Ką daryti, kad numesti kilogramai nesugrįžtų?

Kovo 13, 2014 | Simonas Griškevičius
+9
+9 -0

„Laikiausi grikių dietos ir nukritę kilogramai sugrįžo su kaupu… Nusivyliau. Nors valgiau taip pat, vis tiek svoris padidėjo kaip reikiant. Nerekomenduoju, susigadinsit ne tik sveikatą, bet ir nervus“, – viename moterų forume pasakoja dietos besilaikiusi Ieva. Panašių komentarų viešojoje erdvėje pasitaiko gana dažnai, ir ne tik grikių dietos atžvilgiu.

Visų pirma, norime pasveikinti visus, nepritrūkusius motyvacijos ir pasiekusius norimų rezultatų, kurie laikėsi vienos ar kitos dietos. Vis dėlto bet kuri dieta (ypač ta, kurios meniu sudaro mažo kaloringumo produktai) alina organizmą, nes tai nėra jam įprastas režimas. Taigi – darbas dar nebaigtas! Jei norite išlaikyti sveikesnį ir lieknesnį kūną, negalite grįžti prie įprastų maitinimosi įpročių.

Svorio kontrolė – kodėl tai taip sunku?

„Beje, smegenys gali neigti faktą, kad priaugote svorio, net jei jaučiate, kad drabužiai varžo labiau nei varžė prieš tai.“ Mūsų smegenyse dirba savotiškas „bibliotekininkas“, kuris žino, kur, kiek ir net kokio storio tam tikrų „knygų“ yra organizme. Žinoma, kalbame apie riebalų ląsteles. Kai laikotės dietos, smegenys fiksuoja, kad mažėja riebalinių kūno ląstelių ir nori jas susigrąžinti, net kai pasiekėte trokštamų rezultatų.

Gali būti keletas priežasčių, kodėl vėl priaugate svorio. Jūsų pasirinkta dieta dažnai būna labai griežta: stipriai ir per trumpą laiką sumažinanti gaunamų kalorijų skaičių. Organizmas prie to prisitaiko lėtindamas medžiagų apykaitą ir kaupdamas atsargas „blogiems laikams“. Padidinus gaunamų kalorijų skaičių, organizmas nespėja iš naujo prisitaikyti, taigi sparčiai susikaupia riebalinis sluoksnis.

Kita priežastis – tai smegenys, verčiančios nuolatos mąstyti apie maistą: „Valgyti, valgyti, valgyti!“ Alkio jausmas gali tapti jūsų palydovu. Beje, smegenys gali neigti faktą, kad priaugote svorio, net jei jaučiate, kad drabužiai varžo labiau nei varžė prieš tai.

Svorio išlaikymo strategijos

Apie dabartinio svorio išlaikymą pradėkite galvoti kaip apie kitą, galbūt net visą gyvenimą trunkantį dietos etapą, tiksliau – gyvenimo būdo pokyčius. Pateikiame kelis patarimus, kurių galima pradėti laikytis jau dabar.

Optimalus fizinis aktyvumas. Fizinė veikla yra būtina, norint, kad prarasti kilogramai nesugrįžtų. Tyrimai rodo, kad žmonės, kurie laikėsi dietų ir sėkmingai išlaikė savo idealų svorį, mankštinosi bent penkias valandas per savaitę. Užtenka skirti vieną valandą per dieną, tarkime, pasivaikščiojimui po parką, į darbą ar parduotuvę. Jei jums atrodo, kad vaikščioti ištisą valandą – tikra beprasmybė, galite padalinti šį laiką į du užsiėmimus po 30 minučių. Taip pat būtų idealu, jei pridėtumėte ir dvi jėgos treniruotes.

Maisto žymėjimasisMaisto žymėjimasis. Ekspertai rekomenduoja užsirašyti viską, ką suvalgote. Taip galėsite sekti suvartojamų kalorijų skaičių ir įvertinti, ar dėmesingai laikotės naujų gyvenimo būdo pokyčių, o gal leidote sau šiek tiek nuklysti iš kelio ir pasmaguriauti saldumynais.

Svėrimasis. Kita privaloma priemonė, palaikant svorį – svarstyklės. Žinoma, stovėdami ant jų papildomų kilogramų nenumesite, kartais gal net ir nuotaiką susigadinsite, tačiau tai pats geriausias būdas sekti savo svorį ir kovoti su smegenų siunčiamomis žinutėmis, kad organizmui reikia daugiau riebalinių ląstelių.

Taip pat pastebėję padidėjusį svorį žinosite, jog laikas pasistengti labiau. Moterų svoris dėl menstruacijų ciklo šiek tiek svyruoja, tačiau jei tai viršija 2,5 kg, pats laikas sumažinti gaunamų kalorijų kiekį ar šiek tiek daugiau pasportuoti.

Pusryčiai. Jungtinių Valstijų nacionalinis svorio kontrolės registras stebėjo daugiau kaip 3000 amerikiečių, kurie pasiekė puikių rezultatų – numetė 30 kg kūno svorio ir išlaikė jį bent 6 metus. Pastebėta, kad pusryčiai – svarbus veiksnys kontroliuojant svorį. Maistingi, visaverčiai pusryčiai greičiausiai neleis persivalgyti dienos metu.

Kodėl svarbu pusryčiauti?

Rekomenduojama pusryčių metu maitintis maistu, turinčiu angliavandenių, kurie itin reikalingi protinei veiklai. Puikiai tinka grūdiniai produktai, vaisiai.

Daugiau apie pusryčių naudą ir sveikos mitybos patarimus skaitykite čia:
Kodėl svarbu pusryčiauti? »

Trumpalaikiai tikslai. Visiems kartais reikia tam tikros motyvacijos. Užsibrėžkite tikslus, kuriuos turite pasiekti per tam tikrą laiką, pavyzdžiui, nepriaugti svorio 6 mėnesius. Svarbu, kad ši data jums būtų ypatinga ir motyvuotų toliau siekti rezultatų, todėl galite save palepinti, tarkime, naujais drabužiais, treniruokliu ar net kelione. Bet koks atlygis yra sveikintinas, jei tai žinoma nėra didžiulis torto gabalas.

Bendraminčiai. Pabandykite rasti daugiau žmonių, kurie susiduria su panašiomis problemomis. Dalindamiesi patarimais, vargais ir sėkmės istorijomis, lengviau įveiksite sunkumus ir paprasčiau palaikysite sveikos mitybos ir mankštos įpročius. Jei nepažįstate nieko, kas taip pat laikytųsi dietos, pabandykite tokių žmonių paieškoti pokalbių forumuose.

Gyvenimo būdas

Priminkite sau, kad visavertė mityba ir fizinis aktyvumas – geriausias būdas išlikti sveikiems ir sumažinti širdies ligų, cukrinio diabeto, insulto, tam tikrų vėžio formų ir kitų sveikatos problemų riziką. Sveikos gyvensenos įpročiai, kurių įgijote besilaikydami dietos, neturėtų išnykti pasiekus užsibrėžtų rezultatų. Žinoma, galite valgyti daugiau, bet nesustokite propaguoti aktyvaus ir sveiko gyvenimo būdo.

Taip pat skaitykite:
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms »
Sporto nauda – ne tik fizinė »
Persivalgymo priepuoliai: kas juos lemia ir kokios pasekmės? »

+9
+9 -0
  • Anoreksija
  • Dieta
  • Mitybos sutrikimai
  • Sporto nauda
  • Dietologai
  • Sporto klubai
  • Nutukimas
  • Bulimija

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *