Vandens gydomoji galia

Rugsėjo 19, 2014 | Simona Gervickaitė
+19
6
Vandens gydomoji galia

Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent kelias stiklines vandens per dieną. Vis dėlto šis kiekis nėra pakankamas. Klausiate, kodėl turėčiau gerti daugiau vandens ir kodėl būtent vandenį? Atsakymus rasite straipsnyje. 

Per dieną žmogus praranda apie 3‒4 litrus vandens, kurį organizmas pašalina kartu su prakaitu, šlapimu, iškvepiamu oru ir ekskrementais. Norint užtikrinti sklandžią organizmo veiklą, prarastą vandenį reikėtų susigrąžinti per maistą ir gėrimus. 

Reikiamo organizmui vandens kiekio apskaičiavimas 

Apskaičiuoti vandens kiekį, reikalingą individualiam organizmui kasdien, galima naudojantis tokia formule: savo svorį padauginkite iš 0,03 (30 ml yra optimalus vandens kiekis, rekomenduojamas 1 kg kūno svorio). Gautas skaičius yra reikalingas išgerti vanduo litrais per dieną. Formulė atrodytų taip: 

Jūsų svoris (kg) x 0,03 = reikiamas išgerti vandens kiekis per dieną (l) 

Pavyzdžiui, jei jūsų svoris 80 kg, tuomet per dieną jums rekomenduojama išgerti apie 2,4 l vandens. Intensyviai sportuojant ar esant dideliems karščiams, šis kiekis turėtų būti didesnis. 

Vandens nederėtų pakeisti kava ar arbataAr galima vandenį pakeisti kitais gėrimais? 

Mūsų kūnas pritaikytas numalšinti troškulį švariu, natūraliu vandeniu. Dalį vandens gauname kartu su maistu, tačiau yra gėrimų, kurie neatstato vandens pusiausvyros organizme ar net kenkia sveikatai. Pavyzdžiui, gaivieji ir gazuoti gėrimai neretai yra prisotinti cukraus, į juos pridėta dažiklių ir skonio stipriklių, taigi jų turėtume vengti. Nors kava, arbata ir gaivieji gėrimai gaminami vandens pagrindu, tačiau juose esantys diuretikai iš kūno ištraukia vandenį ir taip tik padidina dehidrataciją. Jais rekomenduotina pasimėgauti retkarčiais, o kasdien turėtumėte gerti vandenį. 

Norėdami gyventi sveikai ir užsitikrinti senatvę be sunkių ligų, vandens gėrimą turėtumėte paversti rutinine praktika ir teikti jam pirmenybę iš visų kitų gėrimų. Galite pradėti nuo paprasto dalyko: rankinėje ar kuprinėje visuomet turėkite buteliuką švaraus vandens ir karts nuo karto jo atsigerkite. 

Ar galima perdozuoti vandens? 

Intensyviai sportuojant kepenys negali pašalinti vandens pertekliaus, todėl šis vanduo patenka į kūno ląsteles, taip pat ir į smegenų ląsteles. Rezultatas gali būti mirtinas. Dėl šios priežasties sportininkai turėtų apskaičiuoti, kiek vandens jiems reikia išgerti. Tai jie gali padaryti pasisverdami prieš ir po treniruočių ir įvertindami, kiek vandens sportuodami prarado, taigi, kiek jo turėtų susigrąžinti gerdami vandenį (kartu su druskomis). 

Atlikti tyrimai parodė, kad 13 % bėgikų geria per daug vandens, kas lemia druskų netekimą, taigi pernelyg mažą natrio koncentraciją kraujyje. Tokia organizmo būklė verčia žmones jaustis labai blogai ir gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų. Geriant pernelyg daug vandens, išplaunamos druskos ir kiti mikroelementai. Tad norėdami jaustis sveikai, turime subalansuoti išgeriamo vandens ir druskų kiekį. Dėl to intensyviai sportuojantiesiems rekomenduojama gerti mineralais ir druskomis prisotintą vandenį. 

Mineralinės medžiagos maisto produktuose. Jų stoka ir perteklius

„Natrio trūkumas sutrikdo skysčių balansą organizme. Dėl natrio pertekliaus organizme gali atsirasti per daug vandens, padidėti kraujospūdis.“

Plačiau apie mineralinių medžiagų perteklių ir trūkumą skaitykite čia:
Mineralinės medžiagos maisto produktuose. Jų stoka ir perteklius » 

Koks vanduo geriausias? 

