Akių pratimai: sveikesnės akys namų sąlygomis

Lapkričio 22, 2013 | Žavinta Kiliūtė
+7
+7 -0

Daugelis iš mūsų kiaurą dieną praleidžia sėdėdami prie kompiuterio, šiokiadienio vakarus praskaidrina prie žydrojo televizoriaus ekrano, o įprastas knygas dažnai pakeičia elektroninėmis. Todėl visai nenuostabu, kad mūsų regėjimas ima silpti. Laiku nepasirūpinus akimis, teks ant nosies užsidėti akinius arba dar blogiau… Aklumas – dažna įvairių akių ligų pasekmė. Kad taip neatsitiktų, bent kelias minutes per dieną skirkite specialiems akių pratimams, kurių rezultatas – sveikesnės akys.

Kada reikėtų susirūpinti regėjimu?

Nederėtų laukti kol akys pradės silpti, rekomenduojama akis kiekvienais metais tikrintis profilaktiškai, kadangi anksti nustatyta akių liga gali būti pagydoma arba palengvinama jos eiga. Deja, daugelis iš mūsų regėjimu ima rūpintis, kai jis ima prastėti. Taigi, turėtumėte sunerimti, kai:

  • pablogėja regėjimas, akyse jaučiasi įtampa ir nuovargis;
  • negalite ilgai skaityti, akys greitai pavargsta, ima lietis raidės;
  • jei prisimerkiate žiūrėdamas televizorių arba žiūrite pakreipęs galvą;
  • vakare akys atrodo paraudusios, išsausėjusios.

Akių pratimai

Visa puokštė regėjimo sutrikimų – netolygaus apvalumo akies obuolio pasekmė. Norėdami, kad akies obuolys būtų taisyklingesnės apvalios formos ir jūsų regėjimas būtų geresnis, reguliariai kartokite šį pratimą.

Pratimai akims gerinti – juos galite atlikti namuosePratimas nr. 1. Dešiniajame akies lauke susiraskite kokį nors objektą, už kurio galėtų užsikabinti jūsų žvilgsnis. Tada sukoncentruokite žvilgsnį į tą objektą ir galvą sukite kiek tik įmanoma kairiau, kol objektas visiškai dings iš jūsų regėjimo lauko. Tada šį pratimą kartokite visomis kryptimis: į kairę, į dešinę, aukštyn ir žemyn bei įstrižai. Visą pratimų seriją kartokite kelis kartus. Dėmesio! Atliekant pratimą pirmuosius kartus galite jausti silpną skausmą akyse ir nežymų galvos svaigimą, tačiau reguliariai atliekant šį pratimą visi nemalonūs požymiai turėtų išnykti.

Sveikesnės akys lengviau sufokusuoja vaizdą, o stipriu regėjimu negalintiems pasigirti žmonėms tai padaryti gerokai sudėtingiau. Taigi, antrasis pratimas padės išspręsti ar bent jau sumažinti šią problemą.

Pratimas nr. 2. Laikykite pirštą prieš save ir sufokusuokite žvilgsnį į jį. Tada iš lėto artinkite prie akių jį taip arti, kiek tik galite (bet nepraraskite sufokusuoto, ryškaus vaizdo). Vėliau žiūrėkite į tolumoje esantį objektą. Kartokite šį pratimą keletą kartų. Kaip ir prieš tai aptartame pratime, pirmuosius kartus galite jausti nemalonius potyrius akyse, bet ilgainiui jie išnyksta ir regėjimas ima gerėti.

Visi, kurie ilgai sėdi prie kompiuterio, žino, kad po tokios dienos, vakare jų akys tiesiog degs ir bus raudonos. Atminkite, sveikesnės akys – pailsėjusios akys. O norint išvengti nuovargio, kasdien reiktų atlikti paprastą ir daug laiko neužimančią mankštelę.

Pratimas nr. 3. Pirmiausia dešimt kartų greitai sumirksėkite, vėliau lėtai stipriai atmerkite ir užmerkite akis (penki kartai), taip atpalaiduosite akių raumenis. Ta patį pakartokite ir su viena akimi, t. y. vieną akį plačiai atmerkite, o kitą užmerkite (kartokite penkis kartus).Taip pat akims atpalaiduoti labai padeda užmerktų akių sukimas ratu bei žiūrėjimas į tolimą arba artimą objektą: pirmiausia kelias sekundes pažiūrėkite į tolumoje esantį objektą, tai gali būti namų stogai, parko suolelis ir pan., o tada sukoncentruokite žvilgsnį į daiktą esantį 30 cm atstumu nuo jūsų, pavyzdžiui: pieštukinę, ant stalo stovintį kaktusą ar paprasčiausią pirštą.

Šie nesudėtingi pratimai padės išlaikyti geresnį regėjimą ir sveikesnes akis. Kita vertus, jei labai daug laiko praleidžiate prie kompiuterio darbe, studijuodami ir pan., į pagalbą reiktų pasitelkti visą amuniciją. Vartokite papildus akims, paprastai jų pagrindą sudaro mėlynės. Beje, tai stebuklus daranti uoga, ji leidžia ilgiau išsaugoti gerą regėjimą. Todėl atėjus vasarai nepraleiskite progos pasimėgauti šia vitaminų pritvinkusią miško dovana. Taip pat nepamirškite ir akių lašiukų, ypač tada, kai ima varginti sausėjančios akys.

Akis būtina visada drėkinti, nes ašarų plėvelė, dengianti akis, apsaugos jas nuo įvairių infekcijų, antikūnių, kurių gali patekti į akis, jas patrynus neplautomis rankomis ar vėjuotą dieną. Sausėjančios akys gali būti ir pasekmė ilgo sėdėjimo prie kompiuterio ar mažai vėdinamose patalpose. Taip pat akių sausumui įtaką gali daryti ir vartojami vaistai. Paprastai pakeitus gyvenimo įpročius, dingsta ir nemalonus pojūtis akyse. Kita vertus, rekomenduojama kreiptis į gydytojus, nes sausėjančios akys gali būti ir akių ligos simptomas.

+7
+7 -0
  • Akių pratimai
  • Pratimai akims
  • Oftalmologija (akių klinikos)
  • Regėjimas
  • Akys

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *