Vitaminas C – geros savijautos garantas

Spalio 24, 2014 | Judita Malininaitė
+21
1
Vitaminas C – geros savijautos garantas

Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms, bet ir psichologinė būklė ar fizinis grožis? Sveikatos ir grožio puoselėjimui vitaminas C – nepamainomas elementas. 

Organizmui trūkstant vitamino C, žmogų gali pradėti kamuoti įvairiausi lengvi susirgimai ar net rimtesnės ligos. Gali išsiplėsti kraujagyslės, atsirasti paraudimų, alerginių bėrimų. Esant vitamino C trūkumui vis dažniau aplanko slogi nuotaika, sumažėja dėmesio sukoncentravimas, gali sutrikti miegas, todėl išlieka didelė tikimybė susirgti depresija ar anemija. Viso to rezultatas – sutrikusi medžiagų apykaita ir didėjantis svoris. 

Vitamino C gausu kiviuose, obuoliuose, špinatuoseTipiškiausi simptomai, parodantys vitamino C trūkumą: 

  • nusilpęs regėjimas,
  • peršalimas,
  • raukšlių išryškėjimas,
  • dantenų kraujavimas,
  • sąnarių skausmai,
  • vyrams gali išsivystyti nevaisingumas. 

Kuo naudingas vitaminas C? 

Nuo vitamino C priklauso, ar greitai sugis pažeista oda (mėlynės, įbrėžimai, žaizdos), ar organizmas gamins pakankamai kolageno, kad oda ilgiau išliktų stangri. Vitaminas C balina, drėkina ir maitina odą. Jis naudingas ir plaukams. Jei trūksta vitamino C, plaukai tampa sausi, nepaklusnūs ir pastirę it šiaudai. Papildžius vitamino C atsargas iš išorės, naudojant įvairias priemones su vitaminu C, plaukai taps elastingesni, tvirtesni. Šis vitaminas skatina ir plaukų augimą. 

Profilaktinis vitamino vartojimas padeda medžiagų apykaitai, gerina kraujotaką, padeda gaminti antistresinius hormonus, iš organizmo pašalinti sunkiuosius metalus, saugo nuo vėžinių ir širdies susirgimų, mažina tikimybę susirgti mažakraujyste. Padeda organizmui įsisavinti geležį, tačiau ne iš mėsos, bet iš vaisių ir daržovių, kuriuose taip pat gausu vitamino C. Matyt, visi žino, kad vitaminas C stiprina imuninę sistemą, tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad nuo peršalimų jis negali visiškai apsaugoti. Vis dėlto žmonių, kurie šį vitaminą vartoja nuolatos, susirgimai būna lengvesni, greičiau pasveikstama. 

Kokiuose produktuose gausu vitamino C? 

Nėra būtina gerti vitaminą C tablečių pavidalu. Pasistenkite naudingų medžiagų gauti iš natūralių maisto produktų. Norėdami palaikyti gerą savijautą, įtraukite vis kitų lentelėje išvardytų produktų į savo kasdienės mitybos valgiaraštį.  

Vaisiai

Uogos

Daržovės

Prieskoninės žolelės ir šaknys

Kiviai

Avietės

Burokėliai

Petražolės

Obuoliai

Juodieji serbentai

Brokoliai

Krapai

Papajos

Braškės

Lapiniai, briuseliniai ir žiediniai kopūstai

Krienai

Ananasai

Mėlynės

Kaliaropės

Mairūnai

Apelsinai

Agrastai

Raudonosios ir žaliosios paprikos

Špinatai

Citrinos

Erškėtuogės

Pomidorai

Krienai

Mangai

Meškauogės

Pupelės

Imbierai

 

 

Bulvės

 

Jei žmogus propaguoja nesveiką gyvenimo būdą, vitamino C gerųjų savybių įsisavinimas gali nutrūkti arba sustoti, nors vitaminas ir bus vartojamas kaip vaistas ar tiesiog gaunamas su maistu. 

Įsisavinti vitaminą C trukdo

  • alkoholio vartojimas;
  • rūkymas;
  • nereguliarius ir nesveikas maitinamasis;
  • gryno oro stoka;
  • nuolatinė įtampa ir stresas.

Vitamino C perteklius gali sukelti šiuos simptomus: 

  • viduriavimą,
  • pykinimą,
  • skrandžio skausmus,
  • šlapimo pūslės sutrikimus. 

Taip pat galimas atvirkštinis vitamino C naudos variantas – imuninės sistemos nusilpimas. Tokiu atveju geriausia pasitarti su gydytoju, kad nesulauktumėte rimtesnių pasekmių. 

Būkite sveiki ir nesušalkit!

+21
1
  • Peršalimas
  • Vitaminai
  • Avitaminozė
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Sveikatingumo centrai
  • Imuniteto stiprinimas

Susiję straipsniai

  • Simas / 2017-10-23 14:53:15

    Kokie Jūsų šiuos teiginius pagrindžiantys šaltiniai?

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +41 / -19 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos
Daržovių sriubos – ne tik skanios, bet ir sveikos Ruduo – pats tinkamiausias metas save ir šeimą palepinti kvapniomis daržovių sriubomis. Tad šįkart siūlome Jums išbandyti dvi daržovių sriubų receptus: šios sriubos yra ne tik kad labai skanios, bet dar ir labai sveikos, tad pravartu atrasti kelias dešimtis minučių ir jas išsivirti. +17 / 0 +17
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16