„Aplinkos ministerijos duomenimis, Lietuvoje vanduo iš čiaupo yra švarus ir kokybiškas.“ Aplinkos ministerijos duomenimis, Lietuvoje vanduo iš čiaupo yra švarus ir kokybiškas. Tai pigiausias ir prieinamiausias vanduo daugeliui Lietuvos gyventojų. Tiesa, priklausomai nuo vamzdžių senumo, gyventojus šis vanduo gali pasiekti ir nebe pačios aukščiausios kokybės. Tokiu atveju reikia arba pakeisti vamzdžius, arba ieškoti kitų alternatyvų. Viena iš jų ‒ vanduo buteliuose. 

Lietuvoje parduotuvėse parduodamas vanduo dažniausiai išgaunamas iš giluminių gręžinių arba iš šaltinių, taigi yra laikomas sveiku dėl jame esančių mineralų. Visgi šio vandens pakavimui išnaudojama labai daug resursų, todėl tai sulaukia neigiamos aplinkosaugininkų reakcijos. 

Dar viena galimybė ‒ gerti tą patį vandenį iš čiaupo, tačiau specialiai apvalytą. Vienas iš vandens valymo būdų ‒ vandens virinimas. Vis dėlto virinto vandens skoninės savybės dažnai nusileidžia grynam vandeniui, taigi kitas būdas yra vandens apdorojimas juoduoju titnagu. 1 l vandens reikia 3‒5 g titnago, kurį reikia įdėti į indą su vandeniu ir palaikyti dvi tris paras atokiai nuo tiesioginių saulės spindulių. Titnagu praturtintas vanduo stiprina imuninę sistemą, padeda gyti žaizdoms, sumažina cukraus kiekį kraujyje ir gerina virškinimą. 

Gerkime daugiau vandens ir būkime sveiki!

+19
6
  • Dehidratacija
  • Vandens trūkumas organizme
  • Vanduo
  • Vandens dieta
  • Dietologai
  • Mineralinės medžiagos

Susiję straipsniai

  • Karolina / 2014-09-26 11:12:54

    pompompom, KOL KAS gyvas, sveikas :D

  • pompompom / 2014-09-25 09:35:56

    nurimkit panos, geriu as ta vandeni is krano ir nieko, gyvas sveikas :)

  • Gintarė / 2014-09-24 15:28:48

    pompompom, tikėti, kad Vilniuje švarus vanduo - tas pats, kas gerti "Žalią girią" ir galvoti, kad tai vanduo ne iš krano :)

  • Karolina / 2014-09-24 15:25:37

    Vanduo Lietuvoje tikrai nėra švarus, kad ir kaip inirtingai vandens tiekėjai bandytų tai įrodinėti. Vilniaus vandenų tinklalapyje yra informacija apie ištirpusių medžiagų kiekį Vilniaus vandenyse. Galima aiškiai matyti, kad kai kuriose vandenvietėse (pvz., Būkčių) geležies ir mangano kiekis vandenyje vietomis net dvigubai viršija normas. Dar, žinoma, būtina paminėt, kad ir normos pas mus gerokai didesnės nei rekomenduoja pasaulinė sveikatos organizacija ir nei daugelyje kitų Europos šalių. Nežinau, ar filtrai ir pirktinis vanduo yra išeitis, bet iš krano gerti vandenį NEPATARČIAU. Beje, vandens virinimas napdeda pašalinti geležies ir mangano, net atvirkščiai - kai verdant nugaruoja tam tikras kiekis vandens, geležies ir mangano koncentracija padidėja!

  • pompompom / 2014-09-23 12:02:24

    taigi aiskiai parasyta, kad lietuvoj vanduo svarus, nebent gyveni kokiam senam name su papuvusiais vamzdziais... Kam pirkt tada filtra ar vandeni is pardes

  • Kostas / 2014-09-22 11:46:46

    Man inirtingai siulo pirkti vandens filtra, sako, kad vanduo tik toks tinkamas vartoti, nes virinimas nepades istraukti metalų. Man idomu isgirsti daugiau nuomoniu ar tikrai tik perkamas buteliuose ir filtruotas specialiai vanduo geras? ar cia tik pardaveju manipuliacijos?

Siųsk savo nuomonę
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui?
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui? Cukrumi pagardintas beveik kiekvienas maistas, pradedant nuo saldainių ir limonado, baigiant kečupu, majonezu, pusfabrikačiais, greitais pusryčiais, duona. O kas nemaloniausia, jame dažnai cukraus koncentracija keletą kartų viršija įprastą kasdienį žmogaus poreikį! +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +37 / -5 +32
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +50 / -22 +28
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -2 +20
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +19 / 0 +19
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17