Muzikiniai užsiėmimai kūdikiams – kodėl verta? I dalis

Kovo 21, 2014 | Aurika Kolpakovaitė
+9
1
Muzikiniai užsiėmimai kūdikiams – kodėl verta? I dalis

Nuo senų laikų muzika žmonių gyvenime užėmė svarbią vietą. Dainos žmones lydėdavo ištisus metus ir įkvėpdavo kasdieniams darbams. Nors šiuolaikinių žmonių muzikinis skonis gerokai pakitęs, tačiau viena tikrai aišku: muzikos poreikis žmogui ‒ amžinas. Tad nesvarbu, prieš šimtą metų ar dabar, muzikos reikia ir dideliam, ir mažam. O kokią įtaką ji daro kūdikiams? Apie pačius mažiausius ir muziką kalbame su ankstyvojo ugdymo specialiste, šeimos užimtumo centro „Pasakų vaikai“ mokytoja Lina Kašauskiene.


Kas Jus pastūmėjo dirbti su kūdikiais?
 

Lina Kašauskienė, ankstyvojo ugdymo specialistėSu kūdikiais dirbu jau šeštus metus. Tiesą sakant, ši mintis kilo ne man pačiai. Niekada anksčiau negalvojau, kad tai darysiu. Dirbau įstaigoje, kurioje buvo muzikinių užsiėmimų grupė kūdikiams, tačiau su ja dirbo kita mokytoja. Pasikeitus situacijai, man tiesiog pasiūlė išbandyti šią veiklą. Tai buvo visiškai nauja ir netikėta – tikras iššūkis. 

Kokie ypatumai dirbant su pačiais mažiausiais? 

Ankstesnė patirtis su vyresniais vaikais davė labai mažai naudos pradedant dirbti su mažyliais. Dirbant su kūdikiais, reikia atrasti visai kitus dalykus, pajausti, kokia turi būti pamokos struktūra, koks turi būti tavo balso tonas, kokia turi būti judesių amplitudė, kiek gali iškelti rankas, kiek gali daryti staigių judesių, kokia turi būti emocija veide, – viskas labai svarbu. 

Tie dalykai galbūt nėra tokie aktualūs, kai bendrauji su vyresniaisiais, tačiau dirbant su mažaisiais, tai tampa ypatingai svarbu. Visa turi pats pajausti, perleisti per save, patirti įvairių nesėkmių, susidurti su abejonėmis, kad suprastum, ko iš tiesų reikia norint prisibelsti iki mažo vaiko sąmonės, jo širdelės ir emocijų. 

Kiekvienas vaikas labai savitas. Turbūt muzikinėse pamokose dažnai tenka susidurti su skirtingomis vaiko reakcijomis ir emocijomis? 

Iš tikrųjų taip. Vaikai, kurie ateina pirmą kartą, labai dažnai vengia akių kontakto. Visa tai, kas vyksta muzikinių užsiėmimų salėje, jie mato veidrodyje. Jau vaikštantys vaikai dažnai atsitraukia per atstumą ir viską stebi iš šono – kaip kokį filmą, kuriame jo nėra, nes jam baugu ir nedrąsu. 

Iš tiesų jis atsiduria aplinkoje, kurioje daug svetimų suaugusių žmonių ir tai labai baugina. Ypač tada, kai visi sustoja į ratą. Įsivaizduokite – mažas žmogus staiga atsiduria tarsi miške tarp milžiniškų medžių. Jam tai yra labai baugu ir tokiais atvejais rekomenduoju mamoms ar tėčiams kilstelėti vaiką aukščiau arba netgi pasitraukti šiek tiek į šoną – tada vaikas jaučiasi saugiau, nes yra atstumas nuo to, kas vyksta aplink jį. 

Tokiose situacijose, kai vaikai labai nedrąsūs, turbūt itin išryškėja tėvų vaidmuo? 

