5 Tibeto pratimai ‒ kaip taisyklingai atlikti?

Rugsėjo 10, 2014 | Aliona Aleksandrovič
+135
+167 -32
4

Pasak Tibeto vienuolių, reguliariai atliekant Tibeto pratimus galima ne tik sustiprinti ar išsaugoti puikią fizinę būklę, raumenų tonusą, atsikratyti nereikalingų kilogramų, tapti judresniu, bet ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą. Budistai teigia, kad žmogaus kūne yra 7 energijos centrai, vadinami sūkuriais, kurie žmogaus organizme sukasi dideliu greičiu. Domimės, kaip penki Tibeto pratimai veikia žmogaus energijos centrus ir kaip taisyklingai atlikti kiekvieną pratimą. 

„Idealiausiais pratimų atlikimo laikas – saulei tekant arba leidžiantis.“ Budizmo išskiriami energijos sūkuriai yra atsakingi už visas organizmo jėgas. Sūkurių veiklai silpnėjant, atsiranda įvairių organizmo sutrikimų, kuriuos vadiname ligomis arba senatve. Penki Tibeto pratimai ir yra skirti sūkurių energijai palaikyti ir neleisti ligoms ar blogai savijautai žaloti žmogaus organizmo. 

Iš pradžių kiekvieną Tibeto pratimą patariama kartoti ne daugiau 3 kartų, vėliau kiekvieną savaitę galite didinti pratimų pakartojimus dviem kartais, kol 5 pratimus imsite kartoti po 21 kartą. Ar pastebite jogos skaičių magiją? 

Užsiėmimų laikas pasirenkamas individualiai, priklausomai nuo dienotvarkės. Idealiausiais pratimų atlikimo laikas – saulei tekant arba leidžiantis. Pratimai turi būti atliekami kasdien. Ypatingą dėmesį reikėtų skirti kvėpavimui. Gilų įkvėpimą reikėtų atlikti pro nosį, o iškvėpti pro burną. Beje, iškvėpimą turite atlikti taip pat energingai, tarsi taip norėtumėte pašalinti visą blogą energiją, esančią jūsų organizme. 

Taisyklingo kvėpavimo svarba sveikatai ir gerai savijautai „Nenutrūkstamas gilus kvėpavimas padeda suvaldyti stresą ir aprūpina smegenis deguonimi, taigi mąstymo procesas vyksta intensyviau ir sklandžiau…“

Sužinokite, kaip taisyklingai kvėpuoti ir kaip atlikti pranajamos pratimą:
Taisyklingo kvėpavimo svarba sveikatai ir gerai savijautai »

5 Tibeto pratimų atlikimas Pratimus patariama atlikti praėjus bent 45 min. po valgio ir likus nemažiau kaip 2 val. iki miego. Po treniruočių nepatartinas kontrastinis dušas, vanduo turi būti šiltas. Svarbu palaikyti kūno tonusą visos treniruotės metu: įtempti pilvą ir sėdmenis, ištiesinti pečius. Nepamirškite, kad visi pratimai turi būti atliekami iš eilės. 

Pratimas nr. 1. Sukimasis aplink savo ašį (būtina suktis pagal laikrodžio rodyklę). Kojos ‒ pečių plotyje, rankas laikome horizontaliai ir šiek tiek sulenkiame per alkūnes. Prieš pradedant pratimą reikėtų giliai įkvėpti ir iškvėpti. 

Jeigu jūsų vestibuliarinis aparatas silpnas ir atliekant šį pratimą svaigsta galva, jaučiate pykinimą, patariama besisukant fiksuoti žvilgsnį viename taške arba vieno užsiėmimo metu atlikti mažiau apsisukimų. Atlikite pratimą tol, kol jaučiatės gerai. Jei vis dėlto šio pratimo niekaip negalite atlikti, tuomet iš pradžių jį praleiskite, bet pabandykite prie jo sugrįžti po kelių ar keliolikos treniruočių. 

Šis pratimas padidina energiją visose čakrose, ypač kaktos, krūtinės, kelių ir viršugalvio srityse, padeda išvengti galvos skausmo. 

Pirmas Tibeto pratimas

Pratimas nr. 2. Pradinė padėtis – gulime ant nugaros, rankos ištiestos palei šonus. Tuo pačiu metu keliame pečius ir tiesias kojas statmenai grindims. Fiksuojame kūną ir neskubėdami grįžtame į pradinę padėtį. 

Šis pratimas puikiai veikia preso raumenis. Fiziologine prasme antras Tibeto pratimas gerina inkstų, skydliaukės, virškinimo ir lytinių organų veiklą. Jaučiamas teigiamas poveikis sergant artritu, virškinamojo trakto ligomis, esant nereguliarioms mėnesinėms ar menopauzės simptomams, sumažina nugaros, kaklo ir kojų skausmus, teigiamai veikia kraujotaką, stiprina diafragmą ir širdį. Padeda atsikratyti ilgalaikio nuovargio. 

Antras Tibeto pratimas

1 2
+135
+167 -32
4
  • Sporto nauda
  • Sporto klubai
  • Raumenys
  • Joga
  • Mankšta

Susiję straipsniai

  • O kai aš jau prieisiu prie 21 kartą kartojimo, tai kaip suprantu, daugiau didinti nerekomenduojama? O kodėl?

  • Smagu, kad domitės! Seniausiame šaltinyje 1939 m. Peterio Kelderio knygoje „The Eye of Revelation“, kuriame rašoma apie penkių Tibeto pratimų kilmę, nėra paaiškinta 21 pakartojimo reikšmė. Vis dėlto daugelyje kultūrų skaičiai turi magišką prasmę. Nenorime spekuliuoti, todėl paliksime šį klausimą atvirą diskusijoms.

    Beje, pasiekę 21 pakartojimo ribą, kai kurie penkis Tibeto pratimus atliekantys žmonės (dažniausiai treneriai) skaičių didina ir iki 50 ar daugiau pakartojimų. Svarbiausia neskubėti ir visuomet stebėti savo savijautą.

    Sėkmės praktikuojantis!

  • Sveiki. Jau 1,5 metų darau šią mankštą. Tačiau antrą pratimą atlieku kiek kitaip: keliu sulenktas per kelius kojas ir pečius, tada tiesiu kojas. Teisingai atlikti man per sunku. Mačiau internete taip darant kinų trenerį. Ar būtina pereiti prie teisingo atlikimo? Ačiū

  • Pratimus atlieka neteisingai. Svarbu taisyklingai kvėpuoti. Internete yra geresni vaizdo įrašai.
    Rekomenduoju vakarais prieš miegą (pagal Tibeto pratimų rekomendacijas) atlikti „žvakutę“ 5-10 min.
    Tai puiki „RESTAR“ dienos nuvargusiam organizmui atgaivinti.

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *