Vitaminas C – geros savijautos garantas

Spalio 24, 2014 | Judita Malininaitė
+20
1
Vitaminas C – geros savijautos garantas

Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms, bet ir psichologinė būklė ar fizinis grožis? Sveikatos ir grožio puoselėjimui vitaminas C – nepamainomas elementas. 

Organizmui trūkstant vitamino C, žmogų gali pradėti kamuoti įvairiausi lengvi susirgimai ar net rimtesnės ligos. Gali išsiplėsti kraujagyslės, atsirasti paraudimų, alerginių bėrimų. Esant vitamino C trūkumui vis dažniau aplanko slogi nuotaika, sumažėja dėmesio sukoncentravimas, gali sutrikti miegas, todėl išlieka didelė tikimybė susirgti depresija ar anemija. Viso to rezultatas – sutrikusi medžiagų apykaita ir didėjantis svoris. 

Vitamino C gausu kiviuose, obuoliuose, špinatuoseTipiškiausi simptomai, parodantys vitamino C trūkumą: 

  • nusilpęs regėjimas,
  • peršalimas,
  • raukšlių išryškėjimas,
  • dantenų kraujavimas,
  • sąnarių skausmai,
  • vyrams gali išsivystyti nevaisingumas. 

Kuo naudingas vitaminas C? 

Nuo vitamino C priklauso, ar greitai sugis pažeista oda (mėlynės, įbrėžimai, žaizdos), ar organizmas gamins pakankamai kolageno, kad oda ilgiau išliktų stangri. Vitaminas C balina, drėkina ir maitina odą. Jis naudingas ir plaukams. Jei trūksta vitamino C, plaukai tampa sausi, nepaklusnūs ir pastirę it šiaudai. Papildžius vitamino C atsargas iš išorės, naudojant įvairias priemones su vitaminu C, plaukai taps elastingesni, tvirtesni. Šis vitaminas skatina ir plaukų augimą. 

Profilaktinis vitamino vartojimas padeda medžiagų apykaitai, gerina kraujotaką, padeda gaminti antistresinius hormonus, iš organizmo pašalinti sunkiuosius metalus, saugo nuo vėžinių ir širdies susirgimų, mažina tikimybę susirgti mažakraujyste. Padeda organizmui įsisavinti geležį, tačiau ne iš mėsos, bet iš vaisių ir daržovių, kuriuose taip pat gausu vitamino C. Matyt, visi žino, kad vitaminas C stiprina imuninę sistemą, tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad nuo peršalimų jis negali visiškai apsaugoti. Vis dėlto žmonių, kurie šį vitaminą vartoja nuolatos, susirgimai būna lengvesni, greičiau pasveikstama. 

Kokiuose produktuose gausu vitamino C? 

Nėra būtina gerti vitaminą C tablečių pavidalu. Pasistenkite naudingų medžiagų gauti iš natūralių maisto produktų. Norėdami palaikyti gerą savijautą, įtraukite vis kitų lentelėje išvardytų produktų į savo kasdienės mitybos valgiaraštį.  

Vaisiai

Uogos

Daržovės

Prieskoninės žolelės ir šaknys

Kiviai

Avietės

Burokėliai

Petražolės

Obuoliai

Juodieji serbentai

Brokoliai

Krapai

Papajos

Braškės

Lapiniai, briuseliniai ir žiediniai kopūstai

Krienai

Ananasai

Mėlynės

Kaliaropės

Mairūnai

Apelsinai

Agrastai

Raudonosios ir žaliosios paprikos

Špinatai

Citrinos

Erškėtuogės

Pomidorai

Krienai

Mangai

Meškauogės

Pupelės

Imbierai

 

 

Bulvės

 

Jei žmogus propaguoja nesveiką gyvenimo būdą, vitamino C gerųjų savybių įsisavinimas gali nutrūkti arba sustoti, nors vitaminas ir bus vartojamas kaip vaistas ar tiesiog gaunamas su maistu. 

Įsisavinti vitaminą C trukdo

  • alkoholio vartojimas;
  • rūkymas;
  • nereguliarius ir nesveikas maitinamasis;
  • gryno oro stoka;
  • nuolatinė įtampa ir stresas.

Vitamino C perteklius gali sukelti šiuos simptomus: 

  • viduriavimą,
  • pykinimą,
  • skrandžio skausmus,
  • šlapimo pūslės sutrikimus. 

Taip pat galimas atvirkštinis vitamino C naudos variantas – imuninės sistemos nusilpimas. Tokiu atveju geriausia pasitarti su gydytoju, kad nesulauktumėte rimtesnių pasekmių. 

Būkite sveiki ir nesušalkit!

+20
1
  • Peršalimas
  • Vitaminai
  • Avitaminozė
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Sveikatingumo centrai
  • Imuniteto stiprinimas

Susiję straipsniai

  • Simas / 2017-10-23 14:53:15

    Kokie Jūsų šiuos teiginius pagrindžiantys šaltiniai?

Siųsk savo nuomonę
8 mitybos gudrybės dailesnėms kūno linijoms ir lengvesnei savijautai
8 mitybos gudrybės dailesnėms kūno linijoms ir lengvesnei savijautai Norite numesti porą kilogramų ir jaustis lengviau? Tam tikrai nereikia radikalių dietų – pakanka vadovautis paprastomis taisyklėmis ir ilgainiui savo mitybą paversti sveikesne. Griežtos dietos suteikia labai laikinus rezultatus, išsekina organizmą ir dažnai prisideda prie gyvenimo džiaugsmo praradimo. Sveika mityba, priešingai,...
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17