Vidurių užkietėjimas. Kaip išspręsti šią problemą?

Balandžio 6, 2016
+12
Vidurių užkietėjimas. Kaip išspręsti šią problemą?

Sunku pasakyti, koks procentas žmonių kenčia nuo vidurių užkietėjimo. Klausimas delikatus ir garsiai aptarinėti tokią problemą nesinori, o gal net ir nemalonu. Nebent artimam žmogui galima pasiguosti. Daugelis į nereguliarų tuštinimąsi nekreipia dėmesio. Tačiau, kai pradeda kamuoti pilvo skausmas, pilvo pūtimas, skrandžio įtampos jausmas, ignoruoti šio reiškinio nebeišeina. Šiandienai nemalonus reiškinys - vidurių užkietėjimas - plinta dideliu tempu. Ir tai ne keista: neteisinga mityba, mažas judrumas, virškinimo sutrikimai yra nereguliaraus ir reto tuštinimosi kaltininkai.

"Kasdien į maistą įberkite vieną kupiną arbatinį šaukštelį sėlenų ir suvalgykite 200g vaisių bei daržovių, kurie turi daug celiuliozės."

Vidurių užkietėjimą lydi daugelis problemų:

-tuštinimosi nebuvimas tris dienas- tai pagrindinis simptomas. Medicinoje tuštinimasis yra normalus nuo 3 kartų per dieną iki 3 kartų per savaitę.

-mažas išmatų kiekis valgant normalias porcijas.

-nepilno išsituštinimo jausmas. Pilvo spazmai.

-apetito sumažėjimas vidurių užkietėjimo metu dėl medžiagų apykaitos sulėtėjimo, viso organizmo vangumo, streso.

- energijos nebuvimas. Silpnumas, prislėgta nuotaika. Storoji žarna tampa mikroorganizmų buveine. Žmogaus organizme kaupiasi atliekos, o nuodingi mikrobai, toksiškos išskyros absorbuojasi į kraują, kuris šias išnešioja po visas kūno ląsteles.

-pilvo pūtimas yra mikroorganizmų dauginimosi žarnyne rezultatas.

-dažnas atsirūgimas, nemalonus puvimo kvapas iš burnos. Neišėjusios iš žarnyno  maisto puvimo dujos kyla į viršų.

-blyški, sausa, žemės atspalvio oda. Tai rodo, kad epidermyje trūksta drėgmės, lėti medžiagų apykaitos procesai. Organizmo apsinuodijimas.

Priežasčių vidurių užkietėjimui yra daug, pagrindinės šios:

-greitas maistas. Daugelis dienos metu minta greitu maistu. Tačiau jame nėra organizmui reikalingų medžiagų, bet yra  cholesterolio, daug kalorijų. Greitai vėl norisi užkandžiauti. Organizmas vargsta. Sutrinka virškinimas.

-mityba nenatūraliais produktais- virtais, konservuotais, rafinuotais, rūkytais. Žmogaus organizmui netinka perdirbtas maistas. Žarnynas prastai jį įsisavina, nesuvirškintos jo dalys kaupiasi, pūva, sukeldamos žarnyno floros pakitimus, ypač storojoje žarnoje, dėl to ji pažeidžiama. Galiausiai užkietėja viduriai.

-nepakankamas išgeriamo vandens kiekis (mažiau nei 2,5 litro).

-sėslus gyvenimo būdas lėtina kraujotaką, medžiagų apykaitą, virškinimo procesą, žarnyno peristaltiką.

-nėštumo metu hormonų kaita. Be to, besiplečianti gimda spaudžia vidaus organus.

-su amžiumi lėtėja organizmo apykaitos procesai, kartu ir žarnyno peristaltika.

-virškinamojo trakto susirgimai.

-stresas ir depresija stabdo medžiagų apykaitą.

-inkstų, endokrininės sistemos, lyties organų susirgimai.

-ilgas gydymasis vaistais naikina žarnyno mikroflorą.

-paveldimumas.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Vidurių užkietėjimo gydymas įprastais laisvinamaisiais vaistais suteikia tik laikiną pagalbą. Neradus negalavimo priežasties, visiškai ir galutinai išsigydyti neįmanoma.  Vidurių užkietėjimą galima nugalėti trimis būdais:

1.Iš esmės pakeitus mitybą.

2.Susitvarkius gyvenimo ritmą (laiku valgyti, miegoti, dirbti).

3.Valgant maistą, kuriame gausu ląstelienos. Ląstelienos stygius sąlygoja lėtą išmatų šalinimą iš organizmo, skatina besaikį bakterijų dauginimąsi. Bet kokia bakterijų koncentracija žarnyne palaipsniui sudaro sąlygas formuotis augliams. Štai kodėl žmonės, kurių valgiaraštyje pernelyg daug riebalų, cukraus, alkoholio, ne tik pakeičia savo žarnyno florą, bet ir verčia be atvangos dirbti tulžies pūslę ir kasą.

Daug ląstelienos turi žali vaisiai:  obuoliai, šviežios slyvos, kriaušės, bananai, apelsinai, citrinos, greipfrutai, abrikosai, braškės, persikai, razinos, visi džiovinti vaisiai. Žalios daržovės: žirneliai, petražolių lapeliai, kalendros lapai, salotos, kopūstai, aguročiai, moliūgai, salierai, morkos, burokėliai, pomidorai, krapai, agurkai. Riešutai: migdolai, lazdyno, graikiniai, žemės riešutai, saulėgrąžos. Rupių miltų duona su sėlenomis, daigais, avižiniai dribsniai, grikių, kukurūzų kruopos, sėlenos. Sėlenos turi daug silicio, kuris gelbėja nuo širdies ir kraujagyslių, žarnyno ligų. Jeigu prie išvardintų produktų pridėsite rūgpienį, jūsų racionas taps išties naudingas. Šitoks maistas-  organizmo ląstelių gyvybingumo pagrindas.

Kasdien į maistą įberkite vieną kupiną arbatinį šaukštelį sėlenų ir suvalgykite 200g vaisių bei daržovių, kurie turi daug celiuliozės. Sukrimskite riešutų. Rupių ruginių miltų duonos riekę užgerkite rūgpieniu. Į sveikatą!

 

 

 

 

 

+12
  • Sveika mityba
  • Dieta
  • Mitybos sutrikimai
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokios yra vidurių užkietėjimo grėsmės ir kaip išvengti šio nemalonaus sveikatos sutrikimo?
Kokios yra vidurių užkietėjimo grėsmės ir kaip išvengti šio nemalonaus sveikatos sutrikimo? Vidurių užkietėjimas gali būti nejauki tema, bet ji iš tiesų labai aktuali, mat daugybė žmonių skundžiasi šia nemalonia problema. Teigiama, kad mažiausiai kas trečias asmuo gali patirti vidurių užkietėjimo epizodų, o senyvame amžiuje bent kas trečias asmuo kamuojamas lėtinio vidurių užkietėjimo. Viduriai gali užkietėti... +4 / 0 +4
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti?
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti? Atėjote į vaistinę, pasiėmėte gydytojo išrašytus ir jums skitus vaistus. Grįžote namo. Pagal nurodymus ėmėte juos vartoti, tačiau greitai pastebėjote, jog vaistai sukėlė šalutinį poveikį – atsirado skrandžio skausmas...Ir tik vėliau supratote, kad taip nutiko dėl to, jog net nepagalvojote, jog jūsų vartojamą vaistą... +33 / 0 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +25 / 0 +25
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18