios sriubos yra ne tik kad labai skanios, bet dar ir labai sveikos, tad pravartu atrasti kelias dešimtis minučių ir jas išsivirti. +17 / 0 +17
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16