Tikrai taip. Vaikas, atėjęs pirmą kartą, vengia svetimų žmonių. Jis stebi mamą ir yra tarsi vakuume – uždaroj erdvėj su savo mama ar tėčiu. Dažniausiai su vaikais ateina mamos. Nors dabar turiu naujos patirties savo praktikoje, kai ateina mama ir tėtis kartu. Vaikui tai yra labai gerai, nes dauguma mažų vaikų tėčius mato retai. Tad kai kartu su mama ateina ir tėtis, emocijų būna daug daugiau ir tai labai jaučiasi. 

Kaip muzika veikia kūdikį – vysto muzikinius gebėjimus ar ne tik? 

„... vaikai, nuo ankstyvo amžiaus lankę muzikinius užsiėmimus, pradėjo anksti kalbėti.‟ Garsų įvairovė ne tik vysto vaiko muzikinius gebėjimus, klausą, bet ir skatina imti kalbėti, vysto koordinaciją, emocinę raišką. Kiek teko bendrauti su mamomis, jų visų atsiliepimai tokie – vaikai, nuo ankstyvo amžiaus lankę muzikinius užsiėmimus, pradėjo anksti kalbėti. 

Taigi jei siekiame išvystyti ritmo pojūtį – įvairiai žaidiname vaiką. Tačiau tai darydami mes paliečiame ir bendrą vaiko koordinaciją. Mama duoda labai daug naudos vaikui tiesiog šokdama su juo, linguodama, žaisdama ritminius žaidimus pasisodinusi ant kelių ir judindama mažylį pagal ritmą. Tai turi didžiulį poveikį vaiko koordinacijos vystymuisi. 

Kalba, koordinacija, emocinė raiška – tai yra neatsiejami dalykai. Žmogus yra vientisas, o muzika – tai priemonė bendram vystymuisi. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+9
1
  • Kūdikis
  • Vaiko raidos stadijos
  • Vaikų gydytojai
  • Prekės kūdikiams
  • Prekės vaikams
  • Vaiko motorika
  • Muzikiniai užsiėmimai kūdikiams

Susiję straipsniai

  • mama / 2014-03-22 21:20:52

    Puiki mokytoja ir puikus centras seimai Pasaku vaikai. Labai dziaugiames su dukrele atrade sia mokyklele.

Siųsk savo nuomonę
Vaikas ir gamtos pavojai
Vaikas ir gamtos pavojai Paklaustas, kur norėtų poilsiauti, jūsų vaikas nupieš mažą namelį vidury pievos, su medžiais ir gėlėmis, dažnai su paukščiais ir tolumoje vinguriuojančia upe. Taigi, jei jūs gyvenate mieste, nuvežkite vaikutį į kaimą. Kaime vaiką viskas domins: klegantys naminiai paukščiai, darbštuolis arklys, čepsintys paršeliai.... +2 / 0 +2
Ką daryti, kad vaikui sektųsi mokykloje?
Ką daryti, kad vaikui sektųsi mokykloje? Rudens pradžia daugeliui tėvų sukelia malonius rūpesčius: knygos, kreidelės, spalvoti pieštukai ir kita pirmoko amunicija sukraunama į gražiausią kuprinę ir mokyklinukas, įsikibęs į tėčio ar mamos ranką, žengia į mokyklą. Nauji mokslo metai reiškia naujus iššūkius ne tik mažiesiems, bet ir jų tėveliams. Ką daryti, kad... +22 / -1 +21
Kaip elgtis, jei mažylis susirgo?
Kaip elgtis, jei mažylis susirgo? Jūsų vaikutis susirgo. Ką turite daryti? Pirmiausia turite jį stebėti. Iškyla pirmieji įtarimai dėl sveikatos pablogėjimo, jei: +15 / 0 +15
Tymai. Kaip atpažinti vaikiškos ligos simptomus?
Tymai. Kaip atpažinti vaikiškos ligos simptomus? Tymai – tai paramiksoviruso sukeliama ūmi infekcija, kuri itin greitai plinta. Tymais užsikrečiama nuo sergančio žmogaus oro lašeliniu būdu (virusas išsiskiria per kvėpavimo takus ir plinta čiaudint ar kosint per seiles). Kai vaikas suserga tymais, pasireiškia specifinis bėrimas. Nuo sergančio žmogaus šia infekcija galima... +14 / -1 +13
Vaikų mityba – ką reikėtų žinoti? I dalis
Vaikų mityba – ką reikėtų žinoti? I dalis Rinkdamiesi maistą ir valgydami vaikai negalvoja apie maisto mitybinę vertę. Mažyliai vadovaujasi labai paprastu principu: „Valgau, jei skanu.“ Tad visa atsakomybė formuojantis vaiko mitybos įpročiams tenka tėvams. Jų rodomas pavyzdys, laiku pasiūlytas sveikas produktas, naminis maistas, valgymo kultūra – visa tai ir dar daugiau... +12 / 0 +12
Vaiko protinė raida
Vaiko protinė raida Kiek iš tikrųjų supranta dvejų metų vaikas? O kiek penkerių? Šie klausimai dažnai kyla tėveliams, auginantiems vaikus. Vaikų protinė raida – individuali. O tai reiškia, kad kiekvienas vaikas savu laiku pasiekia tam tikras protinio išsivystymo stadijas. Dėl to vienareikšmiškai visų mažylių gebėjimų vertinti nereikėtų. 1 +10 / 0 +10
Sveikos gyvensenos įpročiai formuojasi vaikystėje – ar esate pavyzdys savo vaikui?
Sveikos gyvensenos įpročiai formuojasi vaikystėje – ar esate pavyzdys savo vaikui? Apie „tunkančios Europos“ problemą kalbama vis dažniau ir vis garsiau. Opiausia šios problemos vieta – itin žemas vaikų fizinis aktyvumas. Pasak specialistų, sveikos gyvensenos įpročiai formuojasi būtent vaikystėje, o jų pasekmės gali turėti įtakos visam tolimesniam žmogaus gyvenimui. Šiurpi statistika Kas penktas... +8 / 0 +8
Kaip mūsų žodžiai veikia vaikus?
Kaip mūsų žodžiai veikia vaikus? Paprašėte ką tik pradėjusio vaikščioti mažylio atnešti savo batuką ir jis tai padarė? „Šaunuolis“, – sakote jam ir apdovanojate bučiniu. Jūsų mažoji dailininkė nupiešė piešinį? „Kaip gražu!“ – iškart įvertinate, o užsigavusį sūnelį raminate: „Juk čia nieko tokio...“ Tačiau kas iš tiesų slypi už... +7 / 0 +7
Ar žaliavalgystė tinka vaikams?
Ar žaliavalgystė tinka vaikams? Terminas „žaliavalgystė“ apima įvairias mitybos rūšis, kurias vienija termiškai apdorotų maisto produktų atsisakymas. Terminis maisto apdorojimas skirtingų žaliavalgystės rūšių suvokiamas ne vienodai, bet dažniausiai nubrėžiama konkreti riba, pavyzdžiui, 46 ºC ar 40 ºC temperatūra. Kai kurie žaliavalgiai renkasi valgyti... +6 / 0 +6
Staigios kūdikių mirties sindromas. 10 profilaktikos taisyklių
Staigios kūdikių mirties sindromas. 10 profilaktikos taisyklių Staigios kūdikių mirties sindromas (SKMS) nėra liga. Tai diagnozė, kuri konstatuojama tuo atveju, kai staiga ir be paaiškinamos priežasties miršta naujagimis arba kūdikis. Esant kokiai nors priežasčiai, pavyzdžiui, nelaimingam atsitikimui, infekcijai, įgimtiems sutrikimams, ši diagnozė nėra patvirtinama. 2008 m. Lietuvoje dėl... +11 / -6 